AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.528

Fina pärlor till salu - oseriösa säljare?

Sida 2 av 2
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
LTK: Samma bil då alltså. Jag förmodar att du är ironisk vad beträffar Ingemar och hans 735:a. Det är en 733:a med "fuskemblem" på, kilen beskrev hans så kallade renoveringar bra. Nyrenoverad och nybesiktigad...lustigt...har sett den stå där och samla rost i över ett år nu...

/BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Japp.. Vart lite ironisk :-) Överväger inte den bilen. he he..

mvh Johan.
Länk
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Den man ska lita på när man köper bil eller fattar beslut i övrigt är sig själv. Inte säljare, kvitton, kompisar eller nåt annat. Visst kan man ha det som stöd men kvitton kan vara förfalskade, en bil kan vara servad perfekt av en amatör, en BMW-verkstad kan missa viktiga detaljer...etc etc
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det finns oseriösa köpare också kan jag meddela...

har råkat ut för två en så länge... en snubbe kommer och ska kika på den, men när vi väl träffas så visar det sig att han är lite onykter och luktar sprit. När han inte får provköra bilen så blir han förbannad och kör från platsen i egen bil så det skriker om däcken.

En annan var och provkörde bilen och sa att han ville göra M-test på bilen... visst.... två dagar senare så möts vi och han lämnar in bilen på verkstad som f. ö. också är en OkQ8 mack för genomgång. Jag står utan bil i 4h medan de går igenom bilen... när de konstaterat att bilen är ok så säger han att han vill köpa bilen till det priset som vi hade kommit överens om. Jag får pengarna, räknar dem och ser att det fattas 6000 kr, påpekar att vi hade kommit överens om ett högre belopp och begär mellanskillnaden. Istället får jag en utläggning om att varför han har så ont om pengar...

ganska irriterad när man åker hem kan jag säga...

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
LT
673
LTK
Lyfter denna tråd en aning.. Bilen jag berättade om i första inlägget finns nu även ute på annonsdirekt.se. Står att den är 99.9% rostfri! SKITSNACK! Om någon överväger att åka och titta på den, släng iväg ett mail till mig så kan jag berätta om bilen innan. Kanske spar ni en resa.. Den är inte värd de 27' den är ute för nu!

mvh Johan.
Länk
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Det går att hitta billiga M535i i skapligt skick ex.
Jag köpte en M535i -85 förra året för 15000kr
toppen hade gått 3000 mil efter renovering + byte till trimmkam, chipad o nybyggt 3"system (kvitto på allt). den var röd, ganska matt men inget som inte gick att polera upp. det enda som man kan klaga på var att det hade gjort en taskig omlackning av kjolpaketet men det kan är ju småpengar i det stora. 25000mil. mycket utr.
Som sagt det går att hitta, bara man är villig att åka nåra mil.

MVH.Jörgen
second place is
the first looser!!!
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
LTK: Det där med ros fri känner jag igen =( var och tittade på en 325a e30 ägaren garaterade mig att det bara fans en liten rost fläck runt ett lås okej tänkte jag lätt fixat. Åkte och titta på bilen dum som jag var. Har aldrig blivit så besviken förr, som jag vart då. Det var taskiga rost lagingar det var hur mycket rostbubblor som helst på den. ett rikigt vrak både utvändigt och invändligt. Tycker synd om den som köpte den bilen.men personen i fråga trode jag väl var så blåst och skulle köpa bilen.

Men en månad efter det så hittade jag min 325a som jag så länge letat efter. Den ägaren var hur ärlig som helst istället. Finns både bra och dåliga säljare.

Mvh

__
bmw323.cbj.net
Kommer ihåg när min brorsa skulle köpa sin första bmw för ett par år sen. Vi hittade efter ett tag en, enligt annonsen, mycket fin bmw 325 E30 coupé -87 med mycket utrustning. Såg också fin ut på bilderna. Färgen var delfinmetallic och det var bl.a elhissar, elspeglar, eltaklucka, fina 16" alufälgar, sänkt, bmw m-sportstolar etc. etc. Begärt pris var 26000:-
Allt lät kanon på telefon och säljaren var trevlig.
Så det var inte så mycket att hålla på utan vi körde 35 mil till jönköping där vi skulle mötas.
Höll på att få en chock när jag såg bilen komma.
Den lät flera hundra meter bort o när den kom närmre hörde man hur hela motorn tickade o rasslade. Höger fram satt en rostig plåtfälg och man såg på 20 meters håll att båda framskärmarna var mer bruna än delfingråa, dvs upprostade.
Vi tog ändå en titt på bilen och kunde konstatera att grenröret var hål på, rosthål lite överallt, massa lysande varningslampor, defekt taklucka, söndriga stolar, blankslitna däck etc. etc.
Provkörningen visade även att den var trött som tusan. Gick ojämt o så. Förmodligen dåligt komp i nån cylinder. Sen blårökte den med väldigt mycket. Var även missljud i bakaxel o växellåda. Växellådan kändes förövrigt som om man rör runt med en sked i en gryta =)

När man kör så långt för en bil man trodde var nåt så blir man ju väldigt besviken. Det är ju bättre om man som säljare säger på telefon hur bilen Verkligen är för det är ju ändå en del pengar och tid att köra sammanlagt 70mil för nånting som borde ligga på skroten.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Haha! "BMW M535, 3,5l rak 6:a på ca 250Hk, trimmkam, extraktorgrenrör"

Jovisst..250hk..:)

///Jesper
LT
673
LTK
Jo 250Hk sög iväg bra :-( Fast 528ns 184 suger iväg bättre än den 535ans 250.. Fast jag har ju KN-filter på min, måste vara det!

mvh Johan.
Länk
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Jag blev lurad på en resa till Oskarshamnstrakten en gång för en grön 325ia Coupe från 92-93.
Frågade honom om det fanns något fel på bilen som jag ändå skulle märka:
Närå! Lite dåliga bakdäck bara.
Fel jag hittade på 10 minuter:
TOTALT utslitna däck, ingen olja i motorn, syntes inte ens på stickan.
Instrumentbelysningen och ett bakljus trasigt.
Satte man i en ny säkring gick den sönder direkt.
Ett enormt missljud i transmissionen: "det är ljuddämparen".
Totalt slut på bensin.
Sen var inte ens bilen skriven på honom och pappa hade gått och lagt sig klockan nio....
50 mils resa helt i onödan!

Automat är bekvämt
Det eviga problemet mellan köpare och säljare: köpare önskar inte betala fullt marknadsvärde medans säljare helst inte vill gå ner till dito...

Men man måste ju skratta åt en del, själv försökte jag sälja min bil, en 525 iA -93:a med total dok. (har själv ägt den de sista tre åren och lämnat den på service t.o.m. för oljebyten), har varit fullt ärlig i annonser och medgett att de enda felen är att kromet släppt lite på fälgarna samt ett stenskott på vindrutan. Har inte haft en enda anmärkning på de tre besiktningar jag haft.
Sen ringer det idioter (saknar bättre ord) och erbjuder sig att köpa den för 30- 35 000:- varpå jag ber dem söka efter fortskaffningsmedel någonstans där solen inte skiner...

Är det jag som är kravstor eller? Så skepsismen går nog åt båda håll inom handeln...
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
99.9% av säljarna som skriver att bilen är 100% rostfri ljuger.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.