|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja... Ska köpa ny bil och kan inte bestämma mig vad jag ska ha för modell nu (har haft 318,320,323,735,m5).. Är lite sugen på en 7-serie igen då det var en grymt skön glidarbil... En 750 är kanske det ultimata? Men den drar mycket bensin? Några exempel : Länk Länk /Jimmy Länk | |
|
Ett tips från mig till dig är att köpa en tidig e38 med 20-25´ mil. Det lär va skillnad på de har jag hört. Mvh Mohsen |
|
|
Dom ligger tyvärr lite högre i pris dock... /Jimmy Länk |
|
|
Det intressanta borde sannolikt vara den totala ägandekostnaden. Själv tror jag att det blir billigare att köpa en e38 med mindre motor än en e32 750 med reparationer/service och värdeminskning inräknat. /Simon |
|
|
BMW735IA: Har du inte funderat på en E38 740? Kolla in den här: Länk |
|
| E32 ska det vara! | |
|
Eller kanske en: Länk eller Länk eller Länk eller Länk |
|
| Bara några förslag... | |
|
E38 är ju intressant men då blir det till att spara lite mer stålar... Vi får se hur det blir.. Är inte e38 lika dyr i reservdelar osv? /Jimmy Länk |
|
|
Är ej intresserad av import.. Har inte tid och ork för det.. /Jimmy Länk |
|
|
Köper du en tidig e38 med mycket mindre motor, 730 så kostar det nog lika mycket efter ett år. med tanke på värdemninskningen och försäkringen hos en 750(e32), Förstår du vad jag menar? bil för 50´ dyr försäkring = bil för 80´ billigare försärking går jämt ut efter nåt år, Ska förklara bättre en annan gång, har ont om tid :) Mvh Mohsen |
|
|
Jo jag hajjar helt klart.. Hade inte ens en tanke på att kolla en e38 förut.. det är ju en mycket morderna modell.. Får fundera lite då den ligger lite över min budget så är det lite tveksamt... /Jimmy Länk |
|
| Vad får bilen kosta då? | |
|
Max 60 000 var det tänkt från början :) Hade en 735ia 91:a förut som inte kostade mig ett öre i reparationer på 1 år.. /Jimmy Länk |
|
|
Såg en 730 -92 på börsen här för 46500:-, den såg fin ut! IDnummer B45399 + en 750 -88 för 44000:-, ID B45803 men kolla själv på börsen/7-serien MVH Robban |
|
| En kompis till mig köpte en 740 e38 -94 för ca 60 laxar för en vecka sedan. Ok, en viss hanpåläggningen krävs för att få bilen i bra skick, men allt funkade och den gick bra... | |
|
Jo jag har hittat en del.. men jag vet inte om jag vågar satsa på en 7-serie... är rädd för dyra reparationskostnader... /Jimmy Länk |
|
-Daniel- |
det är väl i sånna fall om elektroniken börjar bråka....annars är väl det inte så mycket dyrare än M5an du ägt? |
|
Observera ordet "ägt" :) Den var grymt dyr (20 000 per år i försäkring) hehe... Sålde den innan dämparna och en ny uppsättning däck behövdes köpas.. Fick ett mail nu med en 750 90:a för 35000:- /Jimmy Länk |
|
|
En 750 e ju en ruggig plånboksätare....Speciellt modeller innan -92 tror ja de va hade en del problem med "synkningen" av de 2 motorhalvorna så att säg...Inte ens BMW själv fick problemet helt löst...Har hört att man bytte samtliga boxar mm i vissa bilar o problemen kvarstod ändå...En 750 ligger säkert i paritet med en M vad gäller ägandekostnader... Man ska nog ha en liten buffert för oväntade utgifter...precis som för en M.... |
|
|
Är inne på min andra 750 e32 och jag vet att det ät mkt dyra bilar att åka i. Vad gäller problem så har jag knappt haft några alls, det enda driftstopp jag hade på min förra var när batteriet (6 mån gammalt BMW orginal) kastade in handduken, annars har jag åkt nästan problemfritt faktiskt måste jag säga. Vad som skrevs i motorpressen om beggade 750 för 6-7 år sedan kan man bortse från, det är inte alls dom problemen man med största sannolikhet kommer att råka ut för. Däremot går det åt skivor, klossar, framvagn, bussningar mm, och jag kan nästan garantera att om du hittar en 750 90-91 i bruksskick för 35-40.000 kr är har du vibrationer och kassa skivor och glappa bussningar osv. Dessa fel kostar ca 5-10000 kr att gör i ordning, men då blir det en helt annan bil att köra kan jag lova. Försäkringen har på senaste tiden blivit totalt idiotdyr så jag kör numera med trafik bara och får helt enkelt betala ur egen ficka om det händer ngt. Ej rimligt att betala hela bilens värde på försäkring på två år tycker jag. Även om man inte drabbas av några allvarliga fel kommer 750-ägandet ändå att bli en dyr affär, man blir mörkrädd när man räknar ihop vad milen egentligen kostar, men har man bara intresset och pengarna tycker iaf jag att det är värt det. Tex så brukar man ha sopparäkninar på 4-6000 kr varje månad, så det blir ju drygt i längden. Min 750 kommer snart att ställas i garaget där den kommer att få vila större delen av vintern, ok lite körning när vädret tillåter kommer det förstås att bli, men mestadels kommer jag att åka i min nyinförskaffade e30, som inte ens kostar hälften att tanka, försäkra och laga. Detta pga att jag ej vill förstöra min 750 i saltet på vintern, samt att den säkert drar en del soppa också när man startar den i -10 grader på vintern. Jag kan mkt varmt rekomendera att köpa en 750 att köra i på våren sommaren och hösten, gärna långa resor på kontinenten där den verkligen kommer till sin rätt, men inte att åka i som en ren bruksbil året om. Då skall du nog titta på en e38 740/750 istället, vilket jag garanterat komemr att göra så snart det finns lite mer cash på banken. En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.