|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| schneberger: får du inte sålt ditt grenrör är även jag intresserad.. maila mig isf på daniel@alligatorn.com | |
schneberger |
kan fixa bilder på grenröret.. skall plocka av det bara.. har även en turboförberedd 2,o liters m50 motor stående med härva.. box och vxllåda. den säljes för 10000 .. med eller utan turbogrenrör.. |
Bmw ludde |
Schneberger, vad har du för delar i din turbokonventering ? ic, turbo, insprut, osv... ? |
schneberger |
som jag har sagt förut aså kommer jag plocka ur bmwsexan.men det jag körde med var i år en garret GT40 , orginal insprut, 328 2,8 liters spridare,, . saab 9000 intercooler, 3" avga s med en dämpare.. laddade 0,6 som max.. då den helt eneklt inte hann upp i mer varv med den turbon.. hade avgas huset till 10 lietrs volvolastbilen.. hade gfått bättre med gt32:ans avgashus.. förra året var det samma uppsättning dokc med sämmre grenrör , turbo kkk k26 , från 2,3 liters audi 100 turbo. m5 3,8 liters spridare.. låg på ett kilo då.. i år och förra året körde jag med wastegate fårn audi s4,, kommer byta motor i vinter.. en mindre fast ännu roligare .. om det säger nått =)).. kommer bli ett speciellt ljud i min 320 kan jag säga *skrattar* som en misständing på 6:ans fast ändå inte.. |
|
schneberger: Vilket material är grenröret i? Du skulle inte vilja göra ett åt min s50 motor? Mvh Stefan_J BMW 325ix -87 |
|
schneberger |
grenröret är gjort i tryckkärlsrör.. samma rör som dom flesta använder.. det skulle kunna gå , att jaag kan göra.. vad har du för turbo etc. ? |
schneberger |
har du m3 motor i din e30 ? |
Bmw ludde |
Passar en saab 9000 ic utan modifieringar, vad kostar den ? Vad kostar en garret GT 40 ? och vart palcerade du den i motorrummet ? mvh.. |
|
yes jag har en m3 motor i min e30. Men det är inte där turbon ska sitta. Jag ska montera det i en e36. Är dock inte helt hundra på vad jag ska ha för turbo. Har inte bestämt om det ska bli en ren street racer eller om jag ska kunna använda den flitigt till att åka till jobbet osv. Men det lutar åt att det blir en åka till jobbet och rejsa på helgerna bil. Och i så fall så blir det en garett gt37 eller en gt40. Eller nått liknande i den stilen. Såg att du hade turbo i din gröna e36. Har du några bilder som du skulle kunna skicka till mej? så man får se hur du gjort. Placeringen på turbon kommer att bli "under motorn" Om du går in på www.m3turbo.nu så ser du hur jag skulle vilja ha turbon placerad.´ Tror du att du kan fixa det? Det är ingen brådska så på det sättet är det lungt. Mvh Stefan_J BMW 325ix -87 |
|
schneberger |
turbon satt som typ på www.m3turbo.nu.. dv.s under grenröet.. sedan är motor upprätad 2,5 cm . med nytt motorfäste på höger sida. en gt40 ligger väll på runt 4500 -6000 |
|
Schneberger: Vem svarade du nu? Mej eller BMW ludde. Kanske är lite för trött. |
|
schneberger |
svara på bmw luddes.. mnen ditt gfrenrör klarar jag av.. du vill ha den monterad som jag hade den..och det är inga problem.. nått annat hade inte varit problem heller typ =)).. |
Bmw ludde |
Tack för svaret schneberger, men vad jag förstår så räcker det med ett aggregat från en audi ? Vart har du placerat intercoolern fårn saab 9000 ? |
schneberger |
ic,n sitter framför kylaren.. fick dock kapa lite i plåten för att få dit den men det är uppoffringar man får göra =). ett agg från audin räcker för ca 260-300 hästar utan problem.. |
Bmw ludde |
Tack ännu en gång. Vet du ca pris på en beg IC och en turbo från en audi ? |
schneberger |
ic ca 500 turob ca 2000 |
Bmw ludde |
Det värkar inte bli så dyrt som jag trodde. ic - 500 turbo - 2000 -3000 slangar, dumpventil - 1300 SMT 6 - 3500 rör till grenrör - 500 samt packningar osv - 500 vilket hamnar runt 8000 kr, sen kommer alltid småsaker till. Vågar man köpa en turbo fårn bildelsbasen.se utan att den är sönderkörd ? |
| till ex. större bränslepump1500, avgasrör 1000, rör till grenrör samt flänsar kostar antagligen mer, räkna med 15 000 så kommer du nog inte bli såå chockad. det blir ALLTID dyrare än man tänkt sig... | |
Bmw ludde |
Vid vilket effektuttag behöver man byta bränslepump? om man gör det så måste ju spridare också bytas. Alla flänsar, mm tillverkar jag själv. |
|
"laddade 0,6 som max.. då den helt eneklt inte hann upp i mer varv med den turbon.. hade avgas huset till 10 lietrs volvolastbilen.. hade gfått bättre med gt32:ans avgashus". Menar du på fullaste allvar att du inte fick upp mer än 0,6 bar som max med en GT40??????? Min 2,5 12v maskin ladde 2,2 bar vid ca 4500 rpm med en likadan lastbilssnurra.Verkar som om det inte stod till som det ska på din motor isf. GT40 är en mkt bra turbo. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.