AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.735

Doggeli: kungligt!

Sida 3 av 4
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Ni kan ladda ned filmerna från denna FTP server:

ftp://z3.hoj.se

Det är dock ingen anonymous FTP server så ni måste logga in på den.
Anvnamn: z3
password: z3users

Jag vill inte slå på anonymous transfers för då kan ju vem som helst ladda ned filmerna och då kan ju servern gå i botten.
Den används för annat också....

Tacka ThaMaztr för filmerna!!! :-)

Mvh
Peter G
Tackar tackar.
Fick mitt begtest av den eminente ThaMaztr tidigare, men en ftp server är ju perfekt för oss alla. Finns det inga fler godbitar som kan läggas upp där? Har till exempel top gear testat Mroadstern eller Mcoupén? Eller något tyskt program? Det vore intressant att se..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
pgr69: Jag lyckas inte ansluta till FTP-servern med mitt vanliga FTP-program CuteFTP, däremot går det bra här i Internet Explorer, men bara när jag kör direktlänk med id och pwd i adressen... När jag kör i CuteFTP får jag upp ett meddelande om att lösenordet är felaktigt, hmpf :(

Till er som vill ladda film; Använd denna direktadress i er webbläsare: ftp://z3:z3users@z3.hoj.se

mbolo: Jag la upp Top Gears test av M Coupé, samt deras jämförelsetest mellan M Roadster och MB SLK32 AMG. Dessutom Tiff Needells film "Burning rubber", där han bland annat visar hur man gör en 360 graders snurr i farten med en M Roadster! :D Den filmen tar 686 MB, så det tar ett tag att ladda ner. Ska sätta mig och klippa ut enbart M Roadster-delen av programmet och ladda upp det så småningom.

///M

Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :)
Nu har jag fixat klippet med M Roadster-delen av Tiff Needells program, filen heter Tiff Needell - Burning rubber (M Roadster).avi (58,5 MB). Sevärd! :D

///M

Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Eftersom servern ligger bakom en brandvägg måste ni ansluta med s.k passive FTP, Explorer har den inställningen som default.
Jag vet inte hur man ställer in det i Cute FTP.

Det borde dock inte rapportera felaktigt lösenord...
Jag kollar loggen och återkommer.

/PG

Vilken service! fungerar perfekt ju..
tackar och bockar.

M Coupe
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag vet inte om jag är dum eller om det är något program jag saknar men jag får det inte att fungera.

Om någon har laddat ner M coupe beg testet och har möjlighet att maila det så skulle jag vara tacksam. Maila på adress:
richard.dely@primus.se

MVH
Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Richard: Motorjournalens beg-test av M Coupé tar 43 MB, så det är lite för stort för att maila. Kan dock bränna det på en CD åt dig om du vill? Kan göra om filen så du kan köra den i DVD-spelaren till TV:n rakt av på samma sätt som med Mantorp-filmen i våras.

///M

Hmmm.. Får inte top gears test av MC:n att fungera. Ljudet är med , men inte bilden. Antar att det är något med min avi- spelare men är det någon annan som sett detsamma kanske filen är knas?

M Coupe
mbolo: Här fungerar det bra, det är visserligen rätt dålig kvalitet på filmklippet, men jag har inga problem med varken ljud eller bild. Har du senaste DivX-codecen? Tanka här: Länk

///M

Funkar perfekt! Waaht a service!
Ska Top Gear testen av M Coupen vara endast 1.50? känns lite klippt i miten? eller är det jag som bara laddade en del av det hela?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
/// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV.
Tomas: Såg nu att det testet var för kort, måste ha blivit fel när jag laddade ner det! Ska snoka rätt på en komplett version av det, håll till godo ;)

///M

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag får det bara inte att fungera att gå in på
"ftp://z3.hoj.se"
Vad gör jag för fel? Jag har Windows XP, kan det ha med saken att göra?
Jag får en ruta där det står följande:
"Windows cannot acces thisfolder. Make sure you have typed the file name correctly and that you have permission to access the folder.
Details: 220 support.corustechnologies.com FTP server (Version 6.5/OpenBSD, linux port 0.3.2) ready 530 user anonymous access denied."
Har jag idiot förklarat mig nu eller?

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Glömde säga att jag kör windows explorer.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Richard: Inte behöver du bli idiotförklarad inte, om jag gör på samma sätt som du och skriver in adressen ftp://z3.hoj.se får jag upp samma meddelande. Skriv in den här adressen istället, då fungerar det (iaf för mig): ftp://z3:z3users@z3.hoj.se

///M

Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Anonymous access är som jag sade tidigare avstängt... :-)

/PG
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Nu har jag laddat ner alla filmerna och ska luta mig tillbaka och njuta.
En liten fråga dock, hur gör man för att plocka hem (från jobbdatorn till hemdatorn med skit slött modem) Burning rubber, den går väl knappas att spara på en CD!? eller?

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
rätt intressant: jag har samma XP och eplorer som Richard och ändå funkade det för mig...
Hur som hälst jag la ut BMW Z3 reklam "Follow" där just nu.
Denna FTP kan bli lite av en Mecca åt Z-people ;-)

Tiffs körskola får i allafall mig at vilja köra skiten ur hyrbilen ;-) det blev några bagels på Ikea parkeringen i förrigår. ska man börja slida i helgen?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
/// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV.
z3mpower: "Burning rubber" ryms på en CD, inga problem!

Z3c 4 ever: Om du ska ut och göra 180s med Minin vill jag följa med :)

///M

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Suck, varför ska det vara så krongligt för mig, jag har inte tillåtelse att spara Divx-codecen på datorn (jobbdator), följdaktligen kan jag inte se filmerna, öken!, suck!, pust!, stön!

För det är väl någon codec man behöver om man bara ser.....hmmm hur förklarar men det? det sur ut som att färdas i rymden fast dataanimerat, blå färg som ett klot som....utvidgas åt olika håll (symetriskt) och i takt med ljudet från filmerna.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.