|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Salo , är din chippad eller nåt ? Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
|
ja det e ju så det e om man vill tro det eller ej e upp till var å en. men vi två vet i alla fall att det va så:) |
|
| ja det e ju så det e om man vill tro på det eller ej e ju upp till var å en. men vi två och två andra vet ju att det va så:) | |
|
Maxad: Min bil är original, vad jag tror... Den hastighetsbegränsas vid 265 km/h, torde vara 250 km/h verklig hastighet... Det enda som tillkommit är sinterkoppling med förstärkt tryckplatta och eisenmann super sound. Kan tilläggas att jag körde mot en E36 M3 3.2 innan jag bytat detta och vi låg precis lika men vid ett senare tillfälle med dessa grejer monterade drog jag ifrån honom från trean och uppåt... Känns som om man sparar massor av tid med sinter... en original koppling känns som om den slirar lite vid ingreppet vid varje växling... |
|
|
Maxad: Min bil är original, vad jag tror... Den hastighetsbegränsas vid 265 km/h, torde vara 250 km/h verklig hastighet... Det enda som tillkommit är sinterkoppling med förstärkt tryckplatta och eisenmann super sound. Kan tilläggas att jag körde mot en E36 M3 3.2 innan jag bytat detta och vi låg precis lika men vid ett senare tillfälle med dessa grejer monterade drog jag ifrån honom från trean och uppåt... Känns som om man sparar massor av tid med sinter... en original koppling känns som om den slirar lite vid ingreppet vid varje växling... |
|
|
Maxad, Därför att det går att starta snabbare med en manuell bil där föraren själv har kontroll över koppling och gas. Därför är en manuell mkt snabbare i starten med en duktig förare. Jag har själv kört mot SMG-bilar och jag tar alltid starten och behåller den. :) |
|
| e det så johan??? å fan så man växlar snabbare med en manuel e36 låda med då? det e det jag har trott hela tiden men ingen som trot mig:( | |
|
johann: Är det inte så att SMG II är bättre än manuella i ex bankörning på ringen? |
|
| Bättre vet jag inte men det är onekligen enklare att köra med en SMG II. | |
|
johann , oki då hänger jag med , om du dessutom har testat det mot en SMG så är väl saken klar , trodde att ni bara tog litte siffror från olika tidningar kanske borde leta efter en manuell då :) , nej men skämt o sido . tack för upplysningen |
|
|
Cordone: "Jag personligen skiter i er imola träff eller vad det nu är.. eller vem som varit i borås eller ej med sin bil.." Hej på dig med. Kul med trevliga användare som på forumet ( BMW forumet ) som kör och älskar BMW. Om du läst någon biltidning överhuvudtaget där man testat M3 e46 mot e36 så borde du nog sett att e46:an är snabbare och bättre på allt. Sedan är det ju ALLTID upp till föraren och snak vilken man själv tycker är bäst. Tack o hej |
|
|
Egget, M3 E36 har mer vindbrus och vägljud, därför är den mkt råare! :D |
|
| Har kört mot en del "gamla" M3:or och en del M Roadsters (vet inte ifall den är snabbare eller långsammare än E36:or) och de har inte skuggan av en chans. Om det sen beror på att jag är ett ess på att köra (mindre troligt) eller min bil... | |
|
Ja vad säger du Cyberkallen; om vi hade hakat av 120 kg på min bil, hur hade det sett ut i lördags?... :-) Jag tillåter mig att tvivla på ovan påstådda "skuggan av en chans" av Imola...något överdrivet? Du är nog ett ess Imola + det finns en del klövertvåor därute! Tror nog, som sagt, att E46 är marginellt snabbare, men en mycket bättre bil på alla sätt, utom Johanns: "M3 E36 har mer vindbrus och vägljud, därför är den mkt råare! :D " Och cabben har mest! :-) ___ BMW CS #5221 |
|
|
Sani: Det vore mycket märkligt om Bmw har gjort en bil som bara är marginellt snabbare mot fåregående modell trots allt går utvecklingen framåt även hos Bmw:)) |
|
| Varför är alla så fixerad vid 0-100? | |
| johann: för att alla m3 E36 förare drar sina bilar till 100km/h och sedan håller den farten pga vindbruset?:)) | |
|
starre & sani: Usch. Kan bara betyda att jag är en dålig förare... :) |
|
|
Sani, För att ge lite perspektiv på hur mkt snabbare är så är den över 3 sekunder snabbare till 200 km/h, eller 10 s snabbare på Nürburgring och 3-4 s snabbare på Hockenheim. När E46 gått i mål på Hockenheim har E36 M3 över 100 m kvar till mållinjen. |
|
| Nä, nu blev jag så körsugen så jag sticker ut en sväng. Kan avslöja att det inte är att köra 0-100 som lockar direkt. Hej svejs! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.