AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
8.490

Ledsen men jag föll för frestelsen

Sida 2 av 4
Magnus M,

kämpar för att ta mig ur Opelträsket också...Vectra V6 kombi....är som flera ovan sugen på något med överladdning, vilket gör att BMW inte är aktuellt i nuläget, snarare Volvo eller Audi...när jag får ett jobb...suck....

/Simon
Perkka
Vem har inte landat i turboträsket? :)

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Som bruksbil är audi bra bilar, jag kör en S4 BiTurbo som bruxare nu men den duger bara vintersäsong för den är verkligen inte rolig när det svänger...1600kg sätter sina spår!
Lite knirr&knarr i inredningen trots 7000 mil men det har varit likadant i många bmw jag ägt.

Visa användare
279
norda
540iA -93
Tycker nog att du inte ska lämna det fina Märket BMW! V8 är ju alltid V8!

/norda
LN
497
LNBT
S6Plus
326 hk är inte fel, borgar för säkra omkörningar el. hur var det :-) . Jag byter ju trots allt mellan två 8:or så jag tummar inte på cylindrarna..

<Magnus M: Jag kör Bilen och barnvagnen, frugan kör barnvagnen. Fast hon gillade BMW riktigt bra då det fanns backvarnare på den de gånger hon rastade den.
<bjoerck : Tack själv, jag hade också kunnat ta en Jagga om den funnits i kombi, gillar den skarp.
Var bara tvungen o byta för o prova Audin som jag trånat efter sedan 97.

Sparar till en ALPINA B10 V8
Länk
V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :(
Eeerrhhh... Ledsen att göra dig besviken men Jaguar och "billig i drift" hör inte ihop. Visst har Jaguar blivit fantastiskt mycket bättre i kvaliteten sedan Fords omändringar slog igenom 92-93 men billiga blir dom aldrig och skall så aldrig bli, enligt mig.

Min BMW är rena drömmen i servicekostnader jämfört mot Jaguarerna. Jag har dock inte haft XJR med den raka sexan, bara med V8:an i Daimler utförande, Super 8.

Hade en Sovereign med X300 karossen med 4 liters motorn och lyckades att köra sönder vänster fram hjullager. Fick byta hjullager, styrtapp och abs-sensorer. Pris? 28.000:- hos auktoriserad verkstad. Bilen hade gått drygt 6000 mil.

BMW är en bra bil, bra byggd men den kommer aldrig att ha den charmen eller den känslan som Jaguar har.

Själv så har jag haft XJ40 Sovereign 3.6, XJ40 Soveriegn 4.0, X300 Sovereign 4.0, XKR Sport Edition & X308 Daimler Super 8. Nu kör jag BMW 520 Touring från 93 pga lägenhetsköp och väntan på att Super8 skall komma i den nya karossen!!!

BMW får tjejen behålla =)

PS
Synd att den nya 7-serien är så groteskt ful annars hade den varit en konkurrent till mitt nybilsköp!
DS
Fords ägande i Jaguar har inte bara ökat kvaliten radikalt. Bland annat används Jaguars kvalitetsansträngningar som skolexempel i produktionssystemsområdet. (Se gärna Slack, Chambers, Johnston; Operations Management, third edition)

De senaste åren har Jaguar sänkt reservdelspriserna KRAFTIGT för att kunna slå sig in på den marknad där BMW huserar.

Jag tror på de priser Du angivit, ByggareBob. Däremot tror jag priserna inte gäller generellt och att ditt förstörda hjullager var ett skräckexempel från förr.
bjoerck, Ford har gjort mycket gott för Jaguar men också vissa horribla saker. En Jaguar med fyrhjulsdrift och v6, till och med en Jaguar diesel kommer! Dessutom gör man samma misstag som BMW har gjort. Man gör billiga bilar. Gemene man ser knappt skillnad på den nya 5-serien och den nya 7-serien.

