AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.679

Koenigsegg CC

Sida 1 av 2
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Kompressormatad BMW i all ära men en Koenigsegg CC med 655 hk är inte fel det heller. Det skulle vara kul om det är någon här som vet mer om detta svenska supersportbilsbygge (som inte står på hemsidan). T ex; Hur många bilar som är tillverkade/sålda? Vilka är köparna? Etc...

För alla som inte sett Koenigsegg CC hemsidan så kommer den här: Länk

roadZter
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Köparna är ofta rika män som är 50+, oftast finns redan en eller flera supersportbilar i garaget :). Sista jag hörde var att 8 var sålda och fler än så bestälda. Det ska tydligen vara 2 (minst) sålda i Sverige om dessa är levererade vet jag inte.

Helt klart intressant bygge som kommer bli kul att följa.
Jag har en kund vars far utformar nya produktions hallens planlösning för själva bilbyggandet.
Det är han som gjort det samma på Volvo, han så att säga ritar bandet...

Länk
Nej jag TYCKTE det var coolt med Koenigsegg men jag omvärderade det i går...

På BILTEMA i Hbg ..där utan för stod firmabussen ( en MB Sprinter med Koenigsegg dekor) och killarna storhnadlade skruv och en massa annat små plock... ( hem eller till firman...) vem vet...

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
GM,

De kanske skulle döpa om den till Kinder-egg istället!

Du får vad du ser på utsidan, men vet aldrig vad som döljer sig inuti :DDDD

Personligen tycker jag att det största felet med Koenigsegg är att den är otroligt FUL! Men det är ju en smaksak.

Mvh,
Kalle

____
Min 320iK: Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Känns konstigt om dom handlar skruv från biltema bör någ finnas någon billigare grossist eller liknande.

FUL??
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Ser ut som något en efterbliven 9-åring ritat. Interiören är frän tycker jag, i övrigt är det inget som stämmer med linjerna på den bilen. Fulast är fälgarna och bakpartiet.

Smaken= (_!_)
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
En bil vars accelerationm är delat med 3 på min bils.. får ärligt talat se ut som en VOLVO PV eller en Nissan Micra.. men med en sån prestanda så är jag tyst....

SA*AN vilken bil... Men så är det ju så att vill man ha riktiga super bilar så heter de iaf inte BMW.. och än om jag gillar BMW så vet jag att det alltid Finns Porsche som utklassar oss med prestanda sov.. men kankse inte interiört.. för de kan dom inte bygga.. men en Koening kommer jag nog aldrig att få röra så det känns somd et kvittar.. men nog skulle jag allt vilja ha en =)

Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Supersportbilarnas supersportbil är McLaren F1.

Och vem har gjort dess motor? ;-)))

Mvh,
Kalle

____
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Hej och välkomna till ytterligare en tråd som spårar ur... :/

roadZter
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ska bli intressant att följa V12 versionen. För mig får gärna funktionen gå före formen och en bolt-on framvagn är 100 gånger coolare än linjerna hos en 360 modena!

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Nofx: Jo visst är det så.. men jag tykcer ändå att denna är något lika COOL då den är svensk och enligt mig ser helt egen ut.. men Mclaren F1 är ju klart snyggare

Länk
P-
17
P-O
328 CiA -96
525 TDSA -93
Evo VI TME -00
Jag har varit på det gamla stället i Margretetorp och levererat detaljer och fick på köpet ett snabbt "studiebesök"..
Vi tillverkar delar till drivlina och vissa inredingsdetaljer till Koenigseggen, lite "high-tech" faktiskt...
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
acey,

som sagt, funktionen har jag INGA invändningar mot. Endast formen. Nog om detta!

P-O,

Jobbar du på Biltema? :-D

Mvh,
Kalle

____
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Kalle; Supersportbilarnas supersportbil är en Dauer 962. 0-100 på 2,6s 0-200 på 7,0 och toppfart på 404km/h...och dock är det på gränsen om den kan räknas som serie producerad men dom kunde iaf få den klassad till det. Och om inte det räcker så tar man till storsläggan Porsche 917/30 med 1560hkr (jo det finns gatlegala sådana)
Undrar om man kan få ett banklån?
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Pelle> Bankrån, menar du väl? :D

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Här snackar ni om Mclaren f1 och Koenigsegg... Bugatti Veyron lär ju plocka de alla! 407 i topphastighet, nån på forumet hade tagit kort på den, på en av bilderna så får man se hastighesmätaren, sträcker sig från 0-450. Det här är en riktig bil.

Pelle Person: Jag har hört att den snabbast bilen gör 0-100 på 3,11 sek, Vart har du hört om en Dauer som gör det på 2,6? måste vara nån jävla raket!

Jag tror i alla fall på den brutala Bugattin.

Mvh Mohsen
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Kom inte Dauer 962 för 9 år sen? 1994? Nån bil måste ju ha piskat den de 9 senaste åren

Mvh Mohsen
Jag tror också att Duer Porschen är värst än så länge.

Men jag tycker ju att Koenigsegg CC är en riktigt läcker bil. Jag såg Top gear på BBC tror jag... och Jeremy Clarkinson (om det stvas så) sa att Koenigsegg var nog den bästa bilen som finns just nu.

___
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Porsche 917/30 är speccad till 0-100 med full tryck (dvs 1560 HK) TILL ofattbara 1,7 s Om jag nu inte missminner mig helt! Däremot så när den bara körde med låga turbo trycket så hade den bara ca 1100 Hk och då gjorde den 0-100 på 2,1 s.....
Men denna bil gjorde bara ett par race för att sedan få bli bannad från bana! Saker och ting får ju inte gå så bra, hehe

Länk
ErikNilsson
Hur orkar ni slösa energi på en sådan meningslös sak som vilken av dessa bilar som är snyggast. Ingen av er lär någongång ha råd att köpa någon av dem i vilket fall som helst.

Om diskussionen ändå hade hållt sig till att svara på frågeställarens frågor...suck
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.