|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
D-diddy: Bmw är ja speciellt för vissa människor precis som audi och volvo är speciellt för vissa andra..Visst är det inget fel att vara stolt över sin bil men att inneha en gammal Bmw och klanka ner på tex nya volvos tycker jag bara är patetiskt. Då är det ju Bmw ägarna som inte kan unna volvo ägaren glädje med sin bil el hur? Mvh/Soki Ny bild 7sep -- Länk |
|
|
BMW ägare tittar snett på VOLVO ägare och tvärt om, men det ligger lite i vad båda säger. VOLVO e fullpackade me ungar som bara smäller upp dörren på allt som står i närheten. Och bimmers befinner sig sällan inom lagliga farter=) dessutom så är ju bmw ägare oftast malliga av sig. Tycker att det ser kul ut när det "cruisar" runt ett gäng ungdomar i en hyfsat gammal bmw-cab å tittar ner på folk som kör betydligt nyare och dyrare bilar.... /Cronor |
|
| dsda | |
|
varför finns ingen editfunction? ville ta bort mitt inlägg men det funka inte! "De som generellt kör sämst i trafiken tycker jag är: Ungdomar i låtsassportbilar såsom Opel Calibra, VW Corrado, Nissan 200SX etc. Paradoxalt nog så delar de första platsen med pensionärerna." vad är definitionen på en låtsassportbil? |
|
|
Alltså jag har aldrig råkat ut för några plumpna kommentarer... Själv så tycker jag att fördomar bland olika bilfolk, mer är med glimten i ögat än ren förtret. Ps. Satte också och funderade på vad en låtsassportbil är... // Kalle Bend over, and I'll show you eternal happiness... |
|
|
Jag har väldiga fördomar mot en viss typ av BMW - stylade e36:or innehåller nästan OFELBART fjuniga fd. moppeägare som kör med rutorna nere och pumpar musik. |
|
|
Tänk vad tråkiga alla feste vore om man inte kunde snacka skit om tex andra tyska bilmärken och deras enfaldiga ägare som inte fårstår bättre? ;-) Jag bruka ibland säga denna fras som folk blir snea åt innan poletten trillar ner: -För övrigt anser jag att alla som generaliserar är idioter. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Själv så kan jag faktist inte förstå detta med fördomar.. har man för mycket fritid eller vad handlar det om? Små jävla skit saker att reta upp sig på... vem f-n bryr sig om Roffe 19 år kör runt med sin volvo 240 och tror att han är störst, bäst och vackrast? Tycker det är glädjade att han har roligt isf... Alltså själv så är jag helt tokig i Trance liknande dunka dunka musik. lyssnar nästan uteslutande på Infected Mushroom, helst skall detta spelas högt så att allt motorbuller mm försvinner och man lixom glider runt och endast hör musiken. Näe, jag tror det bottnar svensk avundsjuka hur man än vrider och vänder på det. Såg en jäkla cool Jaguar med regskylten 'MJAUU' Jag ansåg det vara jäkligt roligt faktist! Tror ni inte att man hör dessa avundsjuka röster lite längre bort. "- men ahh! f-n va värt... 6000:- på en reg. skylt..." "- killen tror säkert att han är stencool" En annan ganska rolig fördom är den där med pizza bagaren som åker runt i M5:a.. Det är väl fan få förunat att äga en M5:a, skulle själv vilja ha en... fattar inte varför han, och hans bil skulle vara mindre "prestige" bara för att han har "bakat" ihop sin bil.. Äh kom igen nu grabbar, finns det inge mer vettigare och viktigare i livet, än att fylla det med fördomar och bli iriterad på folk som troligtvis har en mycket trevligare stund än du har vid ögonblicket? Bend over, and I'll show you eternal happiness... |
|
|
rawsezx: Håller med i det du säger, men jag måste bara störa mig på folk som tror de är så mycket bättre än mig /andra bara för det äger en viss bil... dessa människor som tittar ner på andra bara för det inte råkar ha en gammal bmw utan en helt ny audi tex. o tror det är ¨så mycket bättre. Visst är jag inte bättre själv som stör mig på det men ville bara dela med mig av mina åsikter. Roliga blickar man fick från Bmw snubbar när man körde runt i volvo 740 el mercan men nu heltplötsligt så är folk trevliga i trafiken. Vadå har jag blivit bättre människa nu bara för jag har en gammal bimmer? Detta var då mest riktad mot helt insnöade Bmw fanatiker som helt ärligt tror att Bmw är så mycket bättre än allt annat och inte kan få hjärnan att tänka på annat. (hmm hoppas jag inte attackerade mig själv där) ;o) Mvh/Soki Ny bild 22sep- Länk |
|
|
va inte för kaxiga mot folk bara då kan det bli tråkigt, det va nån j*vel som hade dragit en nyckel längs hela sidan på min... så va man tvungen att betala själv risk oxå, jag hatar sånna fega avundsjuka människor..... |
|
|
gren+rawezx, Definitionen av en låtsassportbil är en bil som ser "sportig" ut men inte har varken sportiga köregenskaper eller prestanda. Dessutom finns det en speciell känsla i en riktig sportbil, vilken jag alltså inte tycker infinner sig i ovan nämnda modeller med flera. Det är vad jag tycker, jag tvivlar på att ägarna till dessa bilar delar mina åsikter, men det bryr jag mig inte om. Mvh, Kalle Hansen FKA nofx16 Länk |
|
| Lugna er nu lillkillar ;-) så ska ni få O´boy och en slickepinne av farbror player. | |
|
