|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Det var Judge Dredd som hevdetat man blir av med kk. Vet ikke hva boten ligger på i Norge, men det er ihvertfall mer enn 1000. Mellom 1500-3000 kr vil jeg tippe. Sverige er billig. Jesperado: Ok. Men du påstår ikke "samheldet" tillater at ikke alle kan alt? Som sagt, det er vel derfor de tillater at man har en håndfull feil på teoritesten. :) |
|
|
Ok... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Blir man inte av med körkortet vid en rödljuskörning så har man tur. KÖRKORTET KAN ÅTERKALLAS Länsstyrelsen i det län där du är folkbokförd kan återkalla ditt körkort på följande grunder: 1. Rattfylleri, grovt rattfylleri eller grov vårdslöshet i trafik. 2. Smitning från trafikolycksplats. 3. Upprepade trafikförseelser, dock minst tre under en tvåårsperiod. 4. Brott mot någon viktig trafikregel, till exempel fortkörning, rödljuskörning, stoppliktsförseelse, omkörning vid övergångsställe, olovlig körning eller vårdslöshet i trafik. mm. mm. Med andra ord..Bara tur om man får behålla körkortet. ///Jesper |
|
-Daniel- |
inte tror jag man har tur allt beror nog var man kör mot rött hur mycket trafik det är risker man ev utsätter andra för jag tror inte dom sitter på länsstyrelsen med ett lottohjul och snurrar för att bestämma vilka dom ska ta av körkortet vid rödljuskörning i sånna fall VORE det tur om man fick behålla lappen men så fungerar det inte |
-Daniel- |
förresten har du backat från tidigare uttalande? "kör man mot rött så blir man av med körkortet, det blir man inte om man kör lite för fort. Man har där vägt vad som anses som allvarligast." |
|
Suck.... Varför ska du hålla på och vända på allt? Med lite för fort menar jag inte 30km/h för fort. Nu ger jag upp.. Det verkar inte gå att övertyga dig om att du gör fel och bryter mot lagen när du kör mot rött.... ///Jesper |
|
-Daniel- |
vad vänder jag på? du sa att man blir av med körkortet när man kör mot rött vilket man INTE behöver bli vad är omvänt av det? jag har aldrig sagt att det är varken lagligt eller att jag inte gör fel när jag kör mot rött för det är jag medveten om att jag gör |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.