AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.534

Ni är lysande jmf med Audi-forumet

Sida 1 av 2
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Jag bytte till en A6 avant för ett halvår sen. Saknar ofta min 528iAT (kunde inte leva med värdeminskningen, köpte en 100' billigare Audi). Minst lika mycket saknar jag detta forum. Ni är mycket trevligare, kunnigare, personligare, snabbare och har mer distans. På Audiforumet nordicaudi.com finns bara fånar som trimmar sin turbo och letar 21" fälgar. Jag får inga kvalificerade svar på mina frågor.

Nästan så att jag skulle byta tillbaka till BMW bara för nöjet att få vara på rätt forum igen.

Glädjer mig att jag initierat den längsta tråden av alla, och den lever fortfarande. "Möter ni beröm eller avundsjuka". Keep the tread burning!! eller nått...

Saknar er alla!!!

Bimmerkram

Marcus
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Dette var en sørgelig kungjøring, tut-tut.

Man blir ikke lykkelig av å la plånboken bestemme. Neste gang følger du hjertet. :)))
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Håller med Mårten M

Jag var alldeles för nära att min bror skulle få övertala mig till Audi.. men som tur var så körde jag en BMW och då var det klart =)

Länk
Jag instämmer, Audi-forumet och även Jaguarklubbens forum ligger tyvärr ganska still ...

Kul att det är fart här!
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Även om en del av oss har (tillfälligt) lämnat BMW så betyder ju inte det att vi inte kan vara delar av detta utmärkta forum.
Mkt av dom ämnen som tas upp är ju inte unika just för BMW, mkt tekniska problem & allmänna åsikter som även Porsche, Audi & andra bilmärkes ägare kan bidra med.

Porsche Club Sverige har faktiskt ett ganska bra forum, framför allt för oss som kör lite nyare bilar.

Men jag instämmer, BMWpower är i en klass för sig....

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Nu får jag väl dyng men jag är väl lite mer mot motsatsen.
Det är så många trådar här om vem som drar vem.
-BeeMWe-
Euuum har jaguarklubben ett forum ? Länk tack :)

Jagga klubben är en samling gaggiga bakåt strävare som hellre ser att man jobbar livet ur sig för att betala överpris på en lappad och lagad svensksåld jagga än köper en fin från Tyskland, och det enda kul dom verkar ha är att köra cóncour de elegance med E-type och tävla om bästa puts hels på E-type. När man som jag använde min Xj-12:a som bruksbil till och från jobbet och även på semestern blev man idiot förklarad av alla utom Jagga meckarna som hade samma inställning som jag, en bil ska användas putsa kan man göra när man får tid.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Bara en parentes: Tråden om E30 318is, är mer än dubbelt så lång, men "beröm, avundsjuka" kommer på en god tredjeplats.

Jag har nyss mött avundsjukan, vilket syns på min bil....
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Hej Marcus, sent ska syndaren vakna :))
Kul att du saknar oss.

///MVH Hasso
Länk

Då har Audi forumet tappat stinget, höll väldigt hög klass när jag ägde min A4'a. Men det är ju snart 2 år sedan.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
Finns inga märkesforum som kan mäta sig med BMWpower. BMWpower är överlägset bäst av de forum jag sett. Annars gillar jag alfapower.nu. En lite mer ledig stil bland medlemmarna där gör att det känns familjärt.
bjoerck: På Alfapower.nu har vi ju vår gode Costas som gör mycket för den uppsluppna stämningen där! :) (en kompis till mig)

__
///M

Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :)
Perkka
Även fast jag numer kör Saab så hänger jag här varje dag, pg a mitt brinnande BMW intresse..

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
det är inte vi som är lysande, det är våra bilar som gör BMWPower så intressant... samt alla bmwpower-personer som ser till att vi kan fylla såväl arbets- som fritid med meningsfulla diskussioner.

My Bimmer is my mistress
Trettretti: De du säger allså att de är alla fel på våra vagnar som gör sidan intressant? :) Intresant teori.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
själv har jag ju min uderbara och mycket respekterad Nissan Sunny -87. HAr tyvärr inte hittat något forum för den modellen, en av anledningarna till att jag stannat kvar här.
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
Kan bara instämma. Världens bästa bilar om världens bästa forum. Jag trivdes aldrig riktigt bra med min Ådi.

alfcapone> Ang. jaguarägarna försöker dom säkert hålla uppe värdet på sina svensksålda bilar eftersom priset i tyskland är ungefär hälften. Konstigt nog verkar brittimport med ratten på fel sida vara helt ok.
jag har i dgarna sökt runt på bilsidor o forum för min fru påstår att jag lovat henne en fyrhjulsdriven bil till vintern eller nästa vinter..
Det finns överhuvudtaget ingenting som ens liknar BMWPOWER.....
Tyvärr så har inte BMW den typ av 4-krafs jag söker de gamla 525IX är i mitt tycke för högt värderade i pris 3-serien för liten o X för dyra...
Dessutom är min fru helt obildbar när det gäller att var rädd om sin bil...

Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Wendtan,

Njae jag njuter mer av inläggen som handlar om kör- och ägarglädje än diskuterar länkarmar och rasade elsystem på 750 iL -89...

Jag går ju i otrohetstankar och är ibland inne på Porcsheklubbens sida. Annonsmarknaden där är brutalt underbar, men forumet inte hälften så livaktigt och intressant som här på BMWPower.

Sen är det ju trevligt att träffa en del av kamraterna här med jämna mellanrum.

My Bimmer is my mistress
brogren: Att ha ratten på fel sida gör det ju bara ännu krångligare att använda bilen till och från Ica så det är ju ok :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.