AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.101

B12 Alpina 5.7 E38 vs E55 AMG -00 (face-lift)

Sida 2 av 2
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
E38B12;
jag kan tyvärr inte hålla med dig om Mercan alls, men det där om kombin stämmer däremot allt för väl!
Dessa två bilar anser jag vara de absolut finaste sedanerna på marknaden, designmässigt sett föredrar jag dock B12:an i kortversion.
Ang. 6.0:an delar vi vision, fast jag vill ha min i en mörk nyans, typ Orientblå eller SchwarzII...
Ska bli intressant att se hur marknaden utvecklas, jag tror att vi får tacka E65:ans udda design för det, än så länge, "stabila" andrahandsvärdet på B12:or?

STEPHAN;
Klart man vill ha en bil i fint skick, men det viktiga för mig är i första hand mekaniken, resten kan man fixa till. Jag skall ju ha bilen som bruksbil och köra c. 2000 mil om året med den, så den behöver inte vara i utställningsskick vid inköpet.

Hittade annars en Brabus E 6.5 (450 hk) för 241000:- (!) på Mobile, men frågan är om man har råd att serva dessa bestar? Jag tycker nog att M3:ans servicenotor räcker...

___
BMW CS #5221
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
E38B12;
Här var den! :

Länk

Utanför min budget tyvärr, trots att den var "billig"...

___
BMW CS #5221
Sani:
Om du tycker M3'ans servicenota räcker till så är väl kanske inte Alpina det självklara valet. Hörde lite servicekostanader för e38 B12 som t.ex: dämpare, avgassystem. Ooooh va dyrt säger jag bara... får M3'ans motsvarigheter att framstå som billiga.

Mvh

/Wille
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
WilleW:

Vilken tur att man inte byter sånt vid varje Insp.2 ;D

//Stephan

_____
Länk
Jo det är sant :)
Jag ville bara lyfta lite att det kan kosta en hel del att äga/köra Alpina när garantierna tar slut, därför man kanske ska skippa de ex. som känns okej och istället vara beredd att slanta en del för att köpa "rätt" ex. (som din verkar vara). Att hitta en mek som kan utvärdera Alpinan ordentligt kan vara svårt med tanke på allt roligt elektroniskt i B12'an.

Mvh,

/Wille
Sani,
Den bilen har varit till salu i över ett år, började på 550 000 skr. Säkert mycket prisvärd.

MVH,
E38B12
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.