|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
D-diddy |
Har ni tänkt på att alla som inte har en bmw säger samma saker. Alternativ 1: det är bara invandrare som åker BMW. (då svarar iaf jag, "ja invandrare har väll bra smak när det gäller bilar") Alternativ 2: Ni tror att ni kan köra (parkera) hur som helst bara för att ni åker bmw. Hade en dispyt med en gubbe en gång. han sa Här kan du inte parkera, tror du att du får parkera hur som helst bara för att du åker bmw?!?! jag ska ringa polisen. eftersom det inte var min bmw så var jag lite extra kaxig och sa räckte över telefonen och sa, "varsågod du kan låna min" (jag skulle bara in med en videofilm och hade dubbelparkerade i 30 sek. sent en kväll) han vart så arg så han gick bara där ifrån. (ingen humor alls :) David |
|
Hehe! Helt rätt! Det behövs humor annars kan man ju inte leva. Den gubben har nog haft en sorligt liv om han va så butter. Faktum är att jag kan bara inte förstå varför folk måste lägga sig i hela tiden. Om du dubbelparkerar så har han inte med det att göra. Det e ju du som får böter inte han. Folk verkar tycka om att leka polis lite då och då. Visst säger de flesta att det bara är "invandrare/maffian" som kör BMW. Det håller ja inte med om. Visst ser man invandrare i BMW, men jag har sett minst lika många utlänningar som kör volvo, mercedes, toyota, audi, etc etc etc. Dock så har medelsvensson "invandrarstämplat" BMW och därför reagerar folk så mkt när de ser just en BMW. De reagerar inte alls om det sitter en utlänning i en Volvo t.ex. Sen det här hur man parkerar. Nu för tiden när jag t.ex. ska till centrum så parkerar jag på våning 6 eller 7 där det inte finns några bilar. Jag är så trött på att 70% av alla svenskar slänger upp sina dörrar på andras bilar! =( Om det är en stor parkeringsplats med mycket bilar så tar jag 2 fickor. Parkerar helt enkelt rakt över linjen så ingen kan stå bredvid mig. Sen får folk tycka vad det vill om det, men jag tar hellre böter än att behöva lacka om en hel dörr! Det finns ingen respekt i samhället längre, tycker jag! =( Så nu vet ni hur det ligger till och vad jag tycker!!! =) Tack för mig... Mvh Tobias |
|
|
ALLTSÅ!!!!!!!!!!!!!!!!! NU E JA RIKTIGT JÄVLA FÖRBANNAD!!!! Ursäkta om jag är fördomsfull nu men jag säger bara /(&!#"¤%&/"!%¤)"!¤)(/"& JÄVLA ÄCKLIGA VOLVOGUBBAR!!!!!!!!!!!!!! Åkte just ned till centrum för att mor skulle göra ett ärende. Ställer mig på plan två bredvid en bil som har ställt sig snett. Jag ställer mig bredvid honom och jag hamnar då cirka 20cm utanför rutan. Va skulle jag göra??? Det fanns inga andra platser. Sedan backar passaten ut som står bredvid mig. Jag sitter kvar i bilen å väntar på mor. 3 minuter senare så kommer en äcklig ful blå Volvo 740 -85? och ställer sig bredvid mig. Han kör in, men backar ut igen. Och så ställer han sig lite längre ifrån mig... När han öppna dörren så går den emot min bil. Jag blir chockad när han kliver ur bilen för hela hans bil gungar till och hans fula äckliga dörr vaggar mot min pärla. Sedan när han gått ur bilen så kommer han fram till mig. Jag hissar ned rutan... Då säger han: -Hurru vet du hur du stårr egentligen? -Ja, svarade jag. Det stod en bil snett bedvid mig när jag kom. -Jaha, det för klarar saken sa han. Och sen sa han: -För du står ju som ett jävla ärsel rent ut sagt! Och så gick han. Jag blev så jäkla chockad att jag inte hann anmärka på att han slog upp sin dörr på min bil! =(Gick ut och kollade om det hade blivit nått men det verkade som att hans list gick emot min så det vart nog bara en liten skåra i min list på bakdörren. MEN IALLAFALL! Hade en sånn jäkla lust att ta fram domkraften ur bakluckan å slå sönder rutan på hans jävla sossecontatiner! Jag skiter i om jag e fördomsfull nu! Jävla dumma Volvoägare sägar ja bara... Även om min pappa har volvo så får han va dum nu också! DET FINNS JU INGEN SOM HELST RESPEKT I SAMHÄLLET IDAG! =( Behöver lite tröst nu... Mvh Tobias |
|
|
"Alternativ 2: Ni tror att ni kan köra (parkera) hur som helst bara för att ni åker bmw." Det fick ja höra av polisen efter en fortkörning (110 på 90 väg) |
|
NOLL7NOLL |
Men ändå så är dom trevligare och berömmer mer än när de stoppade mig i min opel kadett GT. :) De gillar våra bilar i smyg. När ingen ser. |
changco |
