AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
29.118

kompressor 328

Sida 6 av 8
Kollade lite på stylingkompaniet.se Det hade några skruv kompressorer för ca 15-20 tusen. såg nån kille på garaget.org som köpt de där i från och installerat en. såg enkelt ut på bild men i värklig heten kanske de inte är?.. De var en 325i 24 ventilare E36 uppskattad eftekt 300hk med lite mods till...
Så menar varför ska man ha en Ess och lägg 40 tusen plus resa.? de har ju Radialkompressorer också, Måste ju vara bättre med skruv? ... Om man nu kan greje lite själv eller få hjälp utav någon som kan...

Nu vet jag dok inte hur bra kvalitet dom säljer på stylingkompaniet men enligt dom så skriver dom att de är lovande.? =/ Men de som skrivs om Ess på autopower låter de som att de är ju topp kvalitet som även bevisats uttan tvekan!.
ja
276
japsmacke
328IM Touring -98
Om jag inte ar helt ute och cyklar sa har stylingkompaniet enem kompressor sats ocksa. Kan inte kolla for deras hemsida funkar inte har pa andra sidan jordklotet.

Ar den inte lite billigare hos sk an enem??
Visa användare
86
RONNY BOY
M3-02
320-88 turbo
har mailat dig idag morten (allt tar sin lilla tid) fixar lite bilder till dig oxå.
Fl
113
Flygarn
325iA -88
325ix -90
2002T -73
Stylingkompaniets "bolt-on kitt" är Enem´s kitt. Lösa kompressorer eller kittet är inte billigare på sk. Inte enligt deras hemsidor.
ne
171
neno83
328i -98
RONNY BOY: Har du fått reda på om grejorna passar till en BMW E36 328i -98?
Visa användare
86
RONNY BOY
M3-02
320-88 turbo
neno83
jag har inte kollat upp det än (glömt rättare sagt) men ja tror inte att det passar rakt av men ja kollar upp det i morron.
mvh...
ne
171
neno83
328i -98
Ok tack...
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Mycket intressant.. Nån som vet eller har nån M3 E46 med Ess skruvkomp? Vilket sätt är bäst ringa elr maila? Försår man Norska eller ska man ta det på Engelska? =)

mickqe
Dom pratar "bra" Norska på Ess så du förstår vad dom säger. Pratade med dom i förrgår och det var somvanligt inga problem att förstå vad som sägs.
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Bmw M3 e46 smg cab -02
ryk 330xi
Okay låter fint..Blir att man ringer nästa vecka då. Känns oxå lite seriösare att ringa än att bara maila.Vet du om dom har lång väntetid?

Och nån som vet vad dom menar med:
"it is a necessity for 2000-2002 M3´s to have the oil pump/craft bearing according to BMW´s service recall before installing the supercharger system"

mickqe
jag fick tid om en dryg vecka om jag ville så det är nog lättare nu än mot våren kan jag tro.
Vissa modeller hade väl problem med vevlager (tror jag det var) och kan tänka mig att det är det som ska vara åtgärdat innan montering.
Sök på RS2 så finner du all information om vilka årsmodeller och vilka delar som byttes.
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Bmw M3 e46 smg cab -02
Pratade med Ess idag.. Och det skulle gå på 70.000:- Nok.. Blir väl ca 80 svenska..för steg 2..Och dom skulle behöva ha bilen i 4 dagar isåfall..

mickqe
Höll dom på med någon steg 2 sats på en M3 nu ;-)
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Bmw M3 e46 smg cab -02
ryk 330xi -Vet inte om dom höll på med nån för tillfället men det va iallfall steg 2 (skillnaden mellan steg 1 & 2 vet jag inte) som dom isåfall skulle montera i min.. Det är mycket pengar men man är ju väääldigt sugen...Lever ju bara en gång.. =)
Hade varit kul å kolla på en som redan monterat... och få lite tips och
ideér och om inte annat vägbeskrivning.. =)

mickqe
Steg 2 är med intercooler, steg 1 utan. Vägbeskrivning kan jag ge dig. E18 från Karlstad, Årjäng och sedan när du kommer till första byn i Norge Orje så tar du vänster mot Aremark (tror det står skyltat Hallen) När du kommer till Aremark svänger du höger mor Rakkestad och efter ca 500m svänger du vänster efter en liten bro. Sen är det bara rakt på i ca 5km och där ser man ett stort vitt garage med hästar på. Står ess på huset och går inte att missa.
ne
171
neno83
328i -98
Den intercoolersatsen du köpte av dom, är det frontmonterad, och isåfall är den till salu, håller nämligen på att få en kompressorsats monterad i min E36 328 just nu, satsen är ifrån ESS.
mickqe
jag har skickat mail till dig på din hotmail, vet dock inte om den fungerar

neon83
Jag vet inte vem du hänvisar till men jag har bara haft steg 1 på 330 och det sitter kvar på den bilen.
Riktigt tråkigt, verkar inte bli en kompressor för min del till våren :(

Ringde ESS igår, de hänvisade till den svenska återförsäljaren Turbocenter. Kontaktade de idag, de trodde 530i E39 är V8 och ville ha 70- 80 000 för kittet monterat och klart. Tydligen gjorde de ett bättre jobb än ESS, detta motiverade priset.

Ringde ESS nyss igen och bad om offert, då hade de två kit. Det vanliga plus ett nytt som skall komma med IC. Priset landade på 61 000 norska respektive 50 000 norska (57 000SEK) för det "vanliga" kittet.

57 000 var mycket mer än vad jag ränkat med, ni som fått priser på under 50 000, hur gick ni till väga? :/

Mvh
Matteus

/Manray/
Manary
Priset varierar mellan olika modeller. Tex till M3 kostar det ca 70000 norska. Priser som uppgivits har många gånger varit svenska priset och är alltså beroende av valutan. När jag monterade i 330 så kostade det 56´ och när vi gjorde det två år senare på min fars 328 så gick det på 46´ och det var enbart valutaskillnaden. Dom två jag refererar till är dock steg 1 satser alltså utan intercooler och billigare än steg 2.

Kolla på deras hemsida och jämför priserna mellan olika modeller.

Lycka till och jag kan lova att du får en rolig bil om monterar kompressor
Ryk 330xi;

Tittar man på deras Euro priser på hemsidan så kostar det 5050€ till 530 E39. Till E46 328 5475€.

5050€ motsvarar idag 47 571 SEK. Så de tar väl en 10 000 kr för montering också vilket ger ett pris på ca 57 000SEK. Inga konstigheter med det, men har hört att flera nämnt att priset brukar hamna inkl. montering under det angivna på sidan.

Var dina priser i SEK eller i NOK, ryk?

/Manray/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.