|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tänkte sätta på en topstripe på bilen, å på den hade jag tänkt att det ska stå "...." just det, vad står bmw för ? Livet börjar vid 200 | |
|
Freude Am Fahren, så klart :) Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
|
Bayerishe Motor Werk... usäkta min stavning bara...hehe ;) --- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Best Man Wins:) /D |
|
|
ok, men stavningen är ganska viktig, man vill ju inte skämma ut sig när man kommer å glider =) Livet börjar vid 200 |
|
|
har fått reda på att det tydligen heter "Bayerische Motoren Werke" nån som kan stödja det (å att det är rättstavat) Livet börjar vid 200 |
|
|
Bayerische Motoren Werke skall det vara:) /D |
|
|
Ganz korrekt.. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
bader meinhof wagen 200km/h-50km/h på 1s Länk |
|
|
Better Make Way ;-) |
|
|
"Balltorps Mekaniska Werkstad", eller!! |
|
|
Jahapp då kan det inte vara "Bogseras Med Wire" då? ;-) |
|
| BilMedWeten | |
Perkka |
Bevare Mig Wäl :) Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
ormen |
det står på en liten aluminiumplatta i motorrummet ovanför högra lykthuset... inga personliga påhopp, men det tillhör allmänbildningen att veta vad det står för, det är ju historia som är värt studera, det förvånar mig att folk äger bilar och har ingen aning om dess historia..... |
| För tt spinna vidare på vad ormen skrev - hur många vet vad BMW:s blå/svart/vita märke skall föreställa? | |
| Propeller är det väl? Bmw gjorde en väldigt bra flygmotor till Focke Wulf... ett av tycklands vassaste jaktplan under WW2 | |
| Lenonardo - Japp, en stiliserad propeller skall det föreställa! :-) | |
|
Det föreställer minimaliseringen av en av BMW:s grundares familjevapen. Nämligen den nordbayerska ätten von schneider aufenkopf , allt sådant kan man läsa på bmw museets hemsida. Några av de tidigaste bmw bilarna har ett litet annorlunda familjevapen då företagts grundare inte enades om vilket familjevapen som skulle pryda bilarna förens efter 16 månaders produktion , således finns det exakt likadana bmw bilar med olika vapen beroende på vilken vecka i året de tillverkades. Under perioden då vapnet byttes ut var det också arbetana vid löpande bandet som själva avgjorde vilket märke de satte på bilarna. Allt åvanstående är såklart påhittat. hihi. "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
Lol! Höll på att trilla av stolen när jag läste wadels inlägg... |
|
Paap Reeder |
Hej ormen! Håller helt med Dig. T o m bilar som Mitsubishi, Honda mfl har historier som går tillbaka till tiden när man skulle ge sig på Onkel Sam bl a i Stilla havet o s v. ....fast undrar om houndai eg har någon historia att komma med? Det skulle isf vara att man kommer från ingenting till ingenting. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.