|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
Bmw ludde |
Vem svarade du åt ? bäckis |
schneberger |
>>>>>>>>bäckis ... vet inte riktigt vad det var.. kan ha varit feldimensionerat grenrör för turbon. kan ävn varit för liten masikn.. men som du säger nått skumt var det.. det borde ha gått upp lätare.. gt40:an är helt säkert en mycket fin turbo att åka med.. vill ha mera sådant.. har dock sålt av min nu.. fast det blir nog en ny vid nästa bygge.. .en mindre men lika kul . typ. =) |
| Grenrör osv har inte den betydelsen på motorkaraktären. Många som åker T40 på 2,0 motrer utan problem, så det måste varit något annat som strulade. | |
Bmw ludde |
Kan ni rekomendera en turbo som ska vara liten, inbyggd wastegate, och klara runt 280 hk. Behöver inte vara en ny, gärna beg från bildelsbasen. |
|
Jag har ett agg. från Sierra Cosworth, TB03, som är litet med inbyggd wastegate och klarar runt 300hk som jag säljer för rätt pris... Ge ett bud om du är intresserad.. |
|
Bmw ludde |
_Jimmy_ Har inte planerat allt än så jag vet inte om det blir av. Om det blir av så blir det efter jul nån gång. Jag hade väl bjudit dig 2-3 tusen beroende på skicket....vet ej riktigt vilken prisklass det aggregatet ligger på. Men som sagt ingen bråska än... |
| Gamla t03 tillhör forntiden. Köp ett mitsubishi td04 16t, det räcker till en bit över 300hk och är mycket litet med långt mycket bättre respons än ett gammalt t03. De brukar finnas till salu helt nya i kartong på diverse forum, kolla i delar säljes här t ex. Kostar runt 4000 och är mycket prisvärda. Sitter orginal monterade på Volvo V70 R. | |
Bmw ludde |
ok, johankihl. |
Bmw ludde |
Men är det integrerad wastegate i en td04 ? |
328_huggarn |
mycket intressant läsning detta =) en fråga för den som är novis: var är SMT 6 ? |
Bmw ludde |
SMT6 är en piggyback, dvs en liten box du kopplar in vid sidan av ordinarie styrbox. SMT6 förvränger signaler in/ut från styrboxen, vilket gör att du kan justera bränsle och tändning lätt. Med hjälp av en dator... |
328_huggarn |
aha... okej, tack för svaret =) |
bmwracing |
Schneberger: Vad är det för motor du ska i med? En audi eller volvofemma eller?=) |
Bmw ludde |
Anser ni att man nödvändigtvis ska installera en oljekylare om man turbokonventerar ? Om det nu behövs hur kopplar man den på en m50 ? |
Bmw ludde |
Någon som vet hur mycket 325:ans kopplign klarar av ? finns det några hårdare kopplingar som inte är allt för dyra ? |
|
Tjenare. Jag köpte sinterlamell till min 325 -94 samt hårdare tryckplatta (SAHCS). Du måste väl inte byta till sinter, men tryckplattan är nog bäst att byta. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Bmw ludde |
Kommer du ihåg ca pris ? |
|
Hej. Sachs Sinterlamell, Sporttryckplatta och Urtrampningslager gick på 5000 kr. Går att hitta billigare tror jag. Köpte mitt på MEKA. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Schneberger: Så du hade den monterad likadant. Vad körde du med för agg? Jag har som sagt ingen brådska att få fatt i grenröret, för jag troro inte attt jag ska montera det i min e30. Jag vill ha det i en e36 m3. Men jag börjar att införskaffa lite delar så länge.... För hittar jag bara en kaross billigt eller en lite halv risig bil så slår jag kanske till. Men men åter till grenröret. Vad vill du ha för det? Mvh Stefan_J BMW 325ix -87 |
|
|
. Stefan_J BMW 325ix -87 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.