AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
18.448

Kika på denna 750-93:a

Sida 3 av 3
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Instämmer med att E32an är grym! Men de går mest sönder och jämfört med nya 760Li är den helt värdelös.
Min egen behöver en ny bränslepump verkar det som. Jag tänkte byta det i år.
Tändkablarna var ju inte SÅ dyra: 2.430kr X2, rotor: 153kr X2, fördelarlock: 1.125kr X2, tändstift iridium: 90kr/st.
Olja och filter: ~800kr(Castrol Edge 10W-60)
Luftfilter: ~400kr(2st)
Mikrofilter: ~300kr
Bakaxeloljebyte: ~500kr(verkstad inkl olja)

Sen ska den rulla fint.
Visst läcker båda mina klockor till nivåregleringen och det är väl dags för nya stötdämpare och fjädrar bak. Då byter man fjäderbenslagring, fjäderbensäte och fattningar till tryckrören.
Det sticker snabbt iväg med pengar.

Önskan är nya länkarmar och bussningar runt om bilen, bromsar, belägg, stålomspunna slangar, hjullager.
Måste ha nya däck med.

Det med att besiktningen underkände fel rör kan man överklaga.
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Jo, det är klart att den inte är så mycket att hurra för jämfört med sin nya motsvarighet, rent objektivt iaf. Men i förhållande till sitt pris kan man inte vara annat än nöjd.

Som diskuterats otaliga gånger på det här forumet är det väl också priset som är dess svaghet. Visst, servicegrejerna du räknar upp är egentligen inte så farligt dyra jämfört med vad saker kan kosta på en nyare bil men jämfört med inköpspris är det ju vansinnigt att lägga så mycket pengar på bilen. Sådana gånger är det tur att den ger så mycket "feel good" -känslor tillbaka. Då är det lättare att blunda för det oekonomiska i det hela. =) Förutom tändkablarna köpte jag alla tändningsdelar och filter från England när pundet var lågt, så jag kom rätt lindrigt undan.

Hur många mil kan man förvänta sig att nivåregleringsdämparna håller? Mina läcker inte ännu vad jag sett, men de känns inte direkt fräscha så det blir nog byte framöver. Sen är ju allt det andra du nämner på gång också. "Pengar är bara papper" hade jag på skylthållaren bak i somras, men det vågade jag inte ha kvar när grannarna surnade till. Passar bra på en sådan här bil dock:)

Underkänningen på besiktningen orkade jag inte bråka om, bromsrören var ändå rostiga på andra ställen bara det att de missat det. Men det är bra att veta att man kan överklaga =)
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Lite off-topic, tycker bara det är trevligt när någon lyfter en gammal Paap Reeder tråd.
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Nu börjar slutet närma sig för den här bilen. Har skrivit i andra trådar om vad som hänt men kortfattat fick den servoolje-läckage. Ingen verkstad kunde hitta läckaget, däremot var det en av dem som lämnade tillbaka bilen med trasigt EML-system (och en del annat). "Den gick sönder på parkeringen" sa de. Efter lång felsökning gav jag upp, inte värt att lägga mer pengar på den.

Har försökt sälja den som reservdelsbil efter att jag plockat sakerna jag vill ha, men intresset verkar lågt och nu har jag snart lessnat. Om en vecka går den till skroten, med frisk låda och motor (mekaniskt iaf) mm. Så det lutar åt att det blir ödet för denna bil. Hade varit roligare om motorn levt vidare i någon annan.

Lite lustigt när jag började annonsera ut den på Blocket. Fastän rubriken är "reservdelsbil" och det är bild på en inkomplett bil, det står vilka komponenter som är borta (bl a inredning, motorstyrning, bromsar, tank) samt att jag skrivit både att motorn ej kan startas och den måste tas på släp pga avsaknad av bromsar... så är det folk som hör av sig och tror att de ska kunna köra bilen härifrån. Är människor så dumma eller är det bara nättroll? :)
Xf
171
Xfreak
E36 325iC -92
E3 2500 -75
E38 740iA -95
*Ostmacka*
Surt på läckaget och verkstadens plötsliga sammanstötning med EML-problem.
Haha! Ja men dom läser ju bara nyservat ;) resten är då en baggis för ynka 3k
Hoppas någon räddar den!
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Ja, nu är det ju så, att E32 är OERHÖRT sällsynt i bra skick, så priserna stiger ohämmat!

Håll i era vagnar! Jag fick sinnessjukt bra betalt för min 27.000-milade 735iA-90!
Så bra att jag köpte en nästan ny Mercedes C-Klasse....

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Då var bilen såld. DKT845 blir donatorbil till ett E36-projekt. Lät som en rätt kul idé nya ägaren hade, så det känns bra. Kommer sakna den, har aldrig kört någon annan bil som givit samma njutning.

Jag har skrivit ner alla utgifter jag haft sedan jag köpte den och att summera dem gav inte samma njutning om man säger så. Det har varit värt det, hade varit iaf om jag fått fortsätta köra den, men min plånbok kommer INTE sakna den! =)
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Hmmmm, då är det nog lite pengar i ELL782 =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.