AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.738

Doggeli: kungligt!

Sida 1 av 4
Dj***gt cool reportage.
Kommer det någonting från det i själva motorjournalen?
Såg i vinjetten att dina däck är nog lite mer slitna idag...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Dufvis
Håller med! Riktigt trevligt att starta dagen med!
tack, tack!
Några bilder kommer att användas i riktiga programmet.
/Doggeli
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

när sänds det programmet?
D-diddy
Doggeli. det där har jag tänkt på.. när du lånade ut bilen till blyfoten Sundfält, får man något i ersättning för däck etc. etc??
Skulle grina blod om Sundfält förvandlade mina nya 245or till kontrastfärg på asfalten. ;)
David

Beppo: jag återkommer med mer info senare.

D-diddy: Vet inte hur det fungerar med ersättningen men jag skulle bli förvånad om man inte fick det. Mina däck skulle ändå bytas efter testet så jag hade inga problem med att han la några sladdar, det var ju ett begagnat test som gjordes så då körs ju bilen inte så hårt.

Då tycker jag det är värre om man lånar ut bilen till någon som inte har en uppfattning vad det kostar om det går sönder och kör som dom har snott bilen… (vilket jag aldrig skulle göra)

// Doggeli
För den som inte vill missa beg testet kolla på Kanal 5 ikväll.
Sicken typ, snacka illa om designen, nu sjönk herr Sundfeldt allt i anseende hos mig. Finns ju få så vackra bilar som Z3 Coupe och Roadster. =)

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
Fredrik M: Jag tycker det var helt ok, Peter gjorde det med glimten i ögat.
Jodå, hela Motorjournalen har glimten i ögat, och är ett mycket trevligt motorprogram, men att jämföra med utseendet med Långben var inte rikigt snällt mot oss som gillar Z3.

Även mitt inlägg var skrivet med glimten i ögat.

Kan undra hur det blir med ersättning för de uppspunna bakdäcken. Det var min kompis som var med hos Bilprovningen i Halmstad när Joppe P. skulle reg. besiktiga den där ryska terrängbilen, som inte gick igenom. Min kompis blev lovad en VHS kopia på programmet, men kom det någon sådan... nejdå.

Länk
Det gick inte att ta fel på att varken Sundfeldt eller den andra jeppen gillar inte designen. Medan själva reportaget var rätt balanserad var det dock lite oprofessionellt att ha två journalister som inte gillar designen. Det är faktiskt så att antigen hatar man eller älskar man udda design. Då borde även en subjektiv reportage återspegla detta. för det råder väl ingen tvekan om saken att Z3 Coupe är en udda design.
Jag hoppas dock att dem har rätt om en sak: detta kommer att vara en grym samlar bil om några år!

____
M Coupen kommer säkerligen bli ett eftertraktat samlarobjekt. Speciellt med tanke på de endast 2000 tillverkade.

Länk
Fredrik M: Jag tog inte så illa upp över att Sundfeldt jämförelse för den liknar ju Janne Långbens huvud, eller? Tycker personligen att M Coupen är udda i formen men det är ju charmen med bilen att den ser väldigt udda ut.

Z3c 4 ever!: Vet själv inte vad Peter & Kenneth har för favorit bilar men jag kan tänka mig att det är många som har åsikter om det med.

Äger man en Z3 Coupe som vi gör så får man vara beredd att ta några kängor... låt dom ha sin åsikt så har vi våran.
Jag tror ändå att vi är vinnare med bara 2000 tillverkade bilar... Men som sagt smaken är ju som baken!

Får ofta både kommenterar och blickar när man kör en bil så udda som den här. Samtidigt, ser man på bilteillverkare idag går trenden tydligt emot udda, konceptliknande modeller där man gör mycket för att sticka ut. Att en modell inte är konventionell idag skall nog mer ses som en styrka, inte en svaghet. Coupén var i min mening bara före sin tid.

Brukar inte lägga någon vikt vid kommentarer, men häromdagen inne i stan (gbg) var det fyra yngre herrar med bitterhet och fjunmustach som över halva gatan skrek "fy fan vilken ful bil!"
Då stannade jag bilen, drog ner rutan och sa: "Men va bra, då passar den ju mig"
och körde lugnt därifrån. Har man lite distans och inte har behov av att bevisa något blir det istället de som kommenterar som blir lidande. De hade iallafall ingen smart kommentar kvar efter det.. ;)

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Mr Hamann
Jag gillade vad de sa om antalet M-Coupéer i Sverige!!! :)

// Mr Hamann
Z-coupén har vissa likheter med Janne Långbens ansikte nu när jag tänker på det! :-) Bilens utseende (och även Janne Långbens) är kontroversiellt. personligen tycker jag den är fulsnygg. i vissa vinklar ser den kaxig ut och i andra är den bara ful. Någon klassisk skönhet á la 635csi är den dock inte. Hur som helst så är det en underbar körmaskin och säkerligen en framtida klassiker. Tacka utseendet för att den kommer bli en klassiker.
dj
2
djaun
Z3 M Coupe
Z3 2,8 Coupe
När jag kom hem med min lilla cuppe så utbrast min lilla mamma i skratt å sa att den ser ju ut som långbens sko : )

Men sen att den piskar det mesta på bana med "lite" modifikiationer är en annan historia.

/Janne
Janne,
Var det du som kotnaktade mig om ESS i vintras? tycker mig känna igen dubbel ägarskap av 2.8 och M Coupe...

____
dj
2
djaun
Z3 M Coupe
Z3 2,8 Coupe
Nej det var inte jag
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Är det någon som har inslaget inspelat på video eller Dvd missade ju programet så klart.

Z MMM Coupe
Jag kan ha det kvar på videon om jag inte tejpade öve den. ska kolla. men vi BMW freaks verkar bli mycket bortskämda under sista dagar. Igår hade Motorjournalen test mellan M3CSL och Porcshe 911GT3 och i morse var det TV4 Nyheterna och test mellan E60 530 och Cadillac CTS. Kul ! Gillade specillt när kameramanen flög under undantagsmanövern i 530ian.

____
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.