|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
En annan aspekt i det hela: om du väljer Golfen får du nöjet att umgås med VAGs hårt kritiserade och problemtyngda serviceorganisation. En polare har fått vänta på sin Audi A6 i SJU VECKOR efter ett ganska enkelt inbrott. Och det är en verkstad långt utanför storstäderna. Mycket kan sägas om vissa BMW-anläggningar men servicenär milsvida bättre än hos VAG. Hoppas att du blir nöjd oavsett vad du väljer! My Bimmer is my mistress |
|
|
Tretretti: Du kan inte dra alla vag-verkstäder över samma kam. "min" vag-verkstad är jag mycket nöjd med, snabba på att fixa delar, trevliga och även snabba när man lämnar in bilen. Så att alla vag-verkstäder är skit är inte sant. |
|
| Hvorfor ikke en Z3 Coupe 3.0? Snabbare enn båda.. :) | |
|
men de senaste 6 åren har volkswagen fått SÄMST på service tillfredställelse. Så du kan nog känna dig glad att du har en bra verkstad. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jag gillar egentligen inte inlägg i stil med "min svågers kompis sa.." eller "polarens systers förre pojkväns bil var..", men: Min kollega här intill har en P*ssat -01 och han är på gång att byta bil. Han kommer ALDRIG att köpa VW igen, eftersom han är grymt missnöjd med bemötandet från verkstaden. Bilen är det inget fel på, men han tycker att verkstaden är kass. Nu varierar detta givetvis mellan verkstäder, det finns självklart rötägg bland alla verkstäder. Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| För prestandajämförelsen kan tilläggas att tiden 0-130 km/h för 330 Ci är 10,7 s enligt Teknikens Världs mätning (0-100 km/h gick enligt samma mätning på 6,6 s). | |
|
Nockenwelle: Jag har faktiskt inte en aning om vilket som stämmer men jag tog uppgifterna från testet med snubben från aftonbladet :) det varierar säkert från test till test |
|
|
Det tar väl inte 4sec från 100-130 ? så länge de inte testar med 5växel Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
|
maxad: Vad säger du om R32??? Tycker du att jag ska köpa den eller 330??? O förresten ska du köpa en ny M3 a??? |
|
|
10 gange mere klasse i en 330, mere Stil och MYCKET snyggere design. Men det er jo en smakssak. Jeg ville inte töve et sekund. Länk |
|
|
tamer_bmw: siffrorna från Aftonbladet tror jag är desamma som Auto Motor och Sport noterade i ett test med 330 Ci och MB CLK320. AMS och Aftonbladet har haft ett längre samarbete. I bägge fallen testades en 330Ci med regnummer TJG 132, så att det skiljer en tiondel 0-100 kan nog förklaras med att sådana variationer uppvisar alla bilar från gång till gång, om inte annat så kan skillnader i grepp som asfalten ger säkert resultera i någon tiondel hit eller dit. Själv tycke rjag skillnaderna mellan Teknikens Världs mätning och Auto Motor och Sports är mycket små. Maxad: Ska ut och kolla hur lång tid 100-130 tar i morgon (har jämfört hastighetsmätaren mot GPS så jag vet hur mycket fel den visar). |
|
|
Tamer _BMW , min personliga åsikt är att du passar inte i en Golf :)) misstolka inte det nu , dessutom så tror jag att det är en sån bil som man tröttnar ganska snabbt på ( min personliga åsikt) , o angående M3a så japp håller på att leta efter 02a eller nyare med SMG II/III så vi får se , men vilken än du väljer så är det forfarande bara en bil o går o byta ut med en viss förlust så det är inte hela världen om man säger så :) Nockenwelle: Vi va o mätte med en kompis 0-100 med GPS på hans 330 o min 323Ci , o jag kan säga att det inte tar 4sec från 100-130 om pressar den från 0-130 möjligtvis kan det ta litte längre om du står still i 100 o trampar ner men inte från 0-130 , men prova så får vi se vore kul att höra resultaten Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
| 4 s för 100-130 är inte så dåligt... Antar att 100-130 är mätt i testet så att man accelererat typ 0-200 och kollat accelerationen i olika hastighetsintervall från de siffrorna. Isåfall ingår det också en växling strax efter 100, man kanske kunde köra lite snabbare om man startar på 3an från under 100. Under 3.5s tror jag inte man kommer med en 330. | |
mackan325 |
Kolla Automobils aktuella nummer, de testar R32 mot Alfa 147 GTA ocg Focus RS. Mellan GTA'n och en 330 hade jag tvekat men solkart tagit en 330 före R32. Det är spoilernytt varning på Golfen tycker jag. |
|
Testade igår 100-130 med treans växel tog 4,8 vid flera försök då stog jag still i 100 o trampade , så nog borde 330 va litte snabbare eller vad vet jag de är kanske lika snabba som min 323a :D)))) Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
| Tar ungefär 4.5s med min 328... | |
|
Maxad: Testade min 330 idag, men det var svårt att få säkra tider. Dels blåste det en hel del, dels var vägsträckan inte helt plan. Sen måste man ju komma i håg att det inte är så lätt att knäppa klockan preci när mätaren visar den hastighet man tänkt sig. Enligt GPS-mätning skall jag ha 103 km/h på mätaren vid 100 km/h verklig fart och 134 km/h på mätaren vid 130 km/h verklig fart. Att slå på och av klockan precis vid dessa farter är inte så lätt naturligtvis. Därför skilde det en del från gång till gång när jag mätte, men samtliga låg under 4 s från 100-130 km/h. Nu körde jag hela accelerationen på 3:an. Kör man genom växlarna så ligger växlingen från 2:an till 3:an strax efter 100 km/h (i alla fall på manuellt växlade bilar, deras testbil hade SMG). Det blir naturligtvis lite skillnad om den växlingen kommer med i mätningen. Perret: Ner till 3,5 lyckades jag inte komma, så där håller jag med. Jag gjorde så att jag la i trean vid 90 km/h och trampade gasen i botten, knäppte på vid 100 km/h och av vid 130 km/h. Testsiffrorna från tidingarna tycker jag verkar klart rimliga, speciellt som de har lite mer sofistikerad mätapparatur. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.