|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| får duden för 12 & bilen känns rätt så köp den.... | |
Oakman |
Jaja jag såg första gången ;) ----- // Olof |
|
Tydligen fler än jag som har problem med dubbla inlägg idag ? jag trodde det va för att min Webbläsare OPERA inte synkade ordentligt med sidan . OPERA förövrigt den bästa webbläsaren som finns . Mycke snabbare än Explorer och massa bra användar gejjer. Finns att ladda hem på www.opera.com gratis med lite reklam till M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
inte för detta har me ämnet att göra.. men, Opera är jobbigt :) iExplorer är skönare då hela datan är uppbyggt lr någe me de :P |
|
Oakman |
Det blev inget köp... Lacken var inget vidare, massa små små repor typ av maskintvättsborstar över hela bilen. Lite rost i kanterna, inget allvarligt dock. Emblemet bak saknades, ägaren hade kört runt i ett år utan emblem där bak!? Emblemet fram var den blåa färgen helt borta på... Det fanns bara en uppsättning däck, halvrisiga sommardäck på plåtfälg. Kamremmen visste han inte när den var bytt, och serviceboken var stämplad fram till 6000 mil, på en bil som gått 20 000 mil!!! Ägaren verkade inte ens fatta vilken stor nackdel det medför på bilens värde... Han ville ha 16 000, jag bjöd 10 000:- eftersom jag skulle få lägga ner minst 4000:- på bilen i kamremsbyte, inköp av vinterdäck + fälg, kanske inspektion 1 samt nya emblem fram och bak. Det kunde inte "acceptera" så då vart det ju bara att vinka adjö. Någon som vill sälja en fin 318i/318is/320i för max 15k? :) ----- // Olof |
|
Bilen jag och Oakman var och kollade på gick ganska bra i motorn, växellåda, koppling och bussningar kändes ok. Där slutar dock plusen. halvrisigt skick och obefintlig dokumentation (fanns inte ETT kvitto på någonting!) samt de punkter Olof nämner gör att jag inte skulle lägga mer än 10k på den bilen. MINST 4000:- hade behövts för att få den i körbart och OK skick. Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.