AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.612

bmw 750 92 vägrar varva mer än ca 2500 varv

Sida 1 av 2
mr
68
mr horsepower3
550i -92
750ia -91
min bil går bra att starta men varvar bara 2500 varv, och koplar man ur ett gasspjäll vilket som helst av dom varvar de som den ska men går ju givetvis bara på sex cylindrar, har testat byta tre insprutningsboxar som jag hade hemma men samma sak hela tiden har även köpt två nya gasspjäll hos ECP idag men samma visa igen har någon haft liknande problem och löst dom är jag tacksam för svar...

mvh jonas
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Hej! Måste bara fråga. Såg att du har en 550i? Får du den genom besiktningen?

//Schnitzer
mr
68
mr horsepower3
550i -92
750ia -91
vet ej med säkerhet än men troligast så går det, för det är ju nästan en helt nybygd bil med rörram och störtbur det end som är kvar från e34 an är själva ytterskalet av karossen, men det är kul att greja men jag är inte direkt kompis med elsystem därför inlägget om 750n

mvh jonas
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ok, tack för svaret!

//Schnitzer
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Har du visat upp bilen för SFRO under byggandet då? Annars kan det bli problem att få den besiktad!
Dom måste godkänna den som amatörbyggt fordon innan Bilprovningen kan registreringsbesikta den. Och SFRO brukar kräva att få besikta ramen och chassit innan bilen byggs klar!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Paap Reeder
Hej mr horsepower!
Hon går i nödprogrammet för dig.
Sannolikt nått med lambdorna. Är Du litet händig kan Du prova att köra på bara den ena lambdan i taget.
Innan jag börjar rita kopplingsschema måste jag veta om Du klarar av att gå in i handsken på ECM:arna.

En annan sak Du kan prova med är det klassiska med att göra boxarna strömlösa i dryga timmen för att på så vis nolla ut felkoderna.

Ligger hon kvar i nöd skulle jag testa lambdatricket.

MVH /// Paap R
Paap Reeder
Hej nummer 2!
Vilket instrument använder Du? Inte väl E 34:ans för då kommer hon bara att gå i nöd.
Du måste ha original till den årsmodell som motorn och boxarna är ifrån.
MVH /// Paap R
Paap Reeder
Hej nummer 3!
Har Du inte originalinstrumentet måste vi in i handsken på EML- boxen och koppla.
MVH /// Paap R
mr
68
mr horsepower3
550i -92
750ia -91
som jag skrev förut så är jag inte direkt vän med elsystem på såna här bilar hade det varit mekaniskt hede det varit enkelt men jag ska testa lambdan och att göra den strömlös över natten sen får jag se vad som händer. Annars vore deet fint med ett koplingsschema man har ju trots allt en och annan bilelektriker som säkert kan hjälpa mig med det...

mvh jonas
mr
68
mr horsepower3
550i -92
750ia -91
funkade inte nåt utav dom det är ju nästan så att man blir ledsen
Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Hej.Min bil gick som skit ett tag,vägrade varva ur och fruktansvärt trött.Felet var en tändkabel som hade ärgat(vä sida mot torpeden)köpte en halvsats kablar av per på ecp och satte dit,vipps så gick bilen kanonbra igen.

Lycka till...

//Pegasus.

En gång provkörde jag en Saab,därför kör jag BMW idag.
mr
68
mr horsepower3
550i -92
750ia -91
ska testa det man vill inte köra med den som den är....
Paap Reeder
Hej horsepower!
Vilket instrument kör Du med??
MVH /// Paap R
mr
68
mr horsepower3
550i -92
750ia -91
jag har inget test instrument för motorn om det är det du menar!
Paap Reeder
Hej horsepower!
Nej jag menar instrumentet i instrumentbrädan. Hast + varv + förbrukning o s v.
Har Du i E 34:ans kommer hon att gå på nöd.
MVH /// Paap R
mr
68
mr horsepower3
550i -92
750ia -91
nej det är orginal bmw 750 91a
Paap Reeder
Hej horsepower!
Då kan vi gå vidare.
När Du vrider på tändningen till läge II - tänds och efter en stund -släcks EML- lampan?
Gör den det så är EML till 95 % säkerhet OK.
Efter detta skulle jag gå på och mäta på hur lambdorna lämnar signaler.
MVH /// Paap R
mr
68
mr horsepower3
550i -92
750ia -91
nej den varken tänds eller släcks

mvh mr horsepower
mr
68
mr horsepower3
550i -92
750ia -91
nej den varken tänds eller släcks

mvh mr horsepower
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Där har du ditt problem, Är EML lampan trasig så går bilen i nödläge. Har haft exakt samma problem på en annan BMW 750. Byt instrument eller kortet med EML lampan på så ska du se att bilen går som en klocka sedan.

mr
68
mr horsepower3
550i -92
750ia -91
ska testa det
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.