Tobias lider med dig....Har också blivit utsatt för en Volvo gubbe i sin fula husvagn. Var på en mack parkera sprang in och köpte lite tilltugg. Skulle köra iväg så kom det en bil framför mig och låste mig lugn som jag var stanna jag bakom sen såg jag vid sidan att en stor husvagn med en ennu fulare volvo gubbe börja backa sakta mot mig. hängde mig på tutan men ingen reaktion. Så helt plötsligt kännde jag hur han gick imot min bil och tryckte in hela jävla dörren. sprang ut slet upp hans dörr fråga vad han höll på med, kommentaren jag fick då kommer jag alldrig glömma "Ser du inte att jag kör husvagn, kan ju inte se att du står där, så när jag backar får du akta på dig" Då klia det i högerhanden. Så efter många om och män skrev han under skadeanmälan. Men den jävla gubben skicka alldrig in sin blanket så jag fick stå för självrisken, ringde gubben lite senare och sa att har inte FB blanketten immorn får du polisen på dig. Gubben sa glömde bort det har ju andra saker att tänka på.... |
|
Jag har nog dessvärre nyligen spätt på fördomarna. Körde yrvaken till affären för att handla frukostflingor, att ett hjul hamnade på trottoarkanten gjorde mig inte så mycket, det var snarare det faktum att jag hade halva bilen på en handikappruta....märkte det först när jag hade handlat. Jag var trött.....Folk bara skakade på huvudet :-) /J |
|
| Men vad som samtidigt är trist är alla BMW-förare som tror att de är bäst bara för att de kör en sliten gammal trea som kostat 5000 nere hos Ärlige Harry. Att man kör BMW betyder inte att man har rätt att bete sig hur man vill. Min uppfattning är att Volvo och BMW -förare är de största trafiksyndarna. Varför är det så? Vet inte ... BMW är ju en populär ungsdomsbil med litet lyx-appeal, jag kan tänka mig att en kille på 18 bast med en BMW känner sig ganska så häftig. | |
|
Här är en till som är rejält trött på allehanda fördomar! Om jag själv ska vara lite fördomsfull så vill jag påstå att Volvo S40/V40 är den nya generationens "Pizzaräser". Ser hur många sådana som helst, givetvis med allehanda plastkitsch, med orientalisk musik på hög volym när man går en sväng i Malmö City. De som generellt kör sämst i trafiken tycker jag är: Ungdomar i låtsassportbilar såsom Opel Calibra, VW Corrado, Nissan 200SX etc. Paradoxalt nog så delar de första platsen med pensionärerna. Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
|
Visst är det tråkigt med allehande fördomar. Men det drabbar ju inte bara BMW ägare. Uttrycken sossecontainer, riskokare har man ju sett även på detta forum. Och det finns ju fördomar i denna tråden så vad säger man? Dubbelmoral? :D Mvh |
|
D-diddy |
klart det är dubbelmoral. men det får du ta upp i en egen tråd ;) David. |
Oakman |
Fy faen, lider med dig Tobias... Är också fruktansvärt trött på allt jävla gnäll på BMW. Sommarjobbade som fastighetsskötare på LKF här i Lund. Fy sjutton vad mycket man fick höra av kollegorna när man skulle köpa bil.. "Äh det är en blattebil".. "Köp en Volvo istället"..."BMW? Här är vi kräsna..".. osv. Sen när jag väl köpte bilen och de fick se den, ändrades inställningen iaf hos en av kollegorna. Han har i princip gått från att säga "Äh! Köp en Volvo!" -> "Mjaa lite fräcka är dom ju! Men dyra att äga bla bla bla"... -> "Aa jag skulle kunna tänka mig att ha en" -> till slutligen, när han fått se min bil -> "Vafan! Jag ska också köpa BMW!" Han insåg och erkände iallafall sina fördomar mot BMW. Men usch för de andra.. --------- // Olof Bil: Länk |
Perkka |
Vet icke om detta hör till denna tråd..... Men hur som haver så är det nog mest BMW, Ådi, Saab och Volvo som kör över hastighetsbegränsningen här uppe... Sen en och en annan jänkare.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Om jag själv ska vara lite fördomsfull så vill jag påstå att Volvo S40/V40 är den nya generationens "Pizzaräser". Ser hur många sådana som helst, givetvis med allehanda plastkitsch, med orientalisk musik på hög volym när man går en sväng i Malmö City. De som generellt kör sämst i trafiken tycker jag är: Ungdomar i låtsassportbilar såsom Opel Calibra, VW Corrado, Nissan 200SX etc. Paradoxalt nog så delar de första platsen med pensionärerna. kan bara instämma på denna komentar av nofx16 bra skrivet Snart 410 hk 622nm |
|
|
Tilläggas bör, att man ofta, om än inte alltid, ser en markant skillnad på de BMW som rattas av nysvenskar och de som körs av oss infödda. (Rosa Individualbeställningar med kycklinggult skinn med inslag av lila t ex... blä!) självklart hörs det även då kupén på dessa Beemers ofta är fylld med bisarra toner från fjärran länder. MVH, E38B12 |
