|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Länk | |
|
507, kom år 1955. Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
En 507 va? Länk /Micke |
|
| Är det inte en Z8 ;-) | |
|
utan tvekan en 507 cabriolet!!! "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson FKA Bmwlover |
|
| Biden togs nere i Kitzbuhel i somras. Satt på mc donalds när jag hörde ett muller. Tyvärr fick jag ingen bild på fronten trots att föraren, sekunderna innan den första bilden togs, stannat och pratat med föraren av en gammal ferraricab. Tydligen var det en träff för gamla sportbilar när vi var där. Juni | |
|
Du har lyckats fånga en få 507or :), en drömbil Nån som vet lite mer exakt hur många som finns kvar i världen? |
|
|
Vill ha!! Otroligt vacker skapelse. |
|
| Är det någon som kan tyda skyltarna, vilket land kommer bilen ifrån? | |
|
507 visdes 1955 hade en V8 på 3,2 liter. Den tillverkades mellan november 1956 och mars 1959 i endast 252 exemplar. Mer info finns här: Länk Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ser ut som någon sorts diplomat skylt. Men siffran 507 indikerar privat skylt. Dessutom är kombination siffror bokstäver så som det var på den gamla tyska skylten. det är bara att det blåa färden som förrvirar och att skattemärket ser österikiskt ut... blev du klokare av det? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Ser ut som: SP NN 507 | |
|
Tror benhårt på Monaco. Enda land med sådan babyblå färg på plåtarna. Även "skattemärket" tyder på det. Även fast det ej är ett skattemärke i sig. Dels betalar de ingen skatt, men det är även ett emblem av metall, typ vagnsmärke. *BAWORAK* |
|
|
Länk Kolla den sjunde bilden från slutet. |
|
|
Det verkar inte vara samma bil, den på Kitzbüheler Alpenrallye har röda fälgar. Fast de kan ju vara omlackade till i år. Bild från 2002: Länk Desutom är den tyskregistrerad. Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
undra att gubben ha en ung snygg tjej med...;-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
betriebsanleitung1 |
Det vackraste bil Bmw någonsin byggt.Hur många,om någon,Finns det i Sverige? |
betriebsanleitung1 |
Förresten, där är en på Mobile.de nu,kanske man skulle sälja allt man äger och har,,, |
mackan325 |
Det är en gammal holländsk skylt. |
|
Det finns åtminstone en 507:a i Sverige. Söderströmfamiljen som äger Förenade Bil har en röd. Nån som vet om någon fler? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Länk här finns en till salu...slå till innan dom blir ännu dyrare..:D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.