|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Quibbles: Gratulerer. Så du blir ägare nummer 5 eller 6? Hvilken rundbrenner hon er (bilen altså)! |
|
|
Morten M: nr 7 ;). det var en eller två bilhandlare som ägde den ett tag också. hade aldrig köpt den om det inte var så att den jag köpte den av var så kär i den å pysslat så mycket med den. |
|
|
Hej, ang instrument belysning -Min instrument belysing funkar enndast om man drar ut lamp knappen ett hack. Sen när man slår på halvljusen slocknar instrument belysnigen. Är det likandant på din? Ngn som har ngt tips? // Janne // Gas å hasa :) |
|
|
Hej, ang instrument bel. Min instrument belsnig tänd när man drar ut ljusknappen ett hack. Sedan när man slår på halvljus dör instrument bel. Har du du likadant på din? Ngn som har ngt tips? // Janne // Gasa å hasa =) |
|
|
Oops.. Blev dubbla inlägg. Missade att det var 2 sidor.. Trodde det första inte kom me.. Hehe |
|
| Quibbles: Nr 5 da - bilforhandler regnes i som ägare i den forstand vet du. | |
|
_janne_: har faktiskt inte tänkt på om i.bel. funkar vid parkeringsljusläget... ska kolla när d skymmer ikväll. MortenM: är du säker? jag kollade med bilregistret men dom hade bara namn tillbaka till ´94 å då stog det med 3 ägare: han jag köpte den av, en bilhandlare och en till som jag ej minns. totalt stog det att d var 6 eller 7 ägare (på papprena från registret stog det annorlunda än på dom jag fick när jag köpte bilen, skilde 1 ägare). om inte handlarna räknas så är det 4-5 ägare de första 3-4 åren. rikemansleksak :). |
|
|
Tänkte faktiskt jag skulle summera lite vad jag gjort under dessa snart 4 månaderna: Gjort med bilen: ------------------ * Fixat varvräknare, bagageutrymmesbelysning, innerbelysning * Tätat oljeläckage, fyllt på olja * Textiltvätt på all klädsel, dammsugning, polering av paneler osv. * Smörjt samtliga gångjärn * Polerat o vaxat * Fixat vindrutetorkarmekanism * "Nödfixat" rostfläckar på takluckan tills vidare * Bromsvätskebyte * Motortvätt * Fixat kupébelysning förardörr avkännare * Nya friktionsdäck 2st Marshall 185x65-14 bak * Fixat skakningarna i ratten (balansering av hjul) Att göra med bilen: ---------------------- * Fixa och montera handskfacklucka * Fixa till klädsel/inredning * Byta BMW-emblem * Laga rost * Laga repor * Snygga till nödlagning på takluckan * Avgassystem? * Stötdämpare? * Sportläderratt * Installera Larm * Oljeservice Sen ska det inhandlas 15" krysseker och sommardäck till våren. Kommer säkert komma på en massa mer grejer jag vill fixa till ;) --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Servicenotan för bilens totala levnadstid har jag mha SAMTLIGA kvitton räknat ut att den hamnat på drygt 105 000:- hittils :) --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.