|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar om nån här kan hjälpa mig lite? Det är nämligen såhär att jag har börjat sukta oerhört mycket efter en BMW 540 (e34) med M-chassi och M-inredning. (94-95??) Håller på och säljer min felfria A4 till förmån för en sådan. Har kollat lite på forumet och hört mig för bland vänner och bekanta. Det folk säger är du kommer aldrig ha råd att laga denna, plus att den drar hur mycket soppa som helst och försäkringen ska vara hemskt dyr. För att inte nämna reservdelarna. Man blir ju lite avskräckt, men känner att detta är fortfarande en bil jag vill ha och undrar därför lite om stämmer detta jag fått höra från folk. Vissa har mycket erfarenhet inom bilar och andra nästan ingen alls. Men alla säger dom samma sak. Kanske ska tillägga att jag är student och inte har hur mycket pengar som helst, samt att min far inte riktigt stöder mig i detta bilval. Kan någon komma med bra argument som kan få honom att ändra sig? Sammt komma med lite sanningens ord som bekräftar eller dementerar mina vänners och bekantas påståenden? Har sökt på forumet lite men i stort sätt så kommer jag bara fram till att oljepumpen kan lossna. Inget mer som brukar krångla på dessa vidunder? Är delarna verkligen så dyra som alla säger? Och sist vad bör jag se upp med på en bil som rullat cirkus 15000- 21000mil?? Är dom svårsålda? Och min sista fråga: Hur ser det ut med rost? Vet att 3 serien kan rosta ganska rejält. Gäller även detta e34? Tackar för svar Martin | |
|