AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
6.774

Fjantigt med 2+2 fake utblås? (E39)

Sida 3 av 3
Fr
86
Fredde86
320 Touring -02
Om man nu bygger så förändras ljudet något? Tappar man effekt? Ryker det lika mkt i alla rör?
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Japp ljudet blir "mullrigare" ialf med eisenmann där får du välja mellan två olika ljudnivåer sport(sound) och race (supersound). Kolla denna länk, observera att video minskar det verkliga ljudet. Men han har ialf esienmann race.

Länk

Jag vet ialf om jag ska fixa mitt system så får ökar jag effekten, dock inget man märker säkert. Röken vet jag ej dock....
Fr
86
Fredde86
320 Touring -02
Ljudet var det ju inget fel på från den bilen.. Typ nåt sånt ljud vill jag ha.. =D
Ingen som vet nåt om röken? Känns ju fjuttigt om det inte ryker från alla/båda utblåsen
Go
110
Gogo
528iM e39 -98
Det ryker ur båda..hur mkt det ryker beror ju på vilket flöde man bygger & längd på rören

Improx Customs
www.improxcustoms.com
Fr
86
Fredde86
320 Touring -02
Okej tack för dom svaren.. Är det någon som det om det går att köpa färdigt? Har kolla på eisenmann men dom verkar inte ha till E34.. =(
Är det bara jag som skulle vilja ha utblåset i mitten, som på E28. Vet att de inte satt riktigt mitt i, men snyggt är det.

/Fredrik
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Fredrik M: Japp det är bara du ;), nej men jag tycker det påminner för mycket om boxster :(...fast i och för sig har ju zonda i mitten =)
Am
569
Ambush
540i/6-94
Håller på och bygger dubbla blås på min E34 enbart för att jag tycker det är snyggt. Hade dock M5 E34:an haft det så hade jag avstått då folk skulle tro att jag ville få min 540 att se ut som en M5:a så göra det på E39 skulle jag tveka till.
Jag har iaf kapat ur bagagerumsgolvet och ska bygga en ny tank för att kunna göra det ordentligt med dämpare på varje sida. Alla andra sätt med rördragningar från befintlig ljuddämpare och fuskrör anser jag vara förskastligt på en BMW - luktar ju volvoraggare lång väg.
... även Koenigsegg har utblåset i mitten. =)

/Fredrik
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Om man inte har en V-motor(V6 eller V8 t.ex.) med dubbla avgasrör så är dubbelutblås(en på var sida) ganska fjantigt...

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Skall det vara riktigt äkta, så skall det vara 4 rör från motorn och bak till utblåsen, och det vet jag ingen bil som har, så egentligen är det kosmetika på alla bilar med fyra utblås, men jag tycker personligen att det är snyggt, så jag har det på min e39:a. Länk

BMW CS #5206
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Ambush ser gärna bilder på ditt bygge när det är klart...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.