AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.722

Alla som kör sänkta 325 Ix Touring E-30?

Sida 2 av 2
Tojne
Nu sitter prylarna från Motornord på plats fram och det funkar väl bra, bilen fick helt klart ett mycket tuffare utseende.
Nu ska jag börja riva bak, mycket inredning som måste väck på touringen för att byta dämpare och lagring..
Jag kommer att uppdatera med bilder på touringklubben när allt är klart!

//Tojne
Tojne
Sådärja.. bilen sänkt och nya dämpare runt om samt nya stötdämparlagringar bak..
Blev rätt besviken på Motornords sänkningssats, blev FÖR låg bak jämfört med fram, ser det ut som när det är touring..
Passar säkert bättre till sedan modellerna...
Jag ska ha den sänkt fram men kommer att sätta tillbaka orginal fjädrar bak då blir det snyggare helhetsintryck med ix kjolarna när det är kombi modell..

jag tog en bild av bilen innan jag körde in den i garaget igen för modifiering om nån vill se hur det kan bli.

Blir även med i Touringklubbens hemsida i dagarna bara Micke lägger upp den, kolla på min användare för adress...

//Tojne
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Tojne: Har du nått nummer till killen som turbokonverterat sin IX. Han kanske finns här på forumet?

Mvh Stefan

Stefan_J
BMW 325ix -87
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Tojne: Har du nått nummer till killen som turbokonverterat sin IX. Han kanske finns här på forumet?

Mvh Stefan

Stefan_J
BMW 325ix -87
Tojne
Stefan_J: inget nummer kvar sorry, jag väntar på att han ska maila över bilder på bilen hur den ser ut nu förtiden... min gamla bettan!...
Jag har manat på honom i veckan via mail, så jag hoppas han hittar på en kamera snart.

Vet inte om han finns här på forumet ska spana lite...

//Tojne
Tojne
Bilen klar med sänkning fram och original bak, måste vara så på touringen. det är tjockare fjädrar original än på sänkningsatsen...
Det finns en uppsättning nya sänkfjädrar bak till ix ifall nån är intresserad, samt originalfjädrar ixtouring runt om en uppsättning med orgionaldämpare som går ett tag till...

Nu över till krängningsbussningar och pendelstag som ska bytas runt om och bromsarna fram med skivor och rubbet...

//Tojne
Qv
45
Qvirre
323i -82
327ix TIC -87
M3 E30 -88
M535i -85
540ia -94
Tjena....
jag finns här på forumet

MVH Magnus
Sl
116
Slimm
325iX Touring -90
Okej jag vet att det är en jättegammal tråd ... men.

Eftersom det handlade om sänkning av E-30 iX / iX Touring
så tänkte jag iallafall lägga in ett ord här.

Har iofs fått bra tips av er, men jag har nu handlat
upp mig på H&R fjädrar och justerbara Koni
från stötdämparexperten i sthlm ... hörde nånstans ifrån
att dom hade rätt bra rabatter till klubbar o dyl.

Nu ska vi bara se hur det artar sig på bilen sen.
Tror inte jag kommer bli missnöjd iallafall,
framdämparna var helt tokslut innan så.
Återkommer med rapport om nån vill veta hur det blev.

-------
Tomas Lind
BMWCS #3640
The best drug in the world is still Adrenaline...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.