AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.565

Hur mange røker i sin bil?

Sida 1 av 4
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Hvor mange av dere bmw-eiere røker i bilen?
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Inte jag... (är ju bara 16år så man får ju inte ens köpa sånt skräp) skulle aldrig ens få tanken att röka och absolut inte i bilen för den delen. Det sänker ju dessutom andrahandsvärdet om det luktar rök i bilen tycker jag, men allt detta är ju upp till var och en.

Mvh,
Tryggve - BMW CS #05162

Min bil: Länk
changco
Röka i bilen, något fulare finns inte, speciellt inte om man har en bil med klass. Röka kan man göra i V*lvo.
Om man tänker sig scenariot i den andra tråden där någon hade sett Kungen med madde i 456:an samtidt som Kungen rökte i bilen e ju bara lite schteekigt! ;)
Jag röker varken i eller utanför bilen och har inget emot folk som röker i sina bilar, på perongen, i rulltrappan osv. som folk skriver varje dag i sina insändare här och var och är hur upprörda som helst...

/Manray/
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag kommer att röka stora handrullade havanna i baksätet då jag köper en E65a för det kräver bilen för at dess ägare skall hålla stilen:))
Asken
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Har inget emot att folk röker i sina bilar. Det som jag blir förbannad på är när folk kastar ut fimpen genom fönstret och den studsar över motorhuven på min bil.

///Jesper
mi
196
mikael
730i-87
745i-85
750i-89
730i-93
525 tds touring -93
nu är man ju tyvärr rökare = orökt bil = inget rök. rökt bil = rök.
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Asken: Då behöver du en chaufför om du skall sitta i baksätet. Jag kan väl tänka mig att ställa upp ;)

/Erik
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Jag är jo rökare så tyvär blir det så att man röker i den då o då , men kan säga att det aldrig luktar rök i min bil , brukar alltid ha fönstret nere vid rökning o ett tag efter åt - jag menar det är ändå bara en bil oavsett märke man ska jo trivas i den o använda den

Keep Your distance this is a BMW ;)
Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
fäll ner cabben :)
Röker inte, speciellt inte i bilen ;)

Mor och Far röker bägge två, men ingen av dem i bilen/bilarna.

Mvh,
Kalle Hansen
FKA nofx16
Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Nä fy för rök i bilen.. min bil har man rökt i tidigare och det är ett helvete och satans vidrigt när man lyfter på lite detaljer där det kommit in aska.. Luktar Gammal ask kopp alá -66!

Värre med det som hände nrä jag for igenom Sthlm.. Kasta en kille en glasflaska ur bilen ifrån sin Volvo 240... Och jag som inte hade nått reserv däck med mig ( 40 mil kvar hem).. Satt och koka i bilen.. som tur var så klara sig däckena!

Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Jag röker i bilen. Inga problem där inte. Håller man blien fräsch, putsar och damsuger mm samt ALLTID har fönstret nere när man kör och aldrig använder askkoppen så finns det ingen rökdoft i bilen.

J.DREDD> HUR JÄVLA NÄRA KÖR DU EGENTLIGEN??? För att du ska lyckas få en fimp på din huv måste du ju ligga max 2 meter bakom och då tycker jag verkligen att du ska backa av lite...

*BAWORAK*
Nu blir jag upprörd.
"Inte använder askkoppen", var f-n göär du av fimparna. Du slänger väl inte ut dem genom fönstret?

Varför tror rökare att det är ok att slänga fimpar överallt, de får väl stoppa dem i fickan tills de kommer till en papperskorg.

Min morbror fick lära sig att inte röka i bilen den hårda vägen. Han kastade ut fimpen som utav turbulensen åkte in i igen och la sig baksätet där den brände hål på skinnet. Tyckte inte så synd om honom.
Nu är så här va är man beroende av ngt så är man, sen om det är koffein nikotin eller heroin spelar ingen ens egna vilje styrka är som bortblåst man lever bara för sin drog.
Att i det läget säga till ngn att det inte är bra mot bilen att röka är bortkasad tid man fattar ju inte ens att det är farligare än att köra i 400km/h på en grusväg...
Vissa av oss har lyckts bemästra drogen andra inte själv är jag torsk på kombinationen öl/cig eftersom jag inte dricker öl så ofta så är det inte så farligt...

(glöm inte humorn)

Länk
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Folk gör ju som bekant vad de vill i sina bilar, själv tager jag mig understundom en snus i bilen men jag tror rekordet innehas av en bekant till farsan. Han bytte bil vartannat år och husvagn vartannat, köpte alltid nya bilar, mest Volvo men även en och annan Bayrare. Han håller på så ännu.
Den killen fyllde askkoppen med fimpar/aska på nolltid och när den var full så fimpade han helt enkelt på instrumentpanelen!
Mitt på första bästa rena yta, mellan knappar och rattar eller helt enkelt ovanpå. Trodde inte mina ögon när jag såg det.
(Detta var på den tiden när två barn i baksätet och stängda fönster inte var nåt hinder för en kedjerökare att blossa i bilen. Bälteskuddar var inte uppfunna ännu.)
Farsan försökte påpeka effekten på andrahandsvärdet men fick en axelryckning till svar. "Det är min bil". Sanslöst.

I andra änden av skalan finns farsans f.d. arbetskompis, som köpt ny Volvo och behöll plastöverdragen kvar på alla säten utom förarsätet. Ensamstående man i sextioårsåldern, inbiten ungkarl.
När de skulle på kurs frågade fasran om de kunde samåka, och killen svarar att det var OK men bara om de tog farsans bil, eftersom han inte ville ta bort plastöverdraget och slita på passagerarsätet. Det skulle ju påverka andrahandsvärdet...

Inte en BMW till...
Mr Shhh:
Gillar första historien om fimpmannen :)
Vilken lirare!
Personligen skulle jag inte köpa en bil som det går att ana att någon rökt i. Om bilen är ordentligt rökt så brukar det vara svårt att få bort doften oavsett vilka rekond knep man kan.

/Wille
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Ett smygbloss genom öppen ruta kan det bli om jag känner mig inspirerad. Bilen har för mig den funktionen att den även fungerar som meditativt center. Jag får lyssna på vilken musik jag vill så högt som det behagar mig, jag kan pilla mig i skrevet utan att få konstiga blickar från söta frun och visst händer det att näsan har fått agera arkeologisk utgrävningsplats. När andan faller på kan även en och annan brakare komma farande. Jag kan unna mig lyxen att stänga av telefonen och vara ensam med mina tankar...och den där särskilt goda ciggen. Självklart kastar jag ut fimpen genom fönstret när jag är klar.

Länk
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
En och annan Cortez har väl flammat upp i Åbäket.. Och i Forden där både röks och sups det. Det är MANLIGT med Ford;-)

Två bilar är fler än en..
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
SvanteE > Har du kollat bakåt när du slänger ut din fimp i 90km/h och sett hur långt bakom bilen den landar? Att sitta och slänga ut fimpar genom fönstret vissar på total avsaknad av respekt för andra. Tänkt till lite nästa gång..

///Jesper
pa
109
patand
520i Touring -02
316g Compact -98
F650GS -00
Måste bara påpeka för de som svarat att de röker i bilen att även om ni har fönstrena nere så lär det lukta rök i bilen. Som rökare känner ni säkert inte lukten men en ickerökare gör det garanterat. Det har faktiskt hänt flera gånger (speciellt när jag åker MC) att jag utanför bilen under körning känner lukten från någon som röker med öppen ruta! Så självklart hamnar det en hel del rök även inne i era bilar även om ni själva inte känner av det.

Jag måste också instämma i detta med fimpar, varför är det betraktat som OK att slänga fimparna ut på vägen (eller var man nu är någonstans) ni som röker säger säkert åt era eventuella barn att ej kasta godispapper osv på marken... fan jag får god lust att ta med soptunnan hemifrån och dumpa framför någon rökare som just slängt ifrån sig fimpen från bilen!

Vad händer förresten om någon bil läcker bensin i köerna samtidigt som någon slänger fimpen... för jag kan ju inte tänka mig att man är noga med att släcka fimpen innan man slänger ut den!

En sak till som irriterat mig med rökare är på arbetet... hur mycket extra rast tar inte rökare då! "Jag ska bara gå och ta ett bloss"... jaha vad ska jag säga då då... "jag ska bara gå och göra ingenting medan du jobbar" eller va?!?

Sorry för den hårda tonen men jag blir så förbannad när jag tänker på hur rökning sabbar min vardag ibland utan att jag själv är rökare. Jag är dessutom astmatiker (klarar dock av rök bra ändå) och kommer verkilgen hurra den dag då rökförbud på ALLA restauranger och offentiliga platser genomförs!

Sen när man tänker på hur mycket av mina inbetalade skattepengar som går åt för att ta hand om massa fall av lungcancer och andra sjukdomar orsakade av rökning så blir man ju bara ännu mer irriterad!

Lev väl alla och hoppas ni som röker kan bli av med beroendet, både för er skull, era barns skull, era vänners skull, hela er omgivnings skull och för sammhällets skull. Lycka till, jag håller tummarna! :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.