|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Vilken bil !! Men den är på tok för dyr får ju en Ferrari för dom pengarna och det smäller lite högre iaf i mina ögon =)) Fast skulle jag vara ekonomiskt oberoende så skulle jag ha en + Ferrari och Viper =)) M som i Motor M3 CSL nice |
|
Ronka |
men du imola den är avsevärt snabbare än din till 200 :) |
|
Ronka, Men så fort får man ju inte köra?! |
|
|
Provsatt och vände ut och in på resten av bilen + frågande ut den stackars säljaren från FörenadeBil, på Knutstorp träffen i sommras. Underbar säger jag, bara stolarna i sig gör att det känns som det går fortare =) Valet mellan M3 och M3CSL är självklart. CSL =) Men tror att man kan komma nästan lika nära samma känsla i en M3:a men lite trix till ett bättre pris. ( typ som Johan gjort =) AC eller ej, både M3 och M3CSL skall enligt mig köras på bana så ofta som möjligt men AC måste man ha om man skall kunna njuta av den utan för banan. Den går ju att stänga av =)) ///Egget Länk |
|
|
Man kan få en bil som är betydligt mer rå racer genom att bygga om en vanlig M3. Det kan tyckas bli billigare men jag tror nog andrahandsvärdet är betydligt bättre på en CSL än en ombyggd M3. Fö, är det j-gt skönt med AC även på banan, speciellt när det är +40 grader i skuggan. :) |
|
|
Det finns lite goa busfilmer på www.carpassion.com som visar 100% kul med BMW M3 CSL. Sedan kan jag bekräfta att bilen gör sig bäst på bana och det är extrem roligt att köra SuperStage med "den lätte". 1600 mil har avverkats per dax datum och den släppte dessutom en prestandaspärr när jag passerade ca 1500 mil med bilen. Sedan så är min erfarenhet att den inte är nåt speciell att köra 201 meter med, det finns fler bättre bilar, men det är rätt kul å köra rakt fram emellanåt trots allt. 8.08 är det bästa bilen presterat i orginalskick hittills (med hjulspinn). Efter alla mina BMW bilar jag haft är detta den ABSOLUT roligaste bilen. Hade senast en M3 -01 i 7000 mil (manuell) som jag var j-vligt nöjd med. Svår övergång från manuell till Drivetronic var det, tog emot riktigt duktigt. |
|
|
gladiator´n: Skulle du efter 1500mil med SMG II kunna tänka dig en manuell låda? |
|
| Ja! men inte på bana. | |
Zafiro |
Gladiatorn, skulle du ha en ny färg på din CSL? vilken isåfall. Har sett bilder på en estorilblå CSL, grymt snyggt. |
| Lamborghini orange (samma som Qvarnis Porsche) eller M3:ans Phoenixgula, båda gör sig bra mot kolfibern. Byter huven till kolfiber i vinter så jag tror det blir kanon. | |
|
Lite fakta: 12 CSL (varav 3 kom förra veckan) finns nu i Sverige. Beställare av de 12 bilarna är/var Solna, Malmö, H-borg, Välingby, Uddevalla och Skövde. Bilarna slutar att tillverkas Dec 2003. Mer stat kommer. //Anders |
|
|
Gömde, Alla är GRÅ. //Anders |
|
|
På ringen igår var CSL en vanligare fågel än "den vanliga". Räknade till sex stycken CSL i färgerna svart, grå och estorilblå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.