AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.399

Information om Alpina B10 3,5 Biturbo

Sida 1 av 2
Jonas(81)
Jag skulle vilja veta lite mer om Alpinan. Ifall det kanske är nån som vet vart man kan hämta nån cool film med en b10:a. Är det nån som äger en sån? Dom lär ju gå jävligt bra.

Jonas,
Köp oktobernumret av den brittiska tidningen BMWCar. Där fanns ett reportage om B10 Biturbo.
En kompis bytte aggregat på en sån där och såg till att den fick lite nya idéer i styrboxen så den går rätt hyfsat. Lite trött i starten, men mellan 200 och 300km/h är det inte mycket som hänger med.
Jonas(81)
Men den måste ju dra en M3:a i 0-100 eller?

Det beror nog på vem som kör bilarna. Alpinan väger en hel del. Med skärpt förare i båda bilarna tror jag faktiskt M3:an (E36 eller E46 alltså...) är före till både 100 och 150. Sen är det mer luftmotståndet än vikten som bråkar och då blir nog M3:an efter.
Enligt tidningen jag nämnde så ska Biturbon göra 0-100km/h på 5,2s så jag kanske har fel i mitt förra uttalande.
Jonas(81)
Hur mycket effekt tror du att man kan ta ur den utan att nått ska gå sönder?

Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Gerhard har väl cirka 400-410 hk i sin, och vad jag vet så fungerar den bra. Jag känner till en annan B10 BiTurbo som ger 450 hk, och den fungerar utan problem. Å andra sidan så har jag också hört talas om någon mer eller mindre galen ryss (killen bor i Moskva) som tar en 600-700 hk ur sin B10 BiTurbo.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Jag tror man tappar körglädjen i bilen om man går över 450-500hk. Den kan bli lite lynnig att åka med så det slutar nog med att man köper en annan bil för vardagsåkningen och då är det ju inte lika kul längre. Den håller nog för 6-700hk om bitarna är som de ska.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Såg en e39 b10 alpina i gbg. Ovtättad på säkert ett par månader en gubbe som rökte i den och den såg almänt otrevlig ut. Fråga: Vem fan köper en sån bil och sen vanvårdar den? Fälgarna var helt paj pga diverse trotoarskrapning. Man blir ju fan ledsen när man ser folk vanvårda sina bilar på det viset!
Jonas(81)
Ja det är förjävligt att människor inte kan sköta sina grejjor men det var väll nån jävla rik gubbe som inte förstod sig på vad han har för bil.

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Fy fan, sån skär i själen att behöva bevittna!! Har själv en idiot (han parkerar 5 meter utanför mitt kontorsfönster) som kör e39 530 med M fälg som han under den tid han har haft bilen har totalförstört, det finns inte en centimeter av fälgkanterna som inte är uppfransad!! Bilen ser inte mycket bättre ut, ljus skinnklädsel som är helt nersolkad... en jävla dag kom han och körde sin båtmotor i bagageutrymmet, med propellerdelen hängandes ut mot kanten och luckan slåendes mot själva propellern... men det värsta är ändå att behöva se det gradvisa förfallet varenda dag!

Antingen får jag byta kontor eller ta ett snack med honom, mina nerver klarar snart inte mer.... ok att den "bara" är en 530, men det räcker för mig!

Besök Länk
Jonas(81)
Petter var det någe speciellt som du tyckte att jag skulle titta på bilannonser.se för det enda som såg ut att vara någe var en m3:a

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Acey, Jonas(81) & quixotc2,

Säg efter mig: Det är bara en bil. ;)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Johan. Ett liv är bara ett liv eller pengar är bara pengar :) Det känns bara lite irriterande att varför köper man en sån bil om man ändå ska vansköta den. Bättre köpa en m5 a eller m3a då eftersom dom åtminstånde är vanligare än alpina modellerna. A waste lixom.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Han kanske tyckte en B10 var snyggare, bekvämare eller nåt?

Perosnligen tycker jag det är synd med vanvård oavsett om det är en ovanlig raskatt eller en vanlig bil. Jag blir dock inte upprörd över att ngn missköter en sak. Vore värre om det vore ett djur eller liknande.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nja upprörd är väl tveksamt men irriterad. Kanske använder alpinan som penisförlängare? ;)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Då är väl en M5 eller M3 bättre? :)
Jag förstår Acey,Jonas till viss del. Är man bilintresserad skär det självklart i ögonen att se en bilmodell man tycker om misskötas.
Jonas(81)
Ivar Findin låter som en jävligt vettig person:)

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Jonas(81),

Varför svär du hela tiden?
Ser rätt B ut.
Hej,
Bra sida med mycket info ang Alpina:
Länk

//Bruno

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.