AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.069

Pubafton i Karlskrona 18/10-03

Sida 1 av 3
På senaste Karlskronaträffen hade vi så attans trevligt att vi bestämde att det inte fick dröja så länge till nästa gång.

Sagt och gjort, kolla här för mer info. Länk
Hoppas på mycket folk. :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Ska "bara" övertala chauffören att antingen hämta mig eller att hon följer med hela kvällen. Jag har kollat så det inte är nåt i vägen iaf. Inte vad jag vet nu alltså.
Hade varit väldigt trevligt med en sån här träff tycker jag!!
Tur att man lånade ut sitt garage till dig Micke på Nyårsafton för då har man ju en innestående ifall tanten inte hänger med. Vågar ju aldrig ställa min bil UTE i din
kommun:- ))))
/Kidde

BMW - the ultimate drug...

Länk
Jaha, var är alla som sa att detta var något som man ville göra???

Hmm man kanske skulle ta ett snack med Kalle eller någon och se till att komma upp och hälsa på! maten struntar jag i men det där andra låter mumma ; )

Tokputs går fetbort då bilen är på lagning efter en attackerande godzillahäst.

Verkar lite drygt att köra Tur o Retur samma dag om man skall parta lite. hur löser man boendet billigt och bra isåfall?

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
MO:

Visst hade det varit trevligt Micke men det ligger direkt inte i stan om man säger så:)))vad heter närmaste tunnelbana uppgång.....

Man kan i och för sig ta bilen nu när man har den senaste navi uppgraderingen Tack vare Asken.

Tack för inbjudan Micke men jag avstår även denna gång/
Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Klart att jag skall försöka komma med, vet bara inte riktigt ännu hur planeringen ser ut den 18/10. Anmäler mig så fort jag kan spika helgen.

P.S. Micke, jag lovar att fixa mina "Volvobromsar" till dess. D.S.

Bert-Ola
BmwCS #2423
Johan:
Finns en BRA camping bara ett par km från centrum, ta med dig husvagnen. :-)

Starre:
Jodå, vi har tunnlar här oxå, under hela city faktiskt...

Bert-Ola:
Planeringen är att du kommer :-))) Med nya bromsar som sagt...

Vet inte om jag har BMW'n inreggad då, tror inte jag känner för att följa med BMW karavanen med min ljusblå R5'a.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
Micke: På den tiden det begavs sig och Vpl Gasar-Magnus fanns i Örlogshamnen i Karlskrona besöktes aldrig nån grekisk restaurang utan då var det Jollen, Ritz , Statt och King Crown som gällde.... Finns nåt av ställena kvar för att kunna insupa minnen av svunna tiders ytterst moderata alkoholkonsuimtion?? ( Pubrunda utan detta vore ju en flopp....)

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
Fredrik:
Ta dig hit och göm R5:an och åk med någon av oss andra.

GM:
Jollen heter numera Nivå och är helt ok.
Ritz hette ett tag Valvet men har kursat.
Statt finns men där är TRE-I-EN nu. Slagerbaren, Statt och Fox and ...... vad det nu hette. SUPERTRYCK på lördagar, pub, dans, party.
Kingan lever kvar men det är lite konstigt folk där nu för tiden.

Håller helt klart med om att vi tar en sväng...

He he, det är ju ett alternativ, tar isåfall med en skokartong att gömma R5'an i. =)

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
Da
19
Danne 325
540iA Touring -95
325ix-90
jag har en hel trädgård att pakera på
men de är en mil utanför city
Det var så trevligt sist, så min planering är jag jag förhoppningvis någon gång under dagen dyker upp. ;)

Men bevisligen så har Patrik varit till god hjälp förut Länk

så jag behöver nog inte oroa mig :-))))
I annat fall så kan jag göra det ännu lättare för mig, t.ex köpa en navi för att vara helt säker på att jag hamnar i K-krona och inte i Malmö :-))))

Mvh
Maria
Ki
620
Kidde
Maria:
Jaså du ska dit också??
Perfekt!! Du kommer ju på väg 30 ner till Ronneby, så då kanske du skulle kunna göra en LITEN avstickare på 500m och plocka upp mig?? Har som avsikt att inte köra bil den dagen... Vi kan i så fall ta detaljerna när det närmar sig träffdagen, eller?? Jag lovar att göra en väldigt utförlig beskrivning till dig, men det där med Navi låter kanske inte som helt bortkastade pengar i varken ditt eller mitt fall:- ))))
/Kidde

Länk
Kidde:
Kul ! Självklart ska jag plocka upp dig, men du "måste" utförligt och detaljerat beskriva var du är. :-) Annars är väl risken stor att när du ringer och frågar vart jag tagit vägen, så blir svaret .. " Jag har inte en aning, jag är vilse !" :-)))))

Hmmm, så därför funderade jag lite på att ev. inst. en Navi lagom till K-krona träffen .... men det ska det väl inte behövas nu när du visar vägen Kidde .... eller ? :-)))

Mvh
Maria
Kidde:
Du får ta dig ut till rondellen och stå där med en stor röd flagga och visa vilket håll Maria ska åka för att komma hem till dig. :-)))
Men det är klart, 500 meter är låååångt för en vältränad idrottsman som du. :-))

Ki
620
Kidde
Fy f-n, det var det dummaste jag hört...
Jag vann faktiskt firmamästerskapet i bowling igår:- )) Det är ju bra att man är så vältränad då:- ))
Jag har mailat vägbeskrivning till Maria, så vi får väl se hur det går...:- )))
/Kidde

Länk
Micke nu var du allt bra rolig .... hihi .. röd flagga, jag skrattar så jag gråter :-))))))) Var får du allt ifrån ???

Kidde: Efter din detaljerade vägbeskrivning kan jag bara inte köra vilse, så någon röd flagga ska inte behövas. :-)))
Du har mail ...

Mvh
Maria
Endast sju matvrak anmälda.

Ki
620
Kidde
Ja, några till tycker jag ska komma!! Kommer att bli kul, jag lovar!!!

Får se om jag dyker upp själv... Har ju tullat till mig en resa mellan Ronneby/Kallinge och Karlskrona av Maria, men efter den ICQ-kontakt Maria hade med Micke igår så vet ifan... Får väl ta mig till Ljungby på nåt sätt för det var tydligen där Maria skulle hämta upp mig enligt henne:- )))) Detta var jag helt ovetandes om till igår när Micke hörde av sig till mig och berättade det. Själv tycker jag att det måste vara en rejäl omväg eftersom Maria kommer på väg 30 ner till Ronneby. Vad hon ska i Ljungby och göra vet jag inte:- )))))

Satsa på en Navi tills dess Maria!! Det är nog bäst för alla parter tror jag:- )))
Fär säkerhets skull så skriver jag med versaler att orten du ska hämta mig på heter
R O N N E B Y:- ))))))))))))
/Kidde

Länk
Hihi den där Micke !!! Tänk att han var tvungen att skvallra :-))

Jasså Kidde, du tycker jag borde satsa på en Navi ?
Det kanske är bäst att jag skaffar en sådan lagom tills träffen då ... så att jag inte hamnar i Ljungby hihi =))))

Jag kan berätta att jag faktiskt tog en sväng över till Teleproffs och kollade på en navi ....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.