AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.320

325 turbo som inte varvar ur!

Sida 2 av 2
tn
tändingen!!!.. backar du den?...grenröret måste se jävligt illa ut om det inte ska funka.

längden på grenröret har väl mindre sexuell betydelse för normala varv.

Jag har varvat hitills en 1,8L bmw med k-jet ..å mf2 till skott med mapp 6200 rpm...å då trycker jag i genom?

å backar tändingen med vacum klocka

Va gör ni?...;)

Ps då sk ni se grenröret på bilen... blaj blaj!!

tn
To
34
Tottano1
325i -92 Tic
Kan det inte vara luftmängdsmätaren???

/Tommy
ky
148
kysr
E30 M336T
E46 M3 KSR
Jag vet inte hur det heter pa svenska, men engelskt namn ar "coilpack".
Ha bilen undersokt av en service med dator, och kolla om inte "coilpacken" ar till byte.

Vad kor du for spridare och branslereg.??
Nja, det är klart att motorn skulle säkert varva 7000 med grenrör som är byggt av 15mm rör men det skulle inte vara så bra effekt.
Tex om längsta röret är 75 cm och det kokrtaste är 10cm på en 6:a och turbo med enkelt inlopp så är min uppfattning att det förstör en stor del av varvilligheten.

För att kontrollera turbostorleken kan man med fördel mäta avgasmottrycket, ska ej vara mycket högre än laddtrycket för optimal funktion.
Vad för mercedes kommer aggregatet ifrån?

Har du någon lamdamätare att titta på så att det inte magrar ur för mycket?

Storebror Kilander
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

anledningen till att minska avståndet på t-stiftet beror på att
luft fungerar som isolator, ju mer luft som finns mellan gapet
på tändstiftet ju svårare är det att få gnista, betänk att du komprimerar luft med turbon, och sådeles får in mycket mer
luft än orginal.

over 'n out.

Bend over, and I'll show you eternal happiness...
Jessie
Denso stift fungerar riktigt bra.
mindre elektrodgap, mer ström å kallare stift...
Mindre gap, mer ström, kallare stift! Så enkelt kan det vara...

Sugen på att köpa WG???

Länk
Knasforum...
många byter väl till m5 spole, testa det
li
462
limmet
E30S50 turbo 814hk 1075nm
BP7ES kör jag i min.. Kör du med org tändning bör du nog minska elektrod avst. till 0.3-0.4

Mvh Limmet

tn
Men allvarligt så? Inte släcks väl gnistan på fjutt 0.5 bar?..Orginal tändsystemet kan väl inte va så vekt.!!

E nått annat..
Visa användare
595
wuffee
BMW 320i 4d -86 Nerplockad.

BMW 325 4d -93
Fel inställd kam;)..

skulle kunnat vara om han nu rört den.. :)

Mvh
/uffe
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
tn: polarn laddade bara 0,4bar när han turbokonverterade sin mitzubishi, höll på å felsökte länge varför den gick som en påse nötter... lösningen blev tillslut att han bytte till en starkare tändspole och minskade elektronavståndet på stiften en hel del så även om du bara laddar 0,5bar så kan det strula... han körde dock med originalkomp bör kanske sägas...

going 2 fast.. expect nothing less..
Limmet? Vad vet han???

"Jag gasar tills det rasar"
tn
Ja nippon ja...:) Jag har laddat 20 psi på 4 cyl...Å inte va det nå släckninng av stift där...Snarare brist på Bränsle å annat tjafs..

Men det va bmw...:)
jo
26
johanpe
325i Touring
Hej!

jag håller med ovan talare!
håll inte på & banka stift utan skaffa en spole med lite ork & prova den vägen.
gå in på www.nitros.se där finns än & annan MSD spole att köpa för "kaffe slantar".
där finns mycket prylar med malla pga. att det kryllar av brynjedyrkande raggare som behöver gnista till sina pilsnerpråmar.

lycka till!

/johan

Jo
744
Jonhny
745 -85
Med original komp, 0,7 mm gap i bp7es-stift och 1 bar laddtryck funkade inte originalspolen längre. Jag bytte till en vanlig spole från volvo. Kör utan förskopplingsmotstånd och den orkar tända hela vägen.
Med 0,5 bar räckte originalsystemet till med 0,7mm i gap. Skumt att inte allas tändsystem verkar göra det.

m20b25
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.