Men vad är det som gör BMW så mytomspunnet? Jag är inne på min 4:e BMW, jag kan rada upp ett gäng lustigheter/olustigheter som inte hade hänt mig om jag kört en Ascona. Några exempel: Stod längst fram vid ett rödljus för nån månad sedan, en kille på väg över övergångsstället stannar vid min bil, böjer sig fram och andas på BMW märket varpå han polerar av det !? och gör tummen upp, kom igen, en vanlig 520. Imorse, satt och käkade frukost, ser några småtjejer i 11-12 års åldern, en tjej springer fram till min bil och skriker till de andra tjejerna: JODÅ, DET ÄR EN BMW !? satte flingorna i halsen! En annan klassiker är: Jahadu, BMW, mmm, det har man ju inte råd med, jag får snällt hålla tillgodo med min splitternya V70 istället!? Den har jag hört minst 2ggr av mina grannar. Sen att jag blivit av med backspeglar på M3:an och fått 520:n repad är väl bara myntets baksida antar jag..... /Johan |
|
|
För flertalet år sedan då jag ägde en smakfull E36:a hände en rolig incident. Jag hade haft bilen parkerad längs gatan och kom ut på söndagsmorgonen för att åka på något ärende. När jag kommer fram till bilen ser jag ett märke på bakluckan. Blir förstås mycket nervös och misstänker att min nyvaxade pärla blivit utsatt för ett illdåd. Då jag tittar lite närmare på märket ser jag att det är ett perfekt avtryck av någon kvinnas läppar som helt enkelt kysst bilen! (Finns den kvinna här hör omedelbart av dig!!! :-)) Alltid trevligt med den typen av "skadegörelse"! Idag upplever jag inte att folk tycker BMW är något speciellt. De har på senare år blivit väldigt vanliga och folk reagerar inte lika mycket längre. Detta är på både gott och ont. Kör Jaguar idag och det är en bil som verkligen väcker känslor hos allmänheten. Alla har en åsikt och de flesta tror att bilen kostar flera miljoner... De skulle bara veta att de kunde byta sin nya Volvo rakt av mot en några år gammal Jagga... Reaktionerna påminner ganska mycket om hur det var när jag körde BMW under tidigt 90-tal. |
|
|
Johan M3 och bjoerck: Låter onkeligen som att ni får respons för att ni har en välskött pärla! :) Kom ut själv på parkeringen då några unga(?) flickor(?) hade ritat ett hjärta på motorhuven med texten snygg bil med snygg ägare. Dra fingret på dammig lack ger som alla vet märken som sitter kvar. Texten syndes ända tills jag vaxade om bilen... Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot. |
|
|
rawsezx, Var glad att dom inte ritade med en sax eller nåt, det händer vet du..... |
|
|
Johan M3: jo tråkigt nog... en kompis M5:a har blivit repad 2 ggr. bara i år. nu orkar han inte ens anmäla det och få ny lack... Den misstro som uppstår på hans försäkringsbolag gentemot honom tar f-n knäcken på honom.. och inte att tala om ekonomin Tråkigt nog så står bilen parkerad på "fel" bostadsområde... Har själv oroat mig varje morgon jag kommer ut ur bilen att m3 spelgarna är borta, eller m3 listerna.... satans otyg är det.. Men det räknar jag inte i ramen för gnabb mellan olika "märkesfolk", då jag tror att en "volvokille" inte skulle repa en annan bil, utan det är några sjuka jäkla människor som har för mkt fritid.... Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot. |
|
|
rawsezx: "unga(?) flickor(?) ".. hmm eftersom du har frågetäcken efter kan det oxo betyda tex. gamla(?) män(?) Eftersom du inte är riktigt säker. Hoppas inte det är tillfället ;) Ang. fördommar: inte märkt nåt speciellt av. Men, man skall alltid prata lite mer om BMW enn andra märken. Om andra åker en sväng med V70'n til mycket mer penger enn min säger ingen ingenting. Om jag skall ut å åka en sväng på rasten hör man ofta "skall du ut å cruice'a å kolla på tjejerna i stan?". Hehe. Aldrig stört mig på nåt sätt. Har dock bara haft bilen 5 mnd.. |
|
|
Eivind: hehe ja man vet ju aldrig, kan ju vara Hans 45 år som parkerar sin Citroën brevid mig.. ;) Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot. |
|
µ_bmw_µ |
Hej! Jag får själv en del gliringar och förstår inte varför. En bil från 84 har ju förbrukat sin "coolfaktor" ostylad och rostig som den är. Den är ju inte bättre än än trist Opel Manta...hrrm jo, lite starkare, lite bättre... =). Den är inget att skryta om, ändå högaktar jag den och vårdar den efter bästa råd. Att jag äger BMW bygger på att jag gillar bilar antagligen som de flesta av er också, inte för att jag har råd(Inköp 6000kr 4-dörrar och taklucka inklusive rost i skärmkant och vänster tröskel). Nä enligt mig är BMW till för dem som vet att uppskatta bilar och körglädje. Min mor struntar högaktningsfullt i vilken bil hon kör, håller ratten i ett järnhårt tio-i-tvågrepp och kör inte en meter mer än vad som behövs. Med det menar jag att olika människor vill ha olika bilar. För mig är det BMW som gäller då bilarna tilltalr mig från start, inte efter modifikation. Hellre lägger jag lite mer påen bil för att åka ståndmässigt till vardags med skönsjungande motor och bakhjulsdrift än kör Toyota Corolla för att spara till en resa. Mvh Erik Det är något speciellt med riktiga bilar... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.