|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
det blir ingen dålig tripp... Umeå-->Jönköping-->Umeå :-) En tanke bara... är alltid en av in/ut ventilerna stängda , eller överlappar dem lite så det kan pysa igenom där vid trycktestet? Diesel-räsern |
|
|
Alltid stängt, oavsett om det är 3-4-5-6-8 cyl motorer. Umeå? Kontakta min kompis Mischa på BG El & Diesel, Vallmovägen 51 090-142910 Hälsa från Göran i Jönköping. MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
Ska prova trycka systemet imorrn men jag tycker de borde vissla fint under huven om jag har en sån stor läcka...men jag ska prova iaf. OCh sen blir det att testa byta map sensor på fredag. Men nu har juh skiten börja läcka olja som ett soll så de blir att byta tråg packning också, lyfter nog ur motorn och byter koppling samtidigt. |
|
| Map sensorn passade inte från 525 tds kanske ni redan visste men...blir bmw nästa för koll | |
|
Mät upp spänningen på sensorn innan du byter värdena står nog i manualen till kcr boxen Då ser du om en lever (spänningen ska variera med laddtrycket) Hoppas du får fason på bilen ut och spöa bensinare..... |
|
| jo lever gör den för tar jag bort slangen till den så går den sämre... | |
|
Jaha då har man bytt pump då. Och ingen skillnad blev det. Va fan kan de va för fel. Va juh inte kul att lägga ut 14400 spänn på ny pump och det ej vart nån skillnad. Den gungar inte på tomgången iaf. Nån som har mera tips??? Nån som vet vad en map sensor kostar? |
|
|
Hej Nån som har mätvärdena på sensorn som nämns här jag misstänker min. Bosch nr. 0 281 002 018 känns lite surt att köpa en om det inte är fel på den. 3000+ moms |
|
|
p_jonsson: jag tycker du ska ta kontakt med dieselmeken här på forumet. Han har skrivit lite längre upp så sidan och han verkar lite smått överjävlig på det där med oljebrännare =) Synd på pengarna, jag vet för jag bytte på min gamla 525:a fast jag köpte en utbytes i från Vege motorer i helsingborg. Notan stannade på 10330:- bytt och klart. Diesel-räsern |
|
|
javisst ja, du bodde ju ume... men han hade väl en kändis där uppe?!! Diesel-räsern |
|
|
Ja det är där jag lämnat in bilen på det stället dieselmeken sa. Han rekomenderade pump byte. Det är nu bytt men lika slö!! Läker diesel nu också dom får backjobb dom som bytt pump. Ska låna grejjor från en bil imorrn Map sensor osv. Borde det inte ge felkod om mapsensor e trasig? jobbigt de här |
|
|
p_jonsson ingen bra rekomendation då alltså, ber om ursäkt. Känner den tidigare ägaren sedan 15 år, den nya, Mischa, känner jag inte mer än genom telefonkontakt. Maila mig, så ska jag svara på dina frågor. dieselmeken@comhem.se MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.