AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
15.979

Varför lättare turbokonvertera E30 än E36?

Sida 4 av 4
schneberger
blir en volvofemma.. =)).. en snabb sådan *skrattar**
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Schneberger: Mailar du ett pris på ett grenrör till mej?

Mvh

Stefan_J
BMW 325ix -87
Bmw ludde
Kollade upp på en skrot vad de ville ha för ett aggregat som heter td04-16, de ville ha 3300 kr, var från en 98, är det för mycket begärt ?

Det aggregatet är väl lagom om man siktar runt 300 hk ?
Tray
schneberger: Du har inga mer bilder på din 335 Tic? :) Cool bil alltså..
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
schneberger: kommer du kränga grenrör i samma kvalitet som det du hade på båberg den gången i somras du var där?? Vad har egentligen hänt med bilen som jag hade höga förhoppningar på??

TRAY:Du har antagligen inte sett bilen i verkligheten.. och det var ej M30 3.5 i utan en M40.

BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion
schneberger
>ekman.. vad snackar du för skit ?.. ingen M40 .. det sitter en M50 i bilen..

kvaltiteten på mitt grenrör är inge fel på.. dock hittade jag felet häromdagen när jag skruvade. till för sent laddtryck.. en brusten kopparpackning till wastegaten,, i övrigt så funkar grenröret,

nä kan hålla med dig.. den var itne fräsch i sommras.. verkligen inte.. förmodligen ofrsächaste bilen du kan tänka dig.. och anlednignen stavas ,. stressmek.. hade egentligen bara en förhoppning och det var att köra på ett enda streetrace uncer sommaren och jag hann precis.. det var lite för mycket annat arbete om man säger så..

du får ha lite högre förhoppningar till sommaren =)).. det kan jag garantera.. dock kommer jag inte sälja grenröret.. och varför det tänker jag inte säga *ler hemlighetsfullt och sneglar på den andra bilen =)) *hehehe*

föresten såg du mitt grenrör.. har för mig att det inte var någon som kikade under huven . förutom polarna.. men som sagt. det kommer en ny vinter.. och med den uppdaterat utseende.. för jag är duktigt trött på den rishögen som är just nu.. hade nämligen crashat fronten och laggat ihop den . men inte hunnit få ihop pollishen riktigt =))..

Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
Dina polare sa turbo fyra när jag pratade med dom, men på mina bilder ser man 5 grenrörspipor så det var väl 2 liters sexan då... Nyfiken som man är så kikade man ner i dina huv "gälar" "hål" i huven då jag hört att det skulle sitta M30 3.5 Turbo i men på kortet fick jag bara ett hemsk grenrör jag jag kan maila dom om det är så. Var det inte så att du även körde utan riktig trågpackning utan nåt orange klet som enligt dina polare läckte lite på väg till båberg o hem =)

Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
PS: kör gärna mot dig på båberg till sommaren

Tray
schneberger: Har sett bilder från båberg nu, hur fan har du lyckats krossa bilen totalt uttseendemässigt? En av det klart coolaste bilarna jag har sett när den var hel. Hoppas du fixxar till det igen =)
schneberger
>>>>ekman,

ja där ser man var polarna vet . dom borde ju vetat eftersom dom höll mig sällskap dom sena nätterna innan båberg =).. nä tyvärr så var det itne trågpackingnen somläckte . utan jag hade en vanlig ventilkåpspackning samt packningsmassa,, dock var det itne där det läckte.. hade fått en por i oljeanslutningen till turbon så det var där det sprutade lite olja.. och fyra har det alldrig suttit i.. men jag förstår om du trodde det. . lade ner 3,5 liters projektet efter att jag bytt topp och kamar på en m20 motor ett antal gånger,, och jag spydde när jag skulle byta kam eftersom jag fick plocka bort toppen varje gång.. iochmed att 3,5:an har samma konstruktiuon så orkade jag inte.. sen vad det är för hemskt med grenrlöret vet jag inte.. visst alla svetsar är kanske inte så snygga.. MEN, och ett strot MEN. det funkar.. i min värld så behöver inte ett grenrör vinna pris på european faschion awwards . dock så skall det funka.. och har man fått tummen upp från en som jobbar dagligen med flöden , så är inte jag den som säger emot.. dock så blir det avgasbandage i sommar för att dölja en del av dom ugly svetsarna..

>>>tray... tanken var att fixa till det här med spoilern men det hanns inte riktgit.. kan säga att den blir inte grön igen.. börjar kräkas på den färgen. dessutom så är polisen lite för glad i mig.. lite svårt att säga att det itne var jag som gick på breställ bora vid kosrningnen . =)). men ordning kommer det att bli.. duktigt med ordning.. du kan nog allt få en provtur sedan om du vill =))..

Tray
schneberger: Gött att höra. Jag tror på dig. Ska heller inte glömma att du lovat mig en provtur när du kommer till båberg till sommren :)))

Ha de!
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
oki verkar som du kommer få ordning på bilen då. PS syns till sommaren på båberg..

schneberger
satan det börjar blir brett här nu =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.