AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.255

dragkrok på M och 2,8

Sida 1 av 2
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
någon som har krok på sin Z??? skulle vilja veta om det finns coh om bilen är klassad för det i EU. en polare som har miata får inte sätta på det på sin för den är inte EU klassad för krok.

"Don´t try to fix me, I´m not broken!"
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Dags att dra husvagn eller???? URK

Visst vore det coolt med dragkrok på en Z som ren attitydgrej, men ärligt?? Varför då???

/Caspar
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Polarn har köpt sig en vattenscoter, 185 HK gör ca 110 km/h på vattnet.. svincoolt... fats man vill ju inte göra som han, köra en Volvo 740 när han skall ut...

//Jan

As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Känns inte bra med dragkrok på en Z. Kanske en bättre ide att skicka vattenscotern med nån budbil?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Till 2,8:an finns det BMW-originaldrag, men inte till M-modellen.

Troligen kan du montera drag på din bil om du vill!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Tänk dig för innan du monterar den... jag tror nästan att det kan bli värdeminskning med dragkrok.

Jag skulle aldrig köpa en med dragkrok t.ex.

/Magnus

Happiness isn't around the corner...
Happiness IS the corner.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Det skulle inte jag heller! *ryys*
:)

__
Länk
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
jag får väl göra som Caspar, köpa en M som jag har kul med och behålla 2,8:a som bruksbil, eller nåt i den stilen..... caspar; du är min Idol! :o)

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Defiant: Du får gärna bli hedersmedlen i min fan-club, tyvärr har även detta ett pris, men vad är 100K mot att stå utanför??? :-)

/Caspar
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
hmmm 100k??? är det för att skaffa handskfack till din bil eller??

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Defiant: Jag lovar!! Skickar Du in 100K på mitt konto, så skall jag köpa ett handskfack!! Samt ganska mycket annat på "önskelistan"...

/Caspar
Bo
132
Bong
Z3 M Roadster -97
BMW Marine D7
Om vi för ett ögonblick kan avvika från Caspar's fanclub och återgå till ämnet ;-)

Om inte dragkroken syns när man inte använder den så skulle det ju inte göra något.

Men jag antar att det inte finns någon sådan lösning till M roadstern såvida man inte fixar en själv?

/Hans
BoZton Grodan
Hmm ...

Jag vet inte om det finns dragkrok till Z3 Roadster, men mina föräldrar (som är inbitna husvagnsmänniskor) berättade att de hade sett ett äldre par komma stolt körande med en likadan bil som min....."fast den såg annerlunda ut där bak....den va mer som en herrgårdsvagn...

Hmm...en kupa*
-Coolt*...med en bred skara entusiaster av Z3...tycker jag.

// BoZton

Har sett en Roadstrer med drag krok i Schweiz. Bilen jag såg drog på en "mini husvagn" någon specialare ämnat för Fiat Cinqociento. Jag kunde inte låta bli att fråga om detta och blev demonstrerad hur dragkroken snyggt försvann under kofångaren. Så det är definitivt inte nån värdeminskning i och med att den inte syns!

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c 4 ever: Låter ju otroligt coolt, det är ju ganska ballt att dra något efter en Z, men inte att behöva ha fula luckor eller annat övrig tid. Har Du någon aning om var den går att köpa?? Misstänker starkt att det inte var en M bil Du såg, då det är väldigt lite plats bak på den....

/Caspar
defiant: Har själv köpt en vattenskoter och har samma problem som din polare... Jag får låna farsans gamla super duper sportbil en 86:a Scorpio 2.8 4x4 (enda bilen i familjen med dragkrok) för att dra med.
Det gäller att kliva upp tidigt i sommar när det fortfarande är mörk och inga är vakna....

Caspar, det var en 3.0. Killen sa att han köpte den hos BMW handlare in sin lilla byhåla någonstans i Alperna. Han visste inte om det var original tillbehör eller inte.
Jag har oxå sett en bild från Z3 convention i USA för 2 år sedan där en skäggig farbror hade en liten vagn efter sin 1.8 eller 1.9.
Vagnen var av typen MC-sidovagn fast ombyggd så att den såg ut som stjärten på en Roadster. det satt 2 st Hartage fälgar på den!!! samma som på rodastern såklart.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
denna kille har iofs en MB SLK men har bytt alting utom karossen och har en ganska cool släpiz bakom..

Länk

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Defiant: Var hittar Du allt??? Helt klart coolt om man skulle gilla jeeptrenden som råder...
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Caspar: efter ett par års surfande så hittar man dom roligare sakerna snabbare :o)

järnet
Hittade du någon dragkrok som passade?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.