AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.554

330 eller R32

Sida 1 av 2
Tja

Så som rubriken står så undrar jag om ni kan ge mig lite råd innan jag bestämmer mig. Jag har nu varit intresserad utav 330 i 1 år. Men nu på senaste tiden så tycker jag om R 32 bara mer o mer. Vad säger Ni?

1/ 330 -03 sv-såld

2/ R32 -03 Båda ska vara fullutrustad, tanken är den att jag vill inte ångra mig efteråt, så därför ber jag om råd ;)

Ha det bäst

Länk

Jag vet att det finns en sökfunktion :)
Visa användare
40
Danne M
325i -87
330 helt klart, golf kan du spela när de är soligt istället...
dansguru
330. r32an är kass..

dansguru
Tack grabbar för svaren, ska nog test köra R32 först innan jag bestämmer mig. Men det känns rättare med Bmw just nu ;)

mvh

Länk

Provkör och bilda dig egen uppfattning! Om du ställer samma fråga på t.ex. VW GTi-klubben så blir nog svaret annorlunda ;)

För min del hade det inte ens varit snack om saken: 330i!!!!!

Mvh,
Kalle Hansen
FKA nofx16
Länk
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Tror faktiskt att värdeminskningen kan vara värre på en 330.
Men det är ju "bara pengar", 330 är ju bättre på alla särr och vis.... men tänk på var du frågar.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Tamer så du har sålt din 320 :) vad fick du för den om man får fråga ?

Keep Your distance this is a BMW ;)
Länk
har väldigt svårt att tro att värdeminskningen är större på en 330 än en R32..lr de kan ju bero på extrautrustning mm.

Vill ha E30 igen!!
Maxad: Det är privat ;) nä men jag har den kvar har inte vågat o släppa bettan än. Fick en o annan köpare rätt snabbt men jag ville verkligen inte sälja den så jag ska nog först hitta en bil, sen så blir det nog med bettan.

Själv så tror jag att det blir roligare med R32 men jag har ju haft ögonen på en 330 rätt länge nu så jag måste testköra som vissa råder mig o göra.

Länk

Körde R32 idag, vilket j--la ljud den ger ifrån sig :) Jag är säker på att det blir en R32 snart för min del. Blev faktiskt impad utav bilen.

mvh tamer

R 32.an är en häftig bil! Motorljudet är suveränt. Är också svag för sportstolarna i läder. Har sett att "murvlarna" klagat på stolarna- jag satt som gjuten. Och en härlig tjock ratt...
Köp Du en R 32- ett häftigt val!

Köp 330!!!
Bu
241
Bucket
535iA - 87
Jag hadde en golf v6 4-motion 2000 innan min z3 2.8 som väl är två bilar i samma klass. Jag trivs mycket bra med Bmw´n även om man kanske saknar golfen´s vinteregenskaper.

Nackdelen med golfen tyckte jag var kvalitén, fick byta bensin pump, effektsteg till tändspolen och en drivaxel under ett år efter ca 5000 mil. Det är väl iof inga problem om du köper en ny...

/Henrik
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag tycker att du ska provköra båda bilarna ordentligt först och bilda dig en egen uppfattning. Körglädje är ju mycket subjektivt.

Men det är ju två helt olika koncept - R32 är en liten familjebil på anabola steroider, 330n är en harmonisk kvalitetsbil rakt igenom med en av bilvärldens bästa sexor. Själv hade jag inte tvekat en sekund. R32 gör sig bäst vid korvkiosken i Smedjebacken...

Även om VW gör dugliga vardagsbilar för folket är det mycket långt till BMW-klass. Och med R32:s utseende förvånar det mig att de kan sälja en enda bil till folk över pubertetsåldern. Men jag börjar väl bli gammal ;-D

Lycka till!

My Bimmer is my mistress
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Köp en Alfa 147 GTA fr Deutschland?

Länk

Garanterat roligare än både R32 och 330!

___
BMW CS #5221
µ_bmw_µ
Har hört att R32:ans väghållning inte är vad den borde. Som tidigare nämnts, 330 och R32 är två helt skilda bilar. BMW:n är en komfortabel bil som inte säger nej vid forcerad körning. R32 däremot är helt inställd på sport. Stötig gång och hög ljudnivå får du då leva med. Förvisso lär det vara gott ljud i den men det har ju BMW levererat i 40 år snart. Hade jag haft resurserna hade jag nog kikat på Focus RS istället. Framhjulsdriven men ack så rå ändå. Lycka till

Mvh Erik

Det är något speciellt med riktiga bilar...
Ez
250
Ezi
BMW M3 E92 -08
AUDI S5 4,2Q -10
Ska bara säga så här!

Bara för att ni/vi kör BMW är den inte bäst för det!

Mitt råd är köp en R32 . Har 2 kompisar en har bmw 330 och en R32. R32 är bäst ! Det är inte många som har den heller ! BMW 330 ser man flera gånger på en dag.

Jag har kört båda två bilarna och skulle inte tveka en enda sekund. Ta R32 !

Lite låg nivå här.
jag har provat båda bilarna och kan säga som såhär:
Vill man ha en busig men hållbar ettrig småbil, köp golfen.

Vill man ha en sportcoupe eller sedan men en av bilvärldens underbaraste 6 cyl motor och underbara komfortt egenskaper
Köp 330n.

Prestandamässigt på papperet är bilarna väldigt lika, men jag får känslan av att 330 är en snabbare och framförallt stabilare vagn.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Andie_83
Danne M>> "330 helt klart, golf kan du spela när de är soligt istället..."

Måste bara säga att den var den bästa jag hört på LÄNGE!! Den ska läggas på minnet!

BMW i alla ära, men en "fyrkrafsare" på 241 hk är nog skoj det med, om inget annat så är den ju i alla fall Tysk *ler*!! Men, en M3:a på 321 eller en M5:a på 400, då är valet solklart säger jag!!

Ha det bäst!

MVH

//Andy
330 är ju klart snabbare i alla farter!
Polaren provkörde golfen och tykte den var slö, bröla mest från motorn.
M.V.H.
TESTFAKTA VW Golf R32(241hk) BMW 330ci(231hk)
Prestanda sek sek
0-80 km/h 4,6 4,7
0-100 km/h 6,8 6,5
0-120 km/h 8,9 9,1
0-130 km/h 11,1 0-140km/h 12,2

Toppfart 251 250

Båda bilarna är -03, så det med farter är nog R32 lite snabbare. Personligen så tycker jag att 330ci är en fullträff men 400.000 är lite för mycket. R32 är inte heller billig för en Golf(300.000) så är det nog mycket, men 3 låter bättre än 4 :) och eftersom jag inte har någon familj att oroa mig över så är inte komforten och utrymmet där bak inte så viktigt ;) Det kanske inte blir en bmw men en tyskare lär det bli :) Tack för all svar

mvh tamer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.