AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.233

besiktningsfråga igen om 325

Sida 2 av 2
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Angående dB förresten, gränsen i folkrace (vårt lands största crash and smash sport) är 100 dB, så nog måste 103 dB vara i överkant för vad man vill få sina trumhinnor mörbultade med. En sak man kan spy på är alla MC idioter (R hojjs innehavare??) som bara MÅSTE varva ur sina små skitcyklar (det här stör mig verkligen, som ni kanske förstår) mitt i stan. Vilka dB dom kommer upp i vette tusan, men skär i skallen, det gör det! Tacka vet jag då en harley, mulligt, snärtigt och en öronfröjd i jämförelse... BMW gör ganska identitetslösa motorcyklar, eller vad tycker ni?

Besök Länk
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Jaha ja.............

I ena andetaget så spys det galla över sporthojsåkare och att de hojarna ofta låter för mycket........

Men sanna mina ord om det inte i nästa ögonblick jublas över HD:s fantastiska "mulliga" gång........... Jag kan nog ärligt säga att jag oftare blivit störd av en HD än av någon annan hoj.. De flesta Harleys låter alltför mycket eller man kan iaf säga att karaktären på ljudkurvan är sådan att den stör mer än vad man trodde var tillåtet.

Inte för att jag personligen bryr mig eller störs.... Men jag har sett medmänniskor oja sig över HD:s ljudnivå fler än någon annat buller..

//Jesper
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Jaha, samma människor som ojjar sig över HD åkarnas stora skägg och kortärmade jackor med trevliga färgtryck på?? ;) ;) ;) Äh, jag bor precis längs en genomfartsled och ser (och hör) sommartid R hojjarna tjuta fram och tillbaks som skottspolar. HD hojjarna låter mest lite väl när de drar på i tunnlarna... tycker jag alltså!

Därmed inte sagt att jag har rätt, det beror nog snarare på hur mina trumhinnor formades som barn! :)

Besök Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.