AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
8.489

Ledsen men jag föll för frestelsen

Sida 1 av 4
LN
497
LNBT
S6Plus
att byta bil. Jag kommer troligtvis att lämna BMW för ett tag nu då jag har för avsikt att byta bil till en Audi..
Jag har varit sugen på en -97:a av denna skönhet och klassiker sedan den kom ut, färgen är en tveksammhet för vissa men jag tycker den är skitläcker... leksaksblå!.. Jag har fortfarande kvar fonderna till en Alpina men de räcker inte till ett byte än, jag väntar till -03 är nere i lagom nivå. Så nu kommer jag åka Audi ett tag framöver. Jag kommer sakna min bil då jag tycker den är den bästa familjekärran jag haft, både i komfort o prestanda. Jag hoppas jag inte skall ångra mig.

Sparar till en ALPINA B10 V8
Länk
V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :(
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Hmmmm....Audi -97:a, skönhet, klassiker.

Verkligen svåra och paradoxala ledtrådar! Vilken bil talar du om?

Mvh,
Kalle

____
Min 320iK: Länk
Audi S6???

Rätt trevlig bil om det är i +-utförande.

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
En S6 eller + känns som en rätt trevlig bruksbil i väntan på att fonderna växer till sig, helt klart.

Sex på alla fyra, roligast så!
Jag är inte en bättre människa själv... Igår skrev jag på kontraktet och skall inom kort hämta en överladdad fyralitersmaskin med en rejäl mängd hästar under huven jämfört med min tidigare 523:a.

Bjoerck: Du kan väl berätta vad de e för någe kul?

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Ska det här föreställa VM i hemlighetsmakeri eller? ;))

ut med språket nu, bjoerck och LNBT :)

Mvh,
Kalle

____
Påminner rätt mycket om BMW i konceptet om vi bortser från överladdningen...

Bjoerck: Dumma dig inte nu. :)

BMWCS Syd #05392
Bjoerck: Är de en bil med klös :) ?

BMWCS Syd #05392
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Gissar på XJR förra generationen.

Mvh,
Kalle

____
Stämmer bra det! En bil jag velat ha under en längre tid. Känns bra.

Har kollat upp ägandekostnaderna minutsiöst gällande Jaguar och de är förvånansvärt låga. Driftkostnaden är inte mycket högre än på min gamla 523:a. Bensinräkningen kommer utgöra största skillnaden... I övrigt är servicekostnader och försäkring i princip likadana som på 523:an. Ändå är Jaggan dubbelt så stark...

LN
497
LNBT
S6Plus
Jag får väl okså krypa till korset då, det är en S6plus. Blå o finer..
Med blå Alcantara!
Kunde bara inte motstå, en klassiker liksom M5. Bara ca. 8oo st avanter gjorda. Frugan ville ha en fin blå bil med 4wd, o det fick hon. Jag fick också en del....

Länk
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
...det finns fina blå BMW också, se länk

/Gunnar
/Länk
LN
497
LNBT
S6Plus
Dock med en aning sämre prestanda, måste erkänna att jag är bilfreak inte märkesfixerad. Jag köper praktiska bilar med bra prestanda. de måste ju funka med familjen.. barvagnar o dyl. Helst då en bil med lite udda karaktär om man skall lägga lite pengar på dem i att hålla dem i originalskick. Är lite tveksam till dussinvara när det gäller o punga ut med stora pengar till reservdelar.

Länk
Grattis Bjoerck och LNBT! BMW är fina bilar, men uppfyller inte allas förväntningar. Coolt med överladdning verkligen. 4wd är också trevligt!

Kör hårt!

/Simon
Tack simon_en! Jag faller säkert tillbaks i BMW-träsket en vacker dag men nu skall jag pröva något annat ett tag. Jag anser att BMW bygger något av bilvärldens abslut bästa produkter men omväxling förnöjer. Jaguar har varit en dröm sedan många år tillbaka.

Får passa på at säga grattis till LNBT också! Audi S6+ är en kanonbil. Var lite inne på en sådan ett tag men fegade ur.
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
LNBT: Fan va coolt! Har du barvagnar!!!? Vem har du som chaufför?
En annan får ju nöja sig med barnvagnar då... ;-D

Grattis till er bägge för utmärkta bilval (för er).
Själv har jag just avslutat en session med Opel Sintra minibuss för att halka tillbaka på E39 spåret.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
bmw är bra,men inte bäst.=)

Mvh/Soki
Ny bild 7sep --
Länk
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Det finns andra bilar som är bättre i vissa situationer. Men hjärtat klappar alltid för BMW. Så om situationer förändras kan man ju alltid "falla tillbaka" på BMW.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Känner lite likadant, hjärtat säger BMW, men förnuftet annat...
Så även jag kommer göra en paus när bilen är fixad.
(har också landat i turboträsket....)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.