|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej Ronka igen, Såg att du skrev att de hade fixat oljepumpsbultarna oxå.... Då är det ju samma pris?? Du pröjsa 7500:- och då ingick oljebyte i automaten, det tar sin lilla tid + fixa bultarna till oljepumpen (minst 1 timme beroende på hur den gamla packning sitter fast). 2 st bränslefilter kostar ju bara 175:- styck! Sen skiljer det ju inte såå mkt på Insp I och II ? Hälsn/ Peter 540iA-93 |
|
|
Hmmm.. byta automatlåde olja på servicen?? det ska inte göras bara om den börjar växlad dåligt enl BMW, vid ca15-18000 mil Sen de där med att delar är dyra (som måga som inte har BMW säger) gämför och lyssna vad det kostar så blir man väldigt förvånad= de e billigt (de mästa slitdelar iallafall) klar att vissa delar just till 540, m5, 750, m3 blir dyrare när det är vissa spec delar som bara görs i litet antal. Men till stor del så e det billigt, exempel: dörrlister yttre ca175 st till en Toyota carina 815;- och 785;- (har masser med mer exl) Men det som gäller när man köper en beggad bil, hällre en lite dyrare välskött en en billig risig!! MEEEEEEEEEEEeeeerr BMW |
|
|
Drygt 5000:- i LF betalar jag. Runt litern broende på gasfoten.. |
|
Ronka |
jo det ingår i varannan inspectionII ......då ingår även de dubbla bränslefilterna |
Ronka |
de sa så här till mig 3000 för inspection I och 5500:- inspection II så fick jag juh lite tillägg för automatlåde olja sorry jag sa fel hehe 8100:- gav jag hmmmm MVH Ronny |
|
Hej Ronny, Du har säkert rätt att vid ispec II så ingår oljebyte i automaten, även fast det är livstidsolja och ej ska bytas enligt BMW..........?? Hälsn/ Peter 540iA-93 |
|
|
Glöm inte aatt begåra pris på rep eller service i förvär från två eller ler det spar massor av pengar.. Senaste beöket på verkstad gav mig en sparad slant på 4000 40% lägre pris tur att jag kollade först med två verkstäder... Den med lägst tim pris hade högsta pris?? Länk |
|
|
Peter 540iA Enligt BMW är livslängden 20 000 mil ... så tolka detta hur ni vill ... men jag har bytt i min 540 i alla fall, fast mest för att veta själv att prylarna är sjyssta. ___ det är ju bara hääärligt! Min bil @ Länk |
|
|
Peter 540iA Tycker du ska hälsa din mek att det är samma motor i 540´n och 740´n. :) ___ det är ju bara hääärligt! Min bil @ Länk |
|
|
Hej Majk ! Snygg bil du har ! Skrev bara för Ronka's skull (med lite ironi) att BMW's Inspec II inte innehåller oljebyte i 540's automat, och då borde det ju inte ingå i priset. Han skrattade åt mitt låga pris, men när man ser noga på vad vi har betalat, så är det ju samma... Hmmm..... Håller du med "Ronka" ??? Majk, jag har, som du ser i övre trådar, bytt 2 gånger hittills i min....;-) Bättre safe then sorry.... Efter att själv ha lyft den sumpen och hittat 1 helt lös (i sumpen) och 2 väldigt lösa bultar, så ska mecken få "käka" upp det !! ;-). Skrev egentligen mest för att "gaspedal" skulle få olika inputs på hur olika det kan kosta med t.ex Inspec II mellan olika verkstäder. Hälsn/ Peter 540iA-93 |
|
|
Peter 540iA-93 Tack för den. Jo den är snygg. Jag tänkte samma också ... ville hellre vara på den säkra sidan än chansa ... så mycket pengar är det ju trots allt inte det handlar mot om man jämför att lådan skulle börja strula. Du har helt rätt i att det kan löna sig rejält om man tar in lite offerter innan en rejäl service är på G. Som med försäkrningen på brunte så skiljde det en hel del när allt kom omkring ... hör och häpna ... närmare 20 000SEK mellan lägsta och högsta. ___ det är ju bara hääärligt! |
|
|
Majk- Sjysst! Fick du tag på Perre? Har du fortfartande oljud i växellådan? - H U M A N R A G E - Länk |
|
|
dandelue måste säga att din kombi ser riktigt smarrig ut. en sån hade jag inte haft nåt emot om ekonomin tillåtit det dvs och behålla pärlan jag har nu |
|
|
getrag- Tack för komplimangen! Tyvärr är den inte längre i min ägo. ///MAJK är nu lycklig ägare av pärlan. Jag hoppas att han njuter av den lika mycket som jag gjorde. Det är en kanon kärra! |
|
|
Dandelue Nej ... upptaget hela tiden ... ska försöka imorrn igen. ___ det är ju bara hääärligt! |
|
|
ja då får man väl gratulera majk snyggaste E34 kombin jag sett ser oerhört välvårdad ut men vänta bara på galleri bilderna på min sedan;-) BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
|
getrag Kan knappt bärga mig ... nyfiken ändå på din dräpar 540 :) Jo min 540 är fräsch ... finns iofs lite grann att pyssla med ... fler bilder och info finner du på Länk ___ det är ju bara hääärligt! |
|
|
ohhhhhhhhh yes det är en dräpare :-9 nej men en väldigt välbevarad orginalbil med 6vxl fram och en bak. bilder kommer snart. en fråga vad i h*****e har du och pyssla med din bil. den e redan super fräsch |
|
|
Hej kan bara säga att 540 är en underbar bil..smakar det så kostar det! men det är värt varenda krona kan jag säga. Oljepumpen är väl det stora vad jag vet. min drar ungefär 0.83 på landsväg e4:an innte i stan typ 1,5liter. Hittar du en välskött köp med en gång! /norda |
|
|
getrag En hel del ska du tro minsann ... :) ... nej men som sagt, det är ju en 96:a, rullade inte av bandet i Garmisch igår direkt och bilar slits ju. Kanske jag som är lite petig ... näst intill pedantisk när det gäller Brunte. :) ___ det är ju bara hääärligt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.