AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
9.671

Trafikregler: Upp till bevis!

Sida 1 av 7
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Nu är det dags att ta reda på kunskapsnivån på oss BMW-entusiaster! Hoppa in på Länk och svara på de 70 frågorna och redovisa ert resultat här. OBS, endast ett försök och inget fusk ;)

Jag är förste man att krypa till korset: endast 59 rätt av 70 möjliga.
Pinsamt dåligt.... :(

__
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Hmm omdömet jag fick var trots allt att jag hade varit godkänd om detta varit Vägverkets prov!! :)

__
Länk
Trafikregler 33 av 36
Förrädiska situationer 6 av 7
Människan 7 av 7
Fordonskunskap 6 av 6
Kompletteringar 14 av 14

Totalt 66 av 70

"Stort grattis! Du hade blivit godkänd med god marginal om detta varit Vägverkets prov"

Tydligen har jag fortfarande lite trafikvett kvar!
59 rätt ....

Länk
66

/Micke
46 av 70, men jag har ju inte ens körkort!
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
66 av 70!
Kunskaperna sitter kvar ganska så bra, jag torskade mest på statistikfrågorna, hur många som skadas varje år osv.

___
Killar med kvalitet kör BMW!
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Hmm. 62 av 70. Har för mig att jag fick samma sak när jag skrev upp. Undra om det har något samband? Det var ju trots allt 5 år sedan.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
En till med 59 poäng, rätt nöjd ändå, det var ett bra tag sedan jag läste teorin för körkortet:)

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
63 rätt,jag blev lite förvånad det var ju trots allt nästan 10 år sedan man gjorde testet.

-Daniel-
64
Trafikregler 29 av 36
Förrädiska situationer 5 av 7
Människan 5 av 7
Fordonskunskap 4 av 6
Kompletteringar 9 av 14

Totalt 52 av 70

Du hade nästan blivit godkänd om detta varit Vägverkets prov.

Humm.. Inte pissdåligt iaf, tog mitt kort 87.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Har gjort det testet tidigare i år och fick 67 av 70.. ;-)
Tog kortet -96 så lite sitter kvar än tydligen. Hehe.
Löjligt lätta frågor med bara ett rätt svar. På den gamla goa tiden var det ett eller flera rätt man skulle pricka in...

Mvh
Patrik

___
K-na BMWPower meet, Autumn Ed. Länk
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
64 får väll vara helt oki...10 år sen, missa 4trafikregler och två situationer.

"Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan"
61 rätt
hade 63 av 65 (70) rätt då jag skrev teorin för snart två år sen

"Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår."
-Homer Simpson

FKA Bmwlover
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Ja jag vill inte skryta, men det blev 67 pionts. Torskade på statistiken båda(!) och på gammal man går illa – pinsamt. Skyller på att jag inte läste ordentligt. Tog körkort 1975 och -77.

Jag noterade att man fortfarande tjatar om dessa järnvägsövergångar, parkeringsavstånd och sånt. Hur många obevakade järnvägsövergångar kör ni över? Och hur många ånglok kommer det tuffande?? Ska det behöva ta upp flera frågor? Känns gammalt.

Däremot noterade jag den utmärkta tre-sekundesreglen. Den skulle fler nyttja. Det skulle bli mycket säkrare och framkomligare på vägarna. Jag utmanar alla BMW-killar och tjejer att använda tre-sekundersreglen, titta i backspeglarna och ligg inte kvar i vänsterfil »bara för att ni kör så fort man får, eller kan(!)». Det skulle absolut ge säkrare vägar, bättre flyt och fler leenden.

Ja, föresten, jag hade åtta rätt på polismans tecken(!) oxå. Men det var kanske lite för lätt. Nja, föresten så har det tillkommit på »senare tid» det här med att man numer ska stanna framför polisen (och att dom väl helt slutat med »spaden»?).

Tack för tipset. Ha de/LB
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
HERREGUD.......jag är ju en trafikfara...54 rätt...hade två fel när jag tog lappen ju ...datumparkering och nån statistikfråga men nu var det ju katastrof....

Frazze

Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!!
60/70, helt ok visar väl att man inte har tappat allt.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
62 rätt av 70 ok för en som tog B kort -78 och A kort -88.
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Uscchh det blev bara 59 rätt..
Hadde bara 2 fel när jag tog mitt körkort för 3.5 år sedan så man glömmer fort eller kan det vara att jag inte har sovit inatt och har jobbat sedan kl0240.

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
60. man glömmer en del på ett år :)

Sämst var jag skrämmande nog på avsnittet trafikregler. var dock mest "flumfrågor" som jag missade på.

Mvh,
Kalle Hansen
FKA nofx16
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.