|
|
nofx16: Exakt har också noterat att förare av Opel Calibra, VW Corrado, Nissan 200SX etc. Kör väldigt "konstigt". Lägg till Honda CRX (del sol?) till den samlingen. Måste dock gnälla på en BMW-förare. En M5(E34) eller en som var stylad med kjolkit o prylar. Han blastar förbi hemma hos morsan och farsan. En landsväg som det normalt är 70km/h på men som det förbi husen (1km) är 50km/h på. Har bott där i 20år och aldrig sett nån köra så fort! Gick säkert 150 km/h! Lågt räknat. Sånt är fruktansvärt oansvarigt! Ska man köra för fort kan man väl hålla sig på rimliga nivåer när det finns folk i närheten. |
|
|
nofx16: Exakt har också noterat att förare av Opel Calibra, VW Corrado, Nissan 200SX etc. Kör väldigt "konstigt". Lägg till Honda CRX (del sol?) till den samlingen. Måste dock gnälla på en BMW-förare. En M5(E34) eller en som var stylad med kjolkit o prylar. Han blastar förbi hemma hos morsan och farsan. En landsväg som det normalt är 70km/h på men som det förbi husen (1km) är 50km/h på. Har bott där i 20år och aldrig sett nån köra så fort! Gick säkert 150 km/h! Lågt räknat. Sånt är fruktansvärt oansvarigt! Ska man köra för fort kan man väl hålla sig på rimliga nivåer när det finns folk i närheten. |
|
|
Jag har för det mesta mött positiva komentarer. visst vissa hur ska du ha råd och laga den om den går sönder, ja inte kostar det nå mer en till din bil brukar jag säga då. Då blir dom tyst =) Men jag lär ju säga att den är klart en bil som polisen lägger märke till och vid ett fler tal tillfällen blivit förföljda och upp kollade utan att jag gjort något. Mvh __ bmw323.cbj.net |
|
D-diddy |
har en annan kul historia, jag satt med en god vän på ett fik och tittade på min skönhet som stod parkerad nedcabbad utanför. då (jaja lite pooser är man allt när man har ny bil.) då säger en kille vid borde bakom. "jaha, undra hur mycket knark han sålt för att ha råd med den bilen" Det är fördommar det. David |
|
Äh, bmw e väl f-n inget specielt. Många som tror att d e balla för de har en 100år gammal bmw ( ja min är typ 101 år gammal) som drar runt i stan o ser ner på "stackars" volvo S80 ägare (Som köpt bilen NY, mer än dubbelt så mycket pengar som våra gamla skrutt bimmers kostat). - Detta var riktat endast mot de som tror att de är täta bara för det står bmw på huven. En sak till att det även är svenskar som drar runt med rutorna nere och letar uppmärksamhet. Ett ex. på det var för nån vecka sen utanför åhlenscity i sthlm, en fullproppad e34a som hade varit en cab ifall taket togs bort spelade hög Per gessle musik (jag som trodde att e38an hade bra ljudisolering). Fem personer rent utsagt glodde på mig och log. =// Körde vidare upp mot centralen o stannade för övergångsställe och killarna fortsatte att glo...jag visste f-n inte hur jag skulle hantera situationen så jag drog ner rutan o fråga -va f-n vill ni? Föraren gasade och jag fatta direkt, de ville tävla och trodde att jag var med på noterna.(Snorungar, tänkte jag.) hehe Kom nu till ett rödljus och tittade snabbt på ljuset och sedan på vägen ifall det var trafik, såg då långt bort en polis nos sticka ut mellan husen så jag tänkte skoja lite me grabbarna.(det var ju så kort strecka ändå) Jag gav tecken ok kom sen bar det av, gult, grönt...ShOOOFF killarna försvann i en hiskligfart medans jag tryckte snällt på gasen och finjusterade ljudinställningen. Precis innan avfarten med polisen blev det rött igen, tur för deras körkort tänkte jag och drog ner fönstret igen. Killarna verkade inte så kaxiga längre och drog sig för att öppna fönstret, jag vinkade gång på gång och till slut drog killen brevid mig ner fönstret. Jag log lite svagt medans killen tittade på mig småskrämt el så fick han skrämselhicka av polisen vad vet jag... Jag sa följ med (Skulle svänga höger mot flemminggatan) kom vi ska raca på riktigt, grabbarna bara titta på mig fortfarande. -Eee kom då -(tystnad) nu hann det bli grönt och jag svängde av med ett svagt leénde på läpparna. Tänk vad ball man kan vara med hjälp av nåra polare och en bimmer ;o) Mvh/Soki Ny bild 7sep -- Länk |
|
D-diddy |
Soki: Du har fel. BMW ÄR något speciellt annars hade vi inte diskuterat en massa här. sen att folk inte kan förstå att unna andra att ha något fint, och vara stolt över sin bil är bara tragiskt. David |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.