AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.955

Lilla Hjulafton för alla BMWCSmedlemmar

Sida 1 av 3
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Den 29:e oktober har Klubben i samarbete med BMW SVerige och ÅF i Solna sin årliga reservdelsutförsäljnign/ höstkväll. Är du itne medlem i klubben se till att bli det detta är bara en av många kul arrangemang med billiga reservdelar, härliga bilar och gemytlig stämning.
Asken
Hallå Asken!
Vart hittar du den? det enda jag kan hitta är Oktoberfest den 29:e, är det den du menar?

Mvh

/Wille CS #4737
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Jag hittar då träffen på BMW, Solna i kalendern. Men en klar krock med Oktoberfest på Carlsberg samt rest. Moldau lär det ju bli, som är på samma datum. Tryckfelsnisse eller en groda?

Mvh. Patric

Min E32/38:a
Länk
BMWCS #4598
Visa användare
165
Göran Benjamin
635CSiA -84
2002 -75
320d -12
2000 Touring -72
318i -88
BMW vänner,
Det blir ingen krock, "Oktoberfesten" är preliminärt flyttad till den 22 oktober. Dessvärre så blir det inte Carlsberg & Moldau heller, men vi jobbar på ett annat alternativ.
Göran Benjamin
Ordf.
BMWCS
Stockholmssektionen
Ordningen återställd, nu ser jag den på CS hemsida:
Länk
Tackar!

/Wille
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
O.B.S Ni som tänker passa på att handla delar /tillbehör glöm INTE att ta med MEDLEMSKORTET till träffen , då detta måste uppvisas i samband med köp .

För dig som inte är medlem så går det som på alla BMW CS träffar att bli detta på plats .
Dessa nya medlemmar får ett speciellt "pass" och kan iom detta utnyttja kvällens generösa rabatter !

Hälsningar
Ando Gunnarsson
Bitr Klubbmästare
BMW Club Schweden

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Vad kostar det att bli medlem?
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Svarar själv:

Bli medlem
Det är enkelt att bli medlem i BMW Club Schweden:
Du betalar in 400:- på vårt PG 4883047-5 och anger tydligt namn, adress, telefon, mobil, E-mailadress samt Ditt bilinnehav. 50:- av detta är anmälningsavgift och 350:- årsavgift, och denna betalning gäller i 12 månader. Du behöver inte äga en BMW för att vara medlem. Det är intresset som räknas.
Efter ett par veckor är Du medlem i en av de största märkesklubbarna i Sverige och har en del i ett internationellt nätverk av BMW-vänner.

BMW Club Schweden

A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
På Onsdag är det dags !!!

Välkomna .

BMW Club Schweden

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Tyvärr så får man lämna återbud till denna lilla hjulafton, sambon hoppar på kryckor och måste skjutsas denna eftermiddag, så jag hinner inte upp i tid. :(((

///MVH Hasso
Ri
137
Ricobmw
BMW M6 Cabriolet 2007
BMW X5 4,6is-2002
Grattis Asken till alla prylar!!
Hur många bilar har du egrntligen?? Eller är du bara prylgalen!!??
/Rico
st
54
stt
740iL -99
Jag får VERKLIGEN instämma! Kul att alla grejor kom många medlemmarna till glädje och inte blir någon form av business för någon enstaka individ.......

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Mycket rolig sammankomst som jag hoppas fortsätter att återkomma. Ett stort tack till arrangörerna !
Som sagt lite tråkigt att se den ena efter den andra prylen från auktionen dyka upp här på siten under delar säljes. Trodde i min enfald att prylarna kom lyckliga BMW-entusiaster till nytta och inte blev rena spekulations objekt som nu verkar vara fallet.

Mvh. Patric

Min E32/38:a
Länk
BMWCS #4598
st
54
stt
740iL -99
Jag håller med fullt ut. Jättekul av BMW att ställa upp som dem gjorde, samtidigt tycker jag att BMW själva skulle satt stopp för hur auktionen mer eller mindre spårade ur i rent spekulations-syfte.

Jättetrist att se (precis som du säger) prylar dyka upp under "Delar säljes" för mer än dubbla priset, t.ex. ett par 20" Alpina-fälgar som nu gått upp 100% på 1 dag.

Fram för mer trevlig kamrat-anda där folk har möjlighet att köpa billiga delar till bilar som personerna äger. Det är ju jättekul att kunna få möjlighet att köpa t.ex. ett spoiler-paket för ett par tusenlappar, men icke denna gång tydligen, denna gång skulle det spekuleras.

SVAGT av alla inblandade parter!
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
stt och PJ.

BMW CS och BMW Solna anordnar denna träff för att medlemmarna ska kunna köpa nya delar och tillbehör till bra priser. I år kom BMW med en överraskning kort tid innan träffen , de skulle hålla auktion på lite prylar som låg i "gömmorna".
Följden av en auktion där "säljaren vill bli av " med det som är framtaget är att priserna blir efter det som bjuds eller så hamnar det i "conteinern" !!
Självklart är tanken att allt som inhandlas "över disk" och på annat sätt tex auktion ska användas av den som köpt sakerna , men om någon sedan köper saker i spekulationssyfte och inte för självändamål så är det mer "dålig diciplin" av vederbörande än att någon ska gå in och förhindra köp.

stt:
Det är synd att du tycker att det var "Svagt av alla inblandade parter" på detta forum iställe för att säga det på plats till oss som höll i evenemanget !

Hälsningar
Ando Gunnarsson
Bitr klubbmästare
BMW Club Schweden

st
54
stt
740iL -99
Hej A.G (Ando Gunnarsson)!

Ja, det var svagt av mig att inte säga något på plats, men jag blev så oerhört "paff" av vissa personers betende att jag inte trodde mina ögon. Tyvärr, eller kanske, gudskelov, var jag inte ensam om att uppmärksamma det giriga och otrevliga sättet som vissa personer använde sig av.

Jag må hända vara "pryd" men jag tycker faktiskt att det här är en klubb "för medlemmar och av medlemmar", då ska man inte försöka bjuda över andra personer bara för att tjäna på det personligen eller vara "ogin". Jag hoppas A.G (Ando Gunnarsson) att du förstår mig rätt.

Sen ska BMW ha ALL heder att dem anordnat en sån här tillställning, men jag tycker fortfarande att dem (auktionsförrättaren) borde ha "satt klackarna i backen" för vissa personers spekulativa beteenden.

Du var ju uppenbarligen där också, och märkte säkert även du att auktionsförrättaren blev rätt så "störd" över att vissa utrop blev ganska "löjliga" där man bjöd "328:-" och "742:-".

Det blir tyvärr rätt så trist när man sen ser ganska många av sakerna till salu för 200% av vad sakerna gick för.

Det är knappast kamratligt och "för medlemmar av medlemmar" utan snarare ren "business" vilket kan bedrivas i annan form än i klubb-form.
Ri
137
Ricobmw
BMW M6 Cabriolet 2007
BMW X5 4,6is-2002
Jag är benägen att hälla med "stt" och "PJ".
Det var uppenbart för alla oss på plats att en person enbart köpte delar i spekulationssyfte. Han bjöd på samtliga utrop och ropade in mer än hälften. Vad är vitsen med detta beteende på en BMW CS klubbträff? Hela aktionen urartade till rena parodin i mina ögon. Det finns säkert andra som tycker att detta bara var
"odiciplinerat" men jag tycker att det var skamligt, både mot BMW och andra klubbkompisar.

/Rico
sh
820
shu!
525i -91
En liten avvikande fråga bara , har hört att bmwcs ska ha nån träff i luleå i sommar med bankörning , 402 m osv . Är rejält sugen på att komma och testa bilen då. Måste man bli medlemm för att få komma på träffen? Och har ni nå speciella regler för att man ska få köra ? Dvs hälm, bur , 4 punktsbälte osv ?

// Giv en olle! å gär`n rivar!
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
stt :

Nu när det visar sig att fler tycker att auktionen urartade så måste BMW CS och auktionsförrättaren INNAN nästa ev auktion gå igenom auktionsprincipen.
På de auktioner BMW CS haft genom åren (reservdelarna) så har vi i regel haft ett "lägsta pris" på de större sakerna , men tex på Knutstorp skänkte vi bort saker på slutet bara för att inte behöva transportera tillbaka dem till Stockholm igen !

Jag håller med om att det inte är bra att en person ropar in merparten av prylarna , men om BMW tex hade skänkt bort "spoilerkittet" tror du inte att det hade kommit ut på "delar säljes" ganska omgående ?

Men det är bra att det kommer fram vad medlemmar tycker ( även om det är bäst direkt på plats) så att vi som arrangerar träffar kan göra saker och ting bättre för det är som sagt "en klubb för medlemmar av medlemmar .

Själv ropade jag in ett par BBS 17` splitfälgar som hamnar på hyllan tills jag har en bil som de passar på !!

Hälsningar
Ando Gunnarsson
Bitr klubbmästare
BMW Club Schweden

sh
820
shu!
525i -91
kom igen nu , nån måste juh veta .. massor med bmwcs medlemmar här juh .

// Giv en olle! å gär`n rivar!
shu,

Du måste vara medlem.
Hjälm behöver du troligen, men inte bur/4punktsbälte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.