|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
KNARRAR !!! Min ruta på förarsidan låter som den ska gå i bitar om jag lämnar den på halv stång å för att inte tala om hur det låter dom gånger jag stänger igen dörren med rutan nere..... Helt säker på att den går i bitar varje gång. Växelspaksknoppen har jag tagit för vana att ha handen på eller trycka tummen mot för att den ska hålla k*ften. Ska prova att slita loss den och smörja in. // CB |
|
| Knarret från dörrarna brukar uppstå mellan lsten som är fastsatt på dörren och dörren. Bänd ut gummilisten och smörj mellan den och dörren med vaselin. Var speciellt noggrann där listen följer rutramen. | |
|
bjoerck: vilken list menar du att man ska bända ut och smörja? blev lite fel då du skrev där. |
|
| e39 knarrrar på rätt bra med! men det fixat med lite dörrlistsmörja på "samtliga" lister! | |
|
Men just det knarr jag menar är ju i rutorna mot listen. Känns som att det borde enbart vara på Coupe eftersom det inte är någon list runt rutan utan enbart ligger mot bilen. ///Daniel Länk |
|
|
På E39 satt det en list på insidan av dörren. Listen går runt hela dörren. Denna list har en förmåga att knarra. Genom att vika ut listen med ett smalt trubbigt föremål går det att smörja mellan list och dörr. Lämpligt smörjmedel är vaselin. Kommer dock inte ihåg om denna list finns på E36 eller ej. |
|
|
bjoerck : du skrev i ditt tidigare inlägg "Var speciellt noggrann där listen följer rutramen" Jag har ju ingen ram runt rutan eftersom det är coupe. :) ///Daniel Länk |
|
| Såg inte att Du har en coupé. Då finns definitivt inte den list jag försöker beskriva. | |
luddlum |
Min rutor på E46 touring knarrar i upphissat läge. Har köpt Armorall, tänkte smörja rutor å lister för att se om det tystnar..... |
|
Blir det inte kladdigt på rutan om man smörjer med vaselin , silikon eller liknande? Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.