AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
29.113

kompressor 328

Sida 1 av 8
p.floyd
jag tror att jag läst om någon som satte in en kompressor i sin 328 men kan ej hitta det igen. jag har tid om 2 veckor på ess i norge och jag skulle vilja veta lite om hur bilen blir med kompressor så e det nån som vet så skulle jag bli tacksam för svar.
mvh Roine...

p.floyd
ska oxå lägga till att det är en e-46

Bu
241
Bucket
535iA - 87
Z3C 4 ever har satt in en i sin 2,8-Z3 från ESS. Prata med honom...

/Henrik
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Finns under Reportage tror jag .

M som i Motor
M3 CSL nice
JO
142
JONTAN
323ci cab 00
p.floyd: hur mycket får du betala för de kalaset..har funderat på att sätta in i min oxå
Instämmer, den prislappen är även jag intresserad av.

Fick 55K som prisförslag till min 328 E36, men det var ej hos ESS.
titta på www.esstuning.com där finns info och priser.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
blitzkrieg var vände du dig för prisförslaget 55k till din bil
till min kostar det ca 40000 hos ess

mmmmmmm.

Snart 410 hk 622nm
Getrag, det var hos en garagefirma i Johanneshov, STHLM. Hette S&M Motor eller liknande. De ligger i närheten av Globen. Vet dock inte vilket märke det var på kompressorn.

Men 41K som syntes på ESS hemsidan verkar mer intressant.

Skulle behöva prata med någon som har en kompressor på sin 328 E36 för att höra mer om prestandan innan det blir köp. Men för det pris som ESS begär så är det fortfarande väldigt intressant.

Det är avvägningen mellan att komplettera min 328 med en kompressor eller köpa en M3 1996+ som fortfarande gäckar mig. Vet inte hur jag skall ha det. Jag vet vad jag får med en M3, men inte riktigt vad jag får med en kompressor.

Kompressor är en avsevärt billigare lösning, men även med ytterligare cirka 100 hästar så kvarstår att 328 modellen har inte samma vägegenskaper som M3.

Nåja...
sälj 328 an och köp en m3a

tror det är bäst jag har gjort så mkt med min 540i så jag vill inte sälja den.

jag hade en 328i som hade vassare kammar chip 2,5 tums system och 325 insug och öppet filter den gick riktigt bra faktiskt

Snart 410 hk 622nm
Jag är också sugen på en ESS... för jag vill inte sälja 540... för den är för underbar för det. Det är ju mycket pengar... men det finns ju ingen M5 kombi att köpa.

___
p.floyd
jag har snackat med ess ett gäng gånger nu och priset slutar på 42,000 norska kronor asså ca 47,000 svenska monterat å klart jag tycker det verkar humant för det man får, men visst e det mycke pengar så hoppas det motsvarar mina förväntningar. jag e hemma igen på torsdag nästa vecka så då kan jag medela vad jag tycker iaf...
mvh.....
ro
51
roddy
Bmw-m3-96
Ess gjer 2 Års garanti på kompessoren på en 328 får du ut 291 hk. det du bør benka bilen før och efter. Rod
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Med SEK taper man omkring 10% på kursen, det er jo litt synd (for dere).

42k NOK for kompressoren.. også er det vel diverse andre modifikasjoner til x antal kr som bør gjøres?

p.floyd
tjena morten vad är det för andra saker som måste göras (eller är bra om man gör) för att bilen ska hålla? ess säger ju att dom modifickationerna som dom gör räcker för att bilen ska vara driftsäker, men har du några andra tipps på vad som bör göras så får du gärna tala om det för mig... å till dig blitzkrieg det går att få fett med bra väghållning i 328,an visserligen till en kostnad på 18 papp men nöjd är jag..
ja vi får väll se hur det blir jag åker till norge i morron hoppas kompressorn lever upp till mina förväntningar..

Mvh.. P
Priserna på webben är för världen utan montering fråga efter offert ni får då ett lägre pris INKLUSIVE montering....

Om man växlar till EURO i Sverige o sedan till NOK i Norge tappar man 10% då oxå....

Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
p.floyd: Min fråga var grunnet i min nysgjerrighet. Tar utgangspunkt i en orginal bil. Jeg vet ikke hva som inngår i ESS sin kompressor-pakke, men jeg antok at forsterkning av drivverk og understell er ting som bør gjøres om bilen skal tilsvare motoren, og at dette kommer i lillegg. Ikke riktig?

Arbeid i Norge = dyrt. Slik priser vi oss ut av markedet. Bare på service kan vi nordmenn spare flere tusen på å ta turen til Sverige. I tillegg tjener vi ca 10% på kursen: 100 SEK koster ca 89-90 NOK. Kursen på euroen koster omkring 8,3-8,5 NOK (det varierer selvsagt). Fordi at NOK er mer verdt enn SEK, får vi mer EURO for våre penger.
P.Floyd, berätta gärna mer om väghållning och 328.

Jämför gärna med M3 om du har någon erfarenhet.
p.floyd
tjena har nu kommit hem från norge med min kompressor innkört å klart bilen går mycke bra men ej riktigt som det är låvat. det skönaste vridet är om man trycker plattan i mattan vid typ 70 kmh då drar den fan hela mätaren ut jävligt skönt men 0-100 som e utlåvat 5,9 sec stämmer inte jag har inte kunnat kolla helt hundra men det ligger på 6,5-7 inte så bra tycker jag men man kan ju inte få allt här i världen..
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
p.floyd. Grattis till kompen. För min 540 tog det ca 500 mill innan det "lossnade" och bilen gick riktigt bra. Jag gjorde en mätning med en g-kraftmätare och 2 pers i bilen. Min 540 gjorde 0-100 på 5.34 sekunder då. tittar man på hemsidan så är det fullt godkänt med två personer i bilen. Tips låt det gå lite mera mil, tanka upp fullt med 98 och kör så det ryker så når du dina siffror. Det är vridet i mellanvarav som är det häftigaste med kompressor:) Antar att du har manuell låda och är duktig på att få till snabba korta växlingar.
Mvh
Asken
tänkte på det.. när ni ska besikta utan kompressor, åker ni då till norge och får det avplockat eller gör ni det själva?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.