|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Vill först säga att jag inte har särskilt bra släktband.. men det har att göra med just sånt hära.. SÄTT UPP FINGRET ÅT HAN..... Jag blir så j**la iriterad på folk som ska utnyttja när man hjälper dem.. Inget är tilräckligt liksom... och att det är en släkting gör ju verkligen inte saken bättre. Behandla han som han behandla dig.. dvs.. spöa han!! Urscha..... sånt här höll man ju på med när man gick i mellanstadiet... Länk |
|
|
Håller med PS till 110%. Theprophet går dock steget för långt:) Mvh Mohsen |
|
|
Mohsen: var medveten om att du skulle tycka det.. men jag och släkt är ett kapitel för sig... Synd bara att inte ens släktingar kan bete sig som folk dock.... Att vilja gör adet hans släkting vill nu är bara för mycket! Länk |
|
|
tretov, dags att öppna ögonen och inse att din gode släkting försöker rövköra dig. Accepterar du hans förslag så är du enligt mitt förmenande väldigt dumsnäll, och det var det mest snälla uttryck jag kom på. Det finns ingen som helst rim och reson i det som din släkting försöker med. Inse det och agera därefter. Killar som Mohsen, bla, tycker motsatsen men det är lätt att ta på sig en fjärils vingar om man slipper flyga själv och med åren formas en insikt som innebär att livet består av fler nyanser än svart och vitt. Det finns ett gammalt ordspråk som lyder; stå på dig - annars gör någon annan det. Lycka till och ge dig inte, ett gott och välmenat råd. MVH Robert Länk |
|
|
Enligt vad jag hört så måste köparen kunna bevisa att säljaren visste om felet innan det kan bli nåt tal om återbetalning. Så det är väl lugnt i alla fall. MVH Morgan. Länk |
|
|
Copy: Jodå jag läste hela tråden och det var mitt råd, och jag har tre halvbröder... z3 4ever?? jag åker norge i vinter hoppas jag... Länk |
|
|
Håller med kalle, copy de andra.... Hade jag vore i din sits (tacka ngn för att jag inte är det), så hade jag gett han ett slutgiltligt erbjudande! Om du nu är så himla missnöjd med E34:an så kan du lämna tillbaka den och betala 500 euro och få tillbaka din gamla E21:a. Byt E34:an mot E21:an rakt av och begär 500 Euro för arbetet som är nerlagd på E21:an. Det låter som lika schysst deal mot honom som han kör mot dig! Tycker han att det är orättvisst så behöver han inte ta den och lämna dig i fred. "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Han har ändrat sig igen... han vill behålla 520:an och fixa upp den i lugn och ro, och han vill inte ha tillbaka sin 315 i alla fall... (Suck...) Men, det positiva här är att sämjan är räddad, vi är inte på nåt sätt oense om något, båda tycks vara nöjda :) Och, en annan typ har erbjudit en ganska bra summa för 315:en... /Tretov Vänster hand är där tummen sitter till höger. |
|
|
Mohsen: Jag sa aldrig att det var samma personer och från samma kulturer, tvärtom. Vad jag menade är att i vissa kulturer är det hedersvärt att ha ihjäl sina egna barn, och i vissa kulturer så skall man slicka den stövel som sparkar på en bara man inte gör sig ovän med sin släkt. Sen om det är samma kultur eller inte det vet jag ej, men jag har inte förståelse för ngt av det. Jag har absolut inget emot andra kulturer, så ta inte mitt tidigare inlägg på det viset. Jag kan bara inte förstå vissa saker. Kan heller inte förstå norrlänningarna surströmmingsätande, med tanke på hur det luktar så skulle jag kanske hellre slå ihjäl en släkting än att äta den skiten.... ;-) |
|
|
Måste bara säga att rövköra är rätt ord för det som händer.. Gör väl inget om han är släkt eller? Vore bilen så kass skulle han inte köpt den bara. Punkt. Komma och gnälla efteråt... Hmmpff. Två bilar är fler än en.. |
|
|
Fyra veckor senare... Okej, affären verkar vara över nu... Han köpte tillbaka sin gamla bil, och lyckades (efter att jag tipsat om en köpare) sälja det som en gång var min bil, alltså 520:an, till denna person. Slutresultatet blev, kort och gott, att -Jag fick 4600,- i cash för min 520iA. -Han fick sin 315 "uppsnyggad" (dvs uppspacklad och grundmålad till en kostnad av ett par hundra euro), och fick prova på 5-serien i ca. en månad. Håhå jaja. /Tretov Vänster hand är där tummen sitter till höger. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.