AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.090

M5 3.6 vs M5 3.8

Sida 4 av 5
Killen jag snackade om finns med på ts motor sidan under återförsäljare för unichip, Järbo Alltec han har rullande landsväg och rubbet, jag tyckte att det där med unichip lät bra så jag tänker nog anlita honom till våren, han sa till mig att han lyckades plocka ut hela 20kw på bakhjulen på en toyota starlet rallybil med enbart mappning det låter otroligt men sant.
KaLLeSpeCiaaL
det va otroligt gällande rally bilen,men m5 va tror du om det?kan du inte snacka me killen,,eller blir m5 din den första han gör?=säkert mycket duktig kille,priset va rena rånet=bara att ta om det blir bra:)

3.6 DEN HÅLLBARASTE M5:an
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Angående Calle.Du ska vara glad att du har en 3.6a,å bry dig inte om varvfelet,är det inte givaren så kan det vara hela instrumenthuset, det har hänt mig.Den ska absolut varva 7300 varv, å då kör du ifrån 3.8an om din bil är frisk. Å visst kan du trimma en M5a till bra effekter utan turbo och kompressor, jag har en kompis som rastade den lokale Vipern,den orkade inte med efter 280!Rätt kaxigt för en familjebil!Åk å njut bara.

jimpa
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Peter!Hur mycket vill du ha för dina 18" Alpinahjul? Skulle nog sitta som en smäck på min B7a!

jimpa
KaLLeSpeCiaaL
låter bra det *ler* hastighetsgivarn kom idag,ska fixa det nu snartast o hoppas att det va felet,o sen trimma så gott det går utan att behöva lägga dit kompressor,vi hoppas på det bästa.på återse-ende grabbar HA DET BRA

3.6 DEN HÅLLBARASTE M5:an
No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
E21 Alpina B6 2,5 24v TIC
ville bara säga en sak... och nu menar jag allt i allmänhet.. inget mot någon speciell person eller likn.

det är mkt snack om "vilken" är bäst osv.. och oftast så säger alla att 3.6:an är bäst osv.. men vilka säger så? jo.. alla som har 3.6:or.. jag har inte sett många som har 3.8:or som skryter om sina M5;or här..

att "alla" M5 3.8 skulle rasa är skitsnack.. visst är dom inte lika hållbara men det är inga skitmaskiner..

jag har haft min 3.8 i 1.5år.. UTAN problem! men nu har den rasat.. men det var gummibälgen mellan luftmassemätaren och insugningsröret som hade losnat och tog tjuvluft och därmed haveriet..

Men haveriet fick mig också på andra tankar angående trimning på den..:) och detta hände nyligen.. dvs skitsamma.. nu är det vinter..

men smaken är som baken.. vissa säger 3.6..vissa 3.8..
jag tycker 3.8..

annars är jag så nöjd med min.. den har ALLT! mkr extra utrustning, tv, nav, Ps2, grym stereo, ställbara dämpare, 95:ans bromsar, 6vxl låda mm.... kan man begära mer?

sen att det finns mkt snackare i detta forum.. många "tror" dom vet mkt och uttrar sis i onödan..*suck*

annars tycker jag att detta forum är en av dom bättre.. finns många forum man får kritik på vad man än skriver...

så.. var bara tvungen att skriva av mig lite:)

/NoFear

No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
ber om ursäkt för alla stavfel i mitt förra inlägg:)

/NoFear
Tja NoFear!

Visst, snackare eller ej här på forumet, men det är som vi alla vet inte ett forum med proffs. Jag överväger själv 1,2 eller kanske t.o.m.3 gånger innan jag fixar nåt på min bil så som det varigt sagt på forumet. Men en del av det roliga är att "vanliga lekmän" kan diskutera teknik och motor och ta lärdom av varandras missöden. T.ex i ditt fall, jag tänker kolla att min "luftmassemätargrej" sitter fast som den ska. Vilken bil som är bäst, spelar ingen roll, men 3,6l är stabilare. 3,8 kanske lite snabbare. Huvudsaken är att vi har kul på forumet, och det måste jag säga att jag har:)

M5 3,6l, den hållbara M5'an!
No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
kul det har jag också..:) men jag säger inte heller att jag är bäst o jag vet allt.. det är alltid någon som vet mer än sig själv.. så är det. sen är det kanske mitt fel att jag hetsar upp mig om vad som skrivs här...

men det finns tyvär många "snackare" o "drömmare" i forumet.. men som du säger så är det lika överallt..

men just det här med att vilket är bäst? osv.. smaken som i baken.. det blir bara helt onödiga diskussioner när man ska bevisa vad är bäst osv.. helt onödigt! det ska inte behöva var så..

folk som är här för att lära sig tycker jag synd om...

/NoFear

Ja håller med om att nästan alla (typ 90%) av diskussionerna spårar ur... Inte så roligt. Det blir mest en "pissing contest" och det är synd:( Grabbar vi diskuterar BMW istället:)

De
145
Dexx
523 E39
Bra sagt Nofear,

Det klassiska syndromet härjar igen.

-"Jag har köpt en bil!! min bil är den bästa !! dem andra bilarna kan inte mäta sig med min bil !! Jag vet att det är så!! har hört det från andra som kan !!!"

dexx
Ja jag får väl säga det igen men det finns ingen Mbil som "rastar en annan" jag har full respekt för alla Mbilar, ok accet i en m3 e30 kanske inte är det samma som en M3 3,2 men du kan ge dig på att körglädjen är den samma om inte större. jag hade mycket väl kunnat köpa en 3,6a men i mitt fall så var det helt enkelt så att jag hade redan åkt e34 i 4 år och säkert gått och funderat på en M5a i 2 av dom, så när jag sen sålde 525an så hade jag redan bestämt mig att jag ville ha en 3,8a trots att den kostade ca 30-40k mer än en 3,6a.
så en 3,6 var aldrig aktuell för mig, tänkte att den här skulle va min sista e34a. mvh jocke
No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
Dexx.. precis:)

Jocce: precis..ingen M bil "rastar" en annan.. när det gällde at välja en M5:a för mig hade jag bara 3.8 i tankarna. tyvär så har 3.8.orna fått sig en stämpel att vara "skit"

men vilka är det som säger det? jo..oftast dom med en 3.6:a... synd att det ska behöva vara så..
/NoFear
Det bara gnälls på detta forum nuförtiden:(

Diesel_Power
personligen skulle jag jubla om ja hade råd med en M5 vare sig det var en 3.6 lr 3.8 personligen skulle jag no ta en 3.8 mest för att den är nyare samt andrahandsvärdet, 3,6 orna har ju rasat så innihelvete nu å lär ju inte rasa mindre

Turbo Diesel är det enda rätta
Ja, jag bor i Finland och fick punga ut 139.000FIM för min 3,6l för ett år sedan! Hastigt beräknat i kronor 235.000SEK!!! Bilskatten i Finland e jätte gullegull....

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
Visa användare
39
ArunM5
M5 -92
M3 -94
316 Compact -98
Jag säger bara mycket snack liten verkstad!

3.8 MPower punkt Slut!
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
ArunM5:

Din bil låter härlig. Har du mer info om den?

/Edvard
BMW CS # 4503
Arun M5, aldrig hört om "Mugello" Trodde en viss röd bmw nyans hette "mugelloröd"?

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
bayerischemotor:

aruns bil ÄR röd, specialinredning mm:)

/NoFear
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.