|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Min devis är att ALDRIG jämföra tunade bilar. Skall det jämföras gäller standardprylar annars är det irrelevant. Detta gäller även chassie, bromsar osv. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
| Nej, jag håller med. Bilar skall jämföras så som de levereras från fabrik, inget annat. Sen kan man ju bygga vidare på sin egen bil om så önskas, men att sitta och rapa om att - OM jag stoppar i det och det i min bil så blir den si och så snabb.... DET är bara löjligt. | |
Nilssen |
// Hubbe // Om man skall jämföra bilar från fabriken så är ju MERCEDES oslagbar!!! Kolla bara in E55 Amg!!!Piskar allt friskt med högsta komfort dessutom (den nya modellen asså). Den gamla modellen är ju inte heller så dum-gör ju 0-100 på 5,3 sekunder med automat och det utan någon jävla "kompressor" och dessutom med en automatlåda-sug på den karamellen boys!!! Men det är sant,kommer också att överge BMW-säkerligen för gott-har bara haft klydd och dåliga erfarenheter med BMW,lutar åt en AUDI S6 eller någon MB-typ-E430/E50/E55. |
Nilssen |
Grattis till bilbytet---- LNBT / Bjoerck! Fina bila det där,lycka till!!! |
|
Javisst den är mysig, men den skall ju jämföras med BMW´s Alpinamodeller då denna är "trimmad" den med även om den är fabrikstrimmad. Vad jag menar är att det inte är rättvist att jämföra tex. en standard 328i mot tex den toktrimmade Audi A4an med 584 Hk som var i bilsport för ett tag sedan. Men visst är Audin i detta fall en vassare bil, men de spelar inte i samma liga, knappt samma sport ens.. |
|
Nilssen |
Hmm,okej,vi tar en B10v8S som referensbil då?Har ju automat osv och är inte en så kallad orginalbil från fabriken. Är ganska säker på att man blir frånåkt av en E55:a ändå.Blir tufft att köra flatout på autobahn tex med en bil som har ett så grymt luftmotstånd och +530Nm under huven,med tanke på att en E55 gör mer än 290 äkta-en B10v8S har ju 375hk-510Nm-inte så dåligt alls men tror att man loosar på luftmotståndet-284 km/h har den klockats på i alla fall-ungefär som en E50,men mot en E55:a loosar den! |
|
Å min pappa är starkare än din... ;-) ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
Nilssen |
// magnus m // Missförstå inte mig.Läs istället vad "hubbe" skriver,han tycker att jag är orättvis i min bedömnig om AMG-maskinen,därav att jag tog med en B10V8s !!! Menar,är ju inte orginal så att säga-hustrimmaren har ju varit framme...inget illa menat annars :) ! |
|
nilssen du kommer aldrig att byta från bmw då får du en BULT idäcket av mig omgående ;-) och AMG kommer få det svetiggt fast den har kompressor mot nya M5:an det vet du lika bra som jag 510 hk ca 700nm den kommer att smälla högt sen har vi ju nya M6 också som har testats i vindtunel på 0,28cw inte fy piss det inte. Snart 410 hk 622nm |
|
|
bjoerck det handlar inte om att bli nöjd det handlar om att en xjr är inget speciellt fabriken har gjort vad jag tänker göra dvs överladdat och bmw har bilar som e snabbare utan överladd den heter M5 och kommer nu i ny kostym att ha 510hk om kanske 5 år har jaguar nåt som slår det. bmw är överlägsna jaguar tekniskt kolla bara F1. jag har absolut inget emot jaguar men jag tycker bättre om bmw jag tycker att man får från fabrik världens bästa sugmotor med option att kompressor mata varför är bmws snabbast på strippen med överladd för att grunden är stabil. jag säger bara BÄCKIS BMW ANDREAS JÄGARN FRÅN JAKAN mfl bara fortsätt att mosa allt motstånd ni e grymma borde fan få sponsring av BMW ;-) lycka till nästa säsong. Snart 410 hk 622nm |
|
Nilssen |
// getrag // Sorry,kommer att lämna Bmw-träsket för gott.Det kommer med all säkerhet att bli en MB eller en Audi,jag vet,har trashat just dom bilmärkena men fakta är fakta: Mercedes är nr 1 och Audi har tagit över nr 2 just ifrån Bmw.Behöver ju inte dra in strippbilar i diskussionen-finns ju en heeeel deeeeeeeeel japs som piskar skiten ur vilken Bmw som helst-men inte fan köper jag en japanare för det-eller hur getrag???Nä du my dear old friend - det lutar frenetiskt mycket åt Audi / MB... |
|
BULT I DÄCKET ;-) skojar köp va du vill u vill be back M5 510hk hihi Snart 410 hk 622nm |
|
|
och vilka japs skulle det vara vi såg ju ett klipp hos dig med en 1000hk supra som bäckis hade backat ifrån lol Snart 410 hk 622nm |
|
|
Getrag: Jaguarer byggs inte för att rödljusraca med. Min XJR är en enastående långfärdsmaskin med hygglig motoreffekt. Att Jaguar valt att överladda beror inte på att det är exklusivt utan snarare att det är ett billigt sätt att få hög motoreffekt. Håller med om att BMW är Jaguar tekniskt överlägsen. På vilket sätt är det märkvärdigt att BMW har snabbare modeller utan överladdning? Med höga varvtal och stor motorvolym går det utan vidare att få hög effekt. Jag har ägt många BMW:ar och uppskattar verkligen märket. Då jag är en stor bilentusiast uppskattar jag det lite mer udda och spännande. BMW har blivit lite väl "mainstream". Ska Volvon bytas ut mot något lite dyrare, sportigare och mer statustyngt så väljer 99% en BMW. Just nu består hushållets bilpark av en Alfa Romeo Spider och en Jaguar XJR. Två bilar som jag uppskattar för dess känsla och charm. Ingen utav dem är på något sätt fulländade eller bättre än till exempel en BMW men jag uppskattar dem för det de är. Entusiasm krävs och det har jag. |
|
|
En sann entusiast har talat. Lite roligt när någons bilsyn är vad folks människosyn borde vara :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
Nilssen |
// getrag // Finns Skylines som gör 7:or,det vet du väl själv.Finns hur många Supror som helst som gör 8:or.Finns hur många "Civicar" som helst som klarar 7-8:or i USA tex,det vet du själv.Vill inte nämna Australien heller,eftersom du själv har kört 200sx:en så vet du vilka galna byggen det finns på den modellen=?Eller hur? |
Nilssen |
Slutligen-mister getrag: -I won´t be back! Tror att när jag väl sätter min breda häck i världens skönaste stol (MB-jaja,vet att det är en smak(bak)sak) så kommer jag aldrig att byta! |
|
Blev visst en het debatt om bilbyte, jag ville bara skriva in och berätta om hur jag nu känner det. Jag måste erkänna att jag saknar BMW:n ända fram till att jag kör in nyckeln i tändningen och plussen går i gång. :-) Vilken karraktär på motor! rödmark. vid 7000 rpm, den är rå brutal och sammetslen när det behövs, roligatse 8:an på länge. .. på pappret gör den 0-100 på 5.6. det måste vara dagens understatement. Ville bara meddela att JAG är i goda händer ett tag framöver!! Och till er som inte vet vad en plus är.Länk Ha det bra grabbar o tjejer! LNBT Numera S6Plus ägare Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
Axel |
Ska också svika märket för en tid och köpa turbokombi,men tänkte leta efter en liten z3a om något år för att leka lite.Bmw är bäst på det mesta,har fått det bevisat efter många provkörningar den senaste tiden,det stora felet heter försäkringar. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
jo förvisso bjoerck så är jaggan en skön komfort bil måste hålla med och uppskattar dit entusiast intresse är själv bara inbiten BMW fantast och ja det stämmer att dom blivit mainstream också knappast nån milionär som köper en BMW men som sagt jag tycker att bmw ger bäst bang for the buck speciellt 5 serien som kombinerar sportighet landsvägslok och familje bil på ett ypperligt sett. ska jag själv disskutera entusiast bilar så älskar jag corvetter främst för åttan. ps sista uttalandet japp det stämmer försäkrings bolag hatar bmw ägare jag vet jag jobbar för dom fast på internationell basis. Snart 410 hk 622nm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.