AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
23.221

Min BMW är stulen

Sida 5 av 5
IQ
358
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Vill bara inflika en ganska färsk historia om LF för å nyansera debatten lite.
Fick inbrott i min 328 i slutet av sommaren. Det hade grävts ett räjält hål i dörren, runt låset, så hela dörren, och dessutom rattstången, fick bytas. Det första bärgaren säger när han kommer är: "Vilka klantar! Har de kommit så här långt så brukar de få igång den." Det som räddade mig var att jag, paranoid som jag är, kopplade bort batteriet eftersom jag inte hade något larm då. Då blir det svårt att tjuvkoppla...
Hur som hellst... Var lite orolig över ersättning och självrisk eftersom det är en importbil och den, som sagt, saknade larm, men det var inga problem med LF alls. Fick till och med 200:- för den mobilladdare som blivit stulen :-)

Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en.
Bo
565
Bosse J.
327-41, Drömbil, såld -17
1600 GT-68, såld -14
2000 Touring -73 såld -13
2002 Baur Cabrio såld -14
330 XiA -01 Frubil
X1, E84 Vinterbil
330 d,-07, Vardagsbilen
325iA Cab -94, Sommarbil
320 i, -90, Sommarbil
X1,E84 -14 Vardagsbil
Andreas,
Nyckelkontroll bör altid göras i samband med köp. Då får man intyg på aktiva, använda, avaktiverade och icke använda nycklar. Busenkelt hos varje BMW-verkstad.
Sen tror jag inte på att man bara genom att byta styrboxen får en fungerande bil. Det krävs mera.

Men, ge inte upp mot försäkringsbolaget.
Lycka till

Bosse J.
BMW CS 185 H
bmw320cab
på en ex e36á byter du följande först inne spegeln (sedan trycker du av larmet med DIN nyckel) sedan bytter du EWS samt STYRBOX, Tejpar din nyckel i "startspärr ringen" och så är det bara att köra. ALLA försäkringsbolag vet att det fungerar (kompisen jobbar som skade reglerare. men dom gå ändå ut med "att dom ej går att stjäla"
To
63
TomasF
635 csi -86
Lagen är till för att hjälpa den lilla människan, dvs den kommer att hjälpa dig. Läs om konsument försäkringslagen eller vänd dig till Konsumentombudsmannen eller en konsumentrådgivare som finns på din ort, de är till för att hjälpa dig.

Du kommer att klara detta, det är jag övertygad om. Lycka till.
Hur går det igentligen? Det har ju gått längre än ett år!
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Andreas har ju enligt sin profil inte gjort ett inlägg sedan april.
Han har kanske lämnat forumet.

/J
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Trist, det hade varit skoj att veta hur det gick till slut.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Hur är det med bmw orginalförsäkring är det någon som har erfarenhet från dem.

Devan
fr
35
frida
BMW 325I 1992
kontakta Achberg och ta upp ämnet i insider de borde sätta fart på försäkringsbolaget så kanske deras kunder flyr!! ps lider med dej

D.JACK daniel
Hej alla

I din bilförsäkring har du också rättsskydd. Tycker du inte att du blivit rättvist behandlad så kan du processa mot bolaget på deras bekostnad!! De står alltså för rättskostnaderna! Obs tror du själv står för 25% om du förlorar (lite för olika bolag tror jag) så det kan bli en del i slutändan. Ring och kolla med bolaget eller Konsument ombudsman eller ngt får säkert bra råd.

>Hasso
Vi får lära oss att säga JA osv. Tvärt om snarare att de säger att vi inte kan göra så mkt mot bedrägerierna och är tvungna att betala oftast ändå.

OBS jag har bara skummat igenom tråden så har jag upprepat ngt eller missat ngt så hoppas jag ni har överssende med det.

-Phil
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Mig veterligen så gäller inte rättsskyddet i tvister med det egna bolaget.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.