AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.721

Neon ljus av bra kvalite?

Sida 1 av 2
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Det här är ingen "Är neon ljus snyggt eller inte på en bil" utan jag vill fråga om nån vet var det finns neon ljus utav bra kvalite, och ca priser.....Danmobility är det ingen talan om, deras rör är för känsliga.......har haft fyra under bilen och 2 har bara slocknat.....
Om ni vet var det finns och varifrån man kan beställa så snälla

...::Kristijan::...
Customneon i Huddinge:
Hemsida
Länk
Bilneon
Länk

/Wille
changco
Kristijan: Måste bara säja att din bil var riktigt fin:) Skönt att se att det finns de som ansiktslyfter sina sedaner.
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Tack så mycket changco.......Det där är gammla bilder ....verkligen gammla bilder .....ska lägga upp lite nya bilder....

changco
Det ser jag verkligen fram imot. Du kanske har lust att skicka lite bilder och info, behöver insperation till min bil nu när vintern kommer, måste ju vara fin till nästa sommar :)
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Nu har jag lagt in dom nya bilderna .....tvärr utan neon, men när jag är klar med det så lovar jag att lägga upp eller mejla lite......Jag är med nyfiken hur det kommer att se ut med Neon under bilen......Som sagt har haft Danmobilitys rör men dom lyser inte alls starkt, så.............

Har ni kanske några bilder eller länkar med BMW med neon kan ni länka ..............

changco
Kristijan: Ser tyvärr bara de gammla bilderna i galleriet, kanske tar en stund inom de nya finns på plats, har inga länkar på denna dator, tror jag har några hemma.

Min bil lever ett eget liv.
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Den är på BMWPowers första sida nu ;) .......

Länk

.:Kristijan:.
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Och vad skulle ni rekomendera för färg på neonrören, till en svart bil som min..........Blå, Lime Grönt eller Röd färg?

changco
Satans så snygg, hade cookies.
Helt klart ska du ha en snygg röd färg ingen biltema röd då det endast skulle förstöra bilen. Röd och svart färg går riktigt bra hand i hand.

Min bil lever ett eget liv.
Ar
18
Arssons
BMW 323I cupe E36 -96
En enkel fråga.
Får man ha neonlus under bilne?
Det är ju inte så många som har det ju..
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Finns många trådar om detta, sök istället. Du får nog bättre respons då..

---
.. vassast på ön ;)
Länk
X-
375
X-ray
325i -87
Mina neon är danmobility, bara man tätar dom ordentligt så är de inge problem..visst är det skit igentligen men dom funkar iaf....

själv tycker jag att du ska ta blåa rör, dom ser fräschast ut på nått sätt..
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Jo jag tänkte på just blå färg , det hade jag inan så.....men tänkte bara ta nu nåt som lyser ganska starkt...Tyckte att Danmobilitys rör lyste lite för svagt eller
så var det bara mina rör......
Lyser dina starkt eller.......X-ray?

Sa
5
Sandbacka
520 i 24v -91
Jag vet inte hur det ä'r i sverige. Men i Finland är det helt olagligt att ha neon rör. Jag fick böter för att min bil liknade ett utrycknings fordon enligt poliserna. Måste få skild besiktning för att det skall vara lagligt.
Är (tyvärr) förbjudet att ha påslaget under färd, helt okej, och lagligt, att ha på dem när man står still, typ vid parkering eller liknande...
Tveksamt ens vid stillastående faktiskt. Mycket tveksamt.
Jeppe, du brukar veta?

FP
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Mds och Dan mobilitys neon rör är inge vidare, man ska skaffa Cold Cathode rör om man ska ha nå sånt! Vet dock bara www.gtek.net som säljer dem, direkt länk: Länk
Visa användare
43
pcat-racing
e30 m20b20 s
chris craft omc cobra 5.8 -91
när vi e inne på ljus till bilen, vet nån var man kan köpa små strobbar att montera inne i strålkastarna? :)

mvh/
Länk
X-
375
X-ray
325i -87
Mina lyser inte speciellt starkt, man ser dom ju inte på dan, men så fort mörkret faller kommer dom fram, skitsnyggt, lyser upp riktigt bra. OBS att synliga neon rör är både olagligt o tokigt fult. sätt dom så dom inte syns utifrån. har sett flera bilar med neonen lägre än underredet så dom syns, då försvinner hela effekten med dom.
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
X-ray: vad har du för rör då..?

---
.. vassast på ön ;)
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.