En Jaguar skall vara dyr och inte kunna förväxlas med en 400.000:- bil, imho.

Precis som Du skriver så har Jaguars reservdelspriser kapats avsevärt. Det tråkiga med Jaguar är att just vissa delar är fantastiskt dyra medans andra är långt billigare än exempelvis till en Volvo. Sen är det ju också så att äga en Jaguar i Sverige är ett avsevärt dyrare företag än att äga en Jaguar i England.
Även Jaguar som kombi lär vara på gång...
ByggareBob: Håller med dig!

En jaguarkombi med dieselmotor och framhjulsdrift är inte vad en Jaguar borde vara.
LN
497
LNBT
S6Plus
Jag är nykär!!!
Tack för denna tid BMW, kommer att trilla in i forumet emellanåt kanske efter att vi setts vid ett rödljus :-)

Länk
ja ja grabbar har kört och ägt mycket brorsan har för närvarande en sv såld xjr som rullat 6000mil och knarrar mer i inredningen än min 540 från 95

och undrar hur jag kommer dra han när jag fått ess power på min

ps ni kommer tillbaka till bmw förr eller senare.

Snart 410 hk 622nm
Hehe... Hur mycket pisk får du inte idag av XJR:en?
Det jag menar är...

Vad har BMW som är kring 5,20 meter långt och gör 0-100km/h på 5.3 sekunder MED automat? Om vi pratar bilar som kommer från BMW och som inte har tunats av firmor som Alpina osv.

Den nya Super 8 är ca. 5,20 m lång och gör 0-100 på 5.3 och den med swb, XJR, gör 0-100 på 5.0.

ESS i alla ära... Pheew... =)
LN
497
LNBT
S6Plus
Ähh grabbar, farten är inte det viktiga el. hur fort man kommer upp dit. Huvudsaken är att man är åker bra och är nöjd med köpet.

ps. fast jag tillhör skaran som gärna betalar mer för o komma fort fram..det HAR betydelse..

Länk
xjr gör inga 5.0 till hundra fick ju stor pisk mot M% i test av automoto sport i alla växlar och olika elasticitet.
samt runt bana.

jo jag får pisk men inte med mkt.

men jag har ingen kompressor vänta bara ;-))))

skrattar bäst som skrattar sist.

vad har bmw som gör 5,3 inte 5,3 men nära nog i över två ton lyxbil som slår vilken katt som helst på tassarna 760i

samt snart nya M% med 510hk oops den kommer gå som en jaguar och en jaguar som en bonnkatt ;-)
byggarebob du vet vad en manuell 540i sedan med ess gör 0-100
och det med 6psi ladd utan intercoller
0-100 på 4.7sek sug på den karamellen.

getrag: Men nu är ju inte kompressor standard på 540... Går väl även att byta kompressor eller ställa upp trycket hos en XJR så den blir ännu snabbare.

BMW 540 har inte en chans mot en kompressormatad Jaguar. Så är det bara. Däremot är M5 eventuellt snabbare.
ställa upptruck bla bla bla samma motorstorlek samma ladd så ser vi vem som e snabbas jag kan ju också byta kolvar mm sänka komp och trimma med 8 turbos om så behövs.

som sagt samma motorstorlek och ladd så ska vi se
jag och brorsan kommer nog attt dra en repa eller två på strippen så vi får se vad som händer jag säger bara + 300 knyck.

så kan alla jagga förare ratta på sina ford reglage allt dom orkar för att hänga med

Snart 410 hk 622nm
Men, kära nån... BMW har inga bilar som är utrustade med kompressor. Din 540 blir med största sannolikhet jättesnabb med kompressor (vem bryr sig egentligen) men det är både olagligt och dyrt att montera kompressor i efterhand. Jaguar har kompressor som standard och behöver ej modifieras för att bli snabba.

Lycka till med kompressorkonverteringen! Hoppas den blir snabbare än alla XJR:r så du blir nöjd med din bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.