|
Sida 4 av 8
|
|
|---|---|
|
Effekten låg väldigt nära det utlovade visade det sig vid en bänkning. 530iM -03 (e39) med ESS kompressor gick dryga 10k mil med paketet på plats utan att visa några märkbara spår av slitage. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Jag kan bara säga att jag kört drygt 8000 mil med ess kompressor i en 330 utan några somhelst problem. Den gick bra men M3 går bättre, då var iofs 330 automat och med fyrhjulsdrift. Många säger såfort det är tal om kompressor att det är mycket bättre med turbo och framförallt mycket billigare. visst så kan möjligen vara om man är en hempulare med ett gamalt turboagg i garaget. Jag har kollat på att montera ess kompressor i m3 och det skulle kosta ca 80 tuss och ge ca 480hk. Sen kollade jag med turbocenter för att montera turbo som gav ungefär samma effekt och det skulle kosta ca 120tuss. Perssonligen har jag varit väldigt nöjd med ess kompressor och kan verkligen rekomendera den. God Jul |
|
|
Hur lange haller en kompressor? Servar man den tillsammans med bilen? |
|
HV-71 |
Hallå! Det räcker gott att titta på dragracing. Inga turbos där inte. Det sakll vara stora skruvkompressorer för att få effekt. Så jag håller med ovanstående. Skall man ha seriös effekt så är kompressor att föredra. Att sedan många bilmärken sätter turbo framför kompressor tror jag har med mer komplicerad montering och där med dyrare konstruktion. |
|
HV-71: Länk Z MMM Coupe |
|
|
HV-71: Att man inte kör turbo i top-fuel och liknande beror på att det är förbjudet. Det skulle ge så enormt med effekt att det skulle blir riktigt farliga slutfarter på 402m. Dom tycker nog att det räcker med runt 500km/h. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Jag har funderat nu ett tag och det får nog bli en kompressor från ESS till min z4 3.0... Är det något speciellt man bör tänka på innan det är dags? Läste Hassos artikel om ESS och han skrev att dom går in i lådan och fixar 1-2 och 2-3 så att den håller. Gör dom det på alla bilar? Berätta mer om ESS det är intressant att läsa om ni som har gjort det/tänker... Fantastic Zfour is out |
|
|
Ändringar i lådan gäller automatare. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Ar det nagra har som har egna erfarenheter av enem kompressorsats? Eller kanske nagon kompis som har? Ar nyfiken pa hur grejerna verkar, blir de bra klos osv |
|
|
Japsmacke Som jag skrev tidigare i tråden så har jag haft (nu som firmabil) en 330 med ess kompressor. Min far har haft en 328 med kompressor. Det är stor skillnad mot orginal och bilen får en underbar gång tycker jag. Våra bilar drog 0,1l/mil mer än i orginalutförande vid normalkörning men vid hård körning så drog dom bytydligt mer. Sök lite på Ess eller mitt användarnamn så borde du få upp fler träffar då jag skrivit om kompressor tidigare |
|
|
ryk 330xi Jag har last allt jag kan om ess kompressor. Vill garna veta lite mer om enem kompressor. De ar val skruv de har och ess radial. Ar alltsa enem kompressor jag skulle vilja veta lite mer om. Tack pa forhand |
|
|
japsmacke Sorry det var jag som missuppfatta dig ;-) |
|
|
ryk 33xi Det ar lugnt =) |
|
pg_ice |
snor tråden lite :) en Enem skruvkompressor låter den nåt? eller är den knäpp tyst? |
|
jag kan rekomandere ess-kit`n! har haft det på min E46 328ci och var mycket nöyd! inga problem och bilen går nestan lika bra som M3. |
|
| Ingen som kor med enem kompressor? | |
| kanske lite fel ställe att skriva det på men ja har ett komplett ess kitt till salu (om ja nu bestämmer mig för att sälja min bil) | |
| Vad skal du ha for det? Passer det til e46 323Ci? | |
|
Enl. E46 Fanatics så är det samma grejjer till 323-328, och 325-330. __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
Ess har dom några till E36 också eller? Men de säljer ju skruvkompressorer på Stylingkompaniet.se nån som vet om de är bra? The one .... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.