|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Vilka bilar jämför ni nu ? SMGII mot en manuell E-36 eller mauell E-46 mot en manuell E-36 ? Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
|
Johan / Asken / Cyberknallen : På pricken =) Å vad som gäller både M3 E30 /E36 / E46 och nästan ALLA andra BMW modeller " De ÄR roligast när det SVÄNGER ". Prova det VOLVO =) ///Egget Länk |
|
| Läge att skita i 0-100 och istället bara köra 0-160-0? | |
|
Johann: Vad gör E36 M3 på 0-200km/h?har ett vagt minne att E46 ligger strax över 18sek |
|
|
Nu börjar det bli intressant vad andra har för åsikter och synpunkter vid race mot E36 M3 3.2 och E46 M3 Några fler som testat bilarna emellan i olika fartregister rakt fram? Till "vissa" som skriver onödiga inlägg: Håll er till första frågan!! |
|
|
Hehe, jag tänker inte ens börja argumentera! Ja, min bil är slö, och E46 är överlägset snabbast & bäst i alla möjliga situationer. (Det enda jag möjligtvis (får jag det?) kan glädja mig vid är, att jag fick den för en tredjedel av pengarna...) Ni, som har råd att köpa dessa bilar, har min absoluta, och ärliga avundsjuka. Gratulerar till en fin bil! (Ingen ironi menad - i det sista stycket) Mvh Sani ___ BMW CS #5221 |
|
|
Sani: Helt ok:) |
|
|
..och Cyberkallen; nej, min avsikt var inte att antyda något sådant! Det är av någon anledning (slipstream?) alltid lättare att "haka på" en bil, än att försöka dra ifrån en. Och du drog ju faktiskt ifrån flera ggr, jag ville bara jävlas lite med dig...no offense. ___ BMW CS #5221 |
|
|
Kör nästan aldrig 0-100 när jag kör mot andra bilar, inte alltid man möter dom vid rödljus. Och när jag säger inte har skuggan av en chans så menar jag att jag bara susar förbi, kalla det vad du vill. OT: Däremot så körde jag mot en Fiat Uno i Göteborg häromdagen och fick storpisk. Jävlar vad den gick. Schysst sleeper. |
|
|
sani: Missade du min smiley? johann: Ang SMG vs Manuell 0-100. För en ovan förare (som jag själv) så har jag en otrolig fördel i starten av att köra SMG eftersom jag slipper dribbla med kopplingen. I läge 6 och utan DSC på torr väg nyper kopplingen i princip direkt och med minimalt hjulspinn är jag igång. Av standard-klientelet därute så finns det nog inte många som är snabbare i starten. Dessutom fungerar det gång på gång. :) Jag har kört mot R1:or och R1000 som fått se sig ordentligt slagna de första 30-50 metrarna. På strippen; en helt annan sak. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.