|
Sida 8 av 8
|
|
|---|---|
|
nån som känner någon härlig besiktningsman kan ju alltid skicka mig ett PM! // |
|
|
Härliga besiktningsmän finns det säkert gott om, men att dom "godkänner" en kompressorkonverterad bmw, alt missar att se kompressorn när han öppnar motorhuven för att kolla chassienumret skulle jag ej tro. Om han mot förmodan nu skulle missa den och bilen rullar igenom besiktningen betyder det inte att bilen är laglig. Nu låter jag kanske tråkig men så är det. Vi besiktigar ju inte våra bilar till ingen nytta! Mvh Lardy |
|
|
Det finns flera "korrumperade" besiktningsmän som tar 500:- för en besiktning, och då kan bilen se ut hur f-n som helst, tro mig - jag vet. Oftast använder man en mellanhand som slussar pengarna, ägare till en bilverkstad/importör eller så; då ser det ej lika misstänkt ut. |
|
|
Verkar ju vara smarta grabbar som är villiga till att garanterat bli av med jobbet för en sleden femhundring. Mvh Lardy |
|
| 16tusen för att montera en intercooler helt sjukt va kosta en IC då för att slänga dit en IC nu klarar ju vilken tomte som hellst en dryg 1000lapp för icn och lite slangar och rör och klämmor så e de klart shiiiet lr :P men en sak e skum folk som sätter kompressor på bmw gör det oftast på typ 328 och 330 tydligen som har alu block men turbo går tydligen inte står det på en massa forum ladd tryck som laddtryck om en 328 med kompressor som laddar 0,5-0,6bar håller så håller det väl för turbo också med samma laddtryck? | |
| på en 328 går det inte bra att ladda på mycket men en 330 tål skapligt med ladd :) | |
|
jag har en 328 kompressor och det går utmärkt att köra med kompressormatning.... e46 328 98-99 har den uppgraderade M52 TUB28 med stålfoder/dubbelvanos m.m. som utan problem klarar 1 bar. sen är ju ventilfjädrarna inte de bästa men undviker man att höja varvstoppet så klarar man sig. (beroende på körstil) "BMW probably the best car in the world" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.