AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.563

Hur mange røker i sin bil?

Sida 3 av 4
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Rökte i den gamla bilen (som e borta nu). Men alltid med fönstret nere. Ovasätt om det var -10 o snö ;)

Röker inte i bilen nu. Kör ofta så kort att man "klarar" sig fint. Kör jag en lång sträkka, är det gått å stanna ett tag. Både för å sträcka på benen och ta en cigg..

Ang. om rökare belastar samhället (dock en annan diskution):
En rapport visar att icke-rökare kostar samhälle mer.. Rökare betaler dyra skatter på ciggaretter (ennu mer i Norge). Rökare dör tidligare och sliter inte ner vården dom sista åren, samt får mindre i pension (sätt under ett liv) då vi dör lite före..

Så det så! :) Men, det blir en löjlig diskution. Skall man börja så kan man jo börja ifrågasätta handikappade, svåra ungdommar, asmatikere, psykotillfäller, kvinnor vs. menn, stadsbeboare vs dom på landet, bilägare vs kollektivälskare osv osv.. det blir för dumt.

men röker i bilen gör jag inte ;)
pa
109
patand
520i Touring -02
316g Compact -98
F650GS -00
Copy: Aha... det låter som ett bra sätt att försöka förbättra ett företags miljöpåverkan. Synd bara att du inte fick så mycket insikt och aningens annorlunda tänka att du slutade slänga fimpar... ;-) ...men man måste ju ta ett steg i taget... lycka till med miljöarbetet hoppas det går bra! :-D
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Nu hade jag en Gammal Golf ifrån -88 som jag rökte i... men bara med Fönstret nere.. och det funkade ganksa bra.. men pappa klaga på att det lukta rök i bilen.. så det gick inte helt ut.. Nu röker jag inte längre så nu är rökning inte tillåtet i min bil.. men en snus lite då och då letar sig fram ibland :)

Länk
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
MetallicaMats >> Det är manligare med CHEVROLET! :-D
Visa användare
184
Beemer-Tompa
525ia Touring-01
Tjenare!

Måste säga att det är upptill var och en om man vill röka i bilen eller inte, precis som många redan har sakt.

Tänker man steget längre och vill minska värderaset på bilen lite, om man har en sprillans ny bil, så röker man inte i den!!!!!

Jag vet inte vad jag har hört det men rökt bil = svårsålt, och hur gott luktar en inrökt bil egentligen, inte gott;-( Det är väl ett av de säkraste sättet att få bilen att rasa i värde, förutom att den tappar när man kör den mm!!!!!!!

Beemer-Tompa

*Driving Italian Design By Pinninfarina*
Ei
656
Eivind
Beemer-Tompa:
Holder helt klart me! Även om man själv röker och har gjort det i 9 år är en innrökt bil eller lägenhet något av det värsta som finns.
Rökning är bäst utomhus. Sitter tex aldrig i rök-coupe (om det finns längre) på toget. Blir för innestängt

Men det blir upp till var enkelt vad man gör :)
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Tänkte bara inflika:

Staten drar in 93.8 miljarder per år på skatterna på tobak och sprit, även parfym ingår tror jag.

Sjukvårdskostnader: 160,6 miljarer per år.

Inte tror jag att rökare och vi som putar i oss en puta då och då står för halva statens sjukvårdskostnader.

Så det där att rökare kostar mer än vad de betalar in i skatt GLÖM DET.

För övrigt önskar jag alla, rökare som ickerökare (dock ej fanatiska ickerökare, ni kan liksom dra dit pepparn växer) en trevlig helg.

*BAWORAK*
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Eivind: Du hadde et interessant innlegg.

Skal vi begynne å analysere årsaker til alle kostnader, og hvem som forårsaker dem, så blir det litt feil vel?

- Hvem blir syke av å spise dårlig mat?
- Hvorfor skal mine skattepenger gå til u-hjelp i utlandet?
- Hvorfor skal mine skattepenger gå til sykehus i det hele tatt? (Jeg blir da aldri syk).
- Hvorfor skal mine skattepenger gå til kulturhus, iderettsangasjement, barnetrygd (hvem har sagt at jeg kommer til å få barn, tenk om jeg ikke gillar barn?)..

Ok, jeg stopper der. Det blir for dumt!
Ei
656
Eivind
Ja, det blir for dumt ;)
Ble vel bare litt irritert på noen "antiröyk-fanatikere"...
Diskusjonen var jo "Hur många röker i sin bil? Og det har vi jo fått svar på. Helt greit å röyke i en gammel Ascona som skal skotes om ett par år. Men har man planer om å selge den er det ikke særlig smart.. Iallefall ikke med fönstret nede och fimpar i askkoppen.. hmm,, ble litt norsk-svensk dette :p
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Eivind: Du er norsk jo, syntes du virket så klok vettu. :))
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Vem bryr sig om lite rök i bilen, tänk på alla tusentals fispartiklar från ägarna innan som gömmer sig i stolar och klädsel... nu snackar vi äckligt!!!! ;))

/Erik
ASG* Nu känns ju inte en rökt bil så farlig längre :)

/Wille
Ei
656
Eivind
Morten M:
Det er der det ligger. Definitivt :-)
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Heinz Keller: Jo det är sant..

Två bilar är fler än en..
Frugan brukar röka köttcigarr emellanåt.

(Fråga först och du får många svar.)
_______
Länk
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
A la John Holmes model;-)

Kul hemsida!

Två bilar är fler än en..
Det är en pedagogiskt och lärorik sida.*L*

(Fråga först och du får många svar.)
_______
Länk
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Enligt min mening så skulle man klippa av pek- och långfingret på dem som röker i en BMW!

//Thorssa
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Alternativt tummen, beror på vikken teknik personen använder sig av...

//Thorssa
Jag röker inte så valet är mkt enkelt